Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona "אין תוכנית לקפסולות, לא יודעים איך נחזור לכיתות"

במשרד החינוך גוררים רגליים: למרות המלצות חד משמעיות של גורמי המקצוע, עדיין אין תוכנית שתאפשר חזרה לגנים ולכיתות הנמוכות בקבוצות קטנות ● ההורים מיואשים: "הילדים על גבול הכאוס"

- נועם )דבול( דביר

אובדי עצות: במשרד החינוך עדיין לא קיבלו החלטה כיצד להחזיר את מע רכת החינוך לשגרת קורונה בתום הסגר - זאת על אף המ לצת המומחים ללמידה בקפסו לות בכל שכבות הגיל, גם בגני הילדים וכיתות .'ב-'א

חופשת הסוכות תסתיים ביום ראשון הקרוב, אז כביכול היו אמורים לחזור התלמידים אל מערכת החינוך, אלא שכל עוד הסגר נמשך מערכת החינוך לא תפתח את שעריה והלמידה תי שאר מקוונת. השאלה הגדולה היא מה יקרה ביום שאחרי - כלו מר היום שבו יצטרכו התלמידים לחזור אל הכיתות.

מסמך רשמי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקו רונה קובע כי תחילה יש לה חזיר ללימודים את גני היל דים ואת כיתות א'-ג' ונכתב כי "את חזרתם למסגרות יש לבצע תוך הקפדה על קפסולות". אלא שכאמור, במשרד החינוך עדיין לא קיבלו החלטה אילו שכבות גיל להחזיר ללמידה אחרי סיום הסגר ובאיזו צורה. יתרה מכך, במשרד גם לא הכריזו שהם נערכים ללמידה בקבוצות קטנות )קפסולות( בגני הילדים ובכי תות א'-ב' שעד כה, בשל המלצת משרד הבריאות, למדו בכיתות רגילות, גדולות וצפופות. המ שמעות היא שככל שההיערכות תחל מאוחר יותר, יש חשש כי הכיתות לא יהיו מוכנות בזמן. חוסר הוודאות הזה משפיע על מערכת החינוך כולה, תלמידים, הורים, מורים ומנהלים.

"התחושה היא שאין תוכנית מסודרת", אומרת ש', מורה לכי תה א' בבית ספר במרכז הארץ, "אין סדר עדיפויות, אנחנו שו מעות על המון המלצות, כל יום יש דו"ח חדש. אבל מישהו מתוך מערכת החינוך שיגיד מה החלי טו לעשות - זה עדיין לא שמ ענו. מישהו שיבוא כבר עכשיו ויגיד שהחליטו לפצל את הל מידה בכיתות א', מישהו שיגיד לנו להיערך לזה, להכין רשימות, שהרשויות או המשרד כבר ית חילו לגייס צוותים. תמיד מח כים אצלנו לרגע האחרון - לא יודעים איך נחזור ללימודים".

חיים באי ודאות

לדברי סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית: "החיים תחת אי ודאות הם בלתי נסבלים ואינם מאפש רים יציבות משום בחינה. כל עוד ישנה ציפייה ברורה של הורים עובדים להמשיך את עבודתם, מהמשרד או מהבית, חייבים לתת לוחות זמנים ותוכנית צפויה ברורה להחזרת השכבות הנמו כות, גנים וכיתות נמוכות, ילדים אשר אינם יכולים להישאר לבד בביתם. גם הילדים זקוקים לי ציבות וארגון, אולי אפילו יותר מכולם. הילדים נמצאים בחוסר ודאות, על גבול הכאוס מכל הב חינות. ברור שיש דינמיות בנתו ני התחלואה וקשה לתכנן, אבל מי שלקח על עצמו להוביל ול קבל החלטות מערכתיות קשות, צריך להתמודד עם המורכבות".

בעיית פיצול הגנים

הבעיה הגדולה שצפויה לשר החינוך יואב גלנט היא פיצול גני הילדים. בישראל יש כ 20 אלף גני ילדים וכ 18 אלף גננים וג ננות - המשמעות היא שבמק רה של פיצול תצטרך מערכת החינוך לגייס מספר אדיר של כ 40 אלף גננות וסייעות שי פעילו את כל גני הילדים ללא רוטציה. מדובר בתוכנית עם עלויות גבוהות, היערכות רבה

וכוח אדם - אך מחויבת מציאות אם רוצים להניע את המשק ולהוציא את ההורים לעבודה. כרגע, אף אחד לא מדבר על חזרתם ללימודים של תלמי די כיתות ,'ו-'ד והתחזית לגבי חטיבות הביניים והתיכונים אף קודרת יותר שכן בדו"ח נכתב כי "יש לשקול היטב את חזרתם ללימודים פרונטליים בתקופה הקרובה. ויש לוודא כי היער כות ומוכנות ללימודים מקוונים בלבד, לפרק זמן ממושך - שבו עות ארוכים וייתכן שחודשים".

הבעיה הגדולה שצפויה לשר החינוך יואב גלנט היא פיצול גני הילדים וגיוס 40 אלף גננות

 ??  ?? גן סגור בכפר סבא. "כאוס מכל הבחינות"
גן סגור בכפר סבא. "כאוס מכל הבחינות"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel