Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona גורם בליכוד: "גמליאל גרמה לנזק עצום - וזה מתבטא בסקרים"

זעם בליכוד על השרה שהפרה את ההנחיות: "המצביעים בורחים לבנט" ● היועמ"ש יבחן לפתוח בחקירה נגד השרה ● דיווח ב"כאן": גם ראש השב"כ ארגמן הפר את הסגר ● שב"כ: "לא מתייחסים לעניינים אישיים"

- לילך שובל, יאיר אלטמן, יהודה שלזינגר ואיציק סבן

עוד איש ציבור שמפר את התקנות: ראש השב"כ, נדב ארגמן, אירח בני משפחה בביתו בחג הסוכות - בניגוד להנחיות הסגר. כך חשפה אתמול כתבת כאן רשת ב', כרמלה מנשה.

על פי הפרסום, ארגמן אירח בביתו את בתו המתגוררת קי לומטרים מביתו, לצד אור חים נוספים, לרבות בתה של רעייתו ובנה שאינם מתגוררים עם משפת ארגמן. האורחים נכחו בבית במשך שעות רבות. בשי רות הביטחון הכללי בחרו שלא להתייחס לענייניו האישיים של ראש השב"כ.

נזכיר כי כראש שירות הבי טחון הכללי, אחראי ארגמן על הפעלת איכוני הטלפונים של אזרחי ישראל, שהם אחד הכלים המרכזיים והשנויים ביותר במ חלוקת במאבקה של הממשלה במגיפת הקורונה. על פי ההנ חיות, בימים אלה היציאה מה בית מותרת למרחק של קילומטר בלבד, וכניסה לסוכה של אחרים היא אסורה.

גמזו: "הציבור מביט"

בד בבד, לנוכח הדיווח ב"הארץ" שלפיו השרה גילה גמליאל )הליכוד( הפרה את הנ

חיות הסגר ואף הסתירה מידע מהחוקרים האפידמיולו­גיים, העבירה המשטרה למשרד המ שפטים חומרים רלוונטיים, הכו ללים את הפרסומים על אודות הפרשה וכן את דברי השרה. מי שבסופו של דבר יידרש להכ ריע בסוגיה הוא היועץ המשפטי לממשלה. אם היועמ"ש אכן יורה על פתיחת חקירה, קיימת סבי רות גבוהה שהחשד הצפוי יהיה הפרעה לעובד ציבור בעת מילוי תפקידו. הנחה זו באה בהמשך לפרסומים שהטעתה את חוקרי משרד הבריאות.

"אנחנו בוחנים את החומרים על התנהלות השרה", אמר את מול ראש ענף החקירות במש טרה, סנ"צ רועי ולדמן, בראיון לגל"צ. "אם צריך, נבצע גם חקירה פרונטלית". כזכור, גמ ליאל הודתה אתמול שעברה על ההנחיות והצהירה: "אשלם את הקנס הנדרש".

ממונה הקורונה פרופ' רוני

גמזו התייחס אתמול לפרשות הפרות ההנחיות ואמר: "הציבור מסתכל. כל הפרה קטנה או גדו לה מתעצמת כי היא ההבלטה של הדוגמה האישית. אנו מטילים על הציבור כל כך הרבה הגבלות, אז לפחות שהציבור יראה שאנחנו שומרים זאת".

חברי הליכוד נגד השרה

גם בליכוד תקפו את התנהלות השרה גמליאל. "אנחנו עושים את כל הטעויות האפשריות", אמר ח"כ במפלגה ל"ישראל היום", "ההחלטה להפסיק את משחקי הספורט ואת אימוני הקבוצות פגעה בנו. יש המון אוהדי כדורגל בקרה המצביעים שלנו - וזה עורר אצלם כעס. גם הטעות החמורה שעשתה השרה גילה גמליאל גרם לנזק עצום ולכעס בקרה ציבור המצביעים שלנו. הם לא הולכים לשמאל. הם הולכים לימינה. אנחנו משלמים על הטעויות".

 ??  ?? ארגמן. אחראי לאיכוני ההפרות
ארגמן. אחראי לאיכוני ההפרות
 ??  ?? גמליאל. היועמ"ש בודק
גמליאל. היועמ"ש בודק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel