Israel Hayom

"פה כדי לשרת את כולם"

אדיב אליאס, מתחיל התמחות במיון בביה"ח בילינסון

-

אדיב אליאס (30) סיים לימודי רפואה בהונגריה, וכעת הוא מתחיל התמחות במיון )מחלקה לר פואה דחופה - מלר"ד( בבית החולים בילינסון.

"בתפקיד החדש במיון אתה פוגש את כל מערכת הב ריאות בלי פילטרים", אומר אדיב, "זו הפעם הראשונה שאנשים מגיעים עם בעיה, זו 'הדלת' של ביה"ח ומערכת הבריאות. אתה מטפל בכל מיני בעיות רפואיות, לכן יש חששות וגם התרגשות מאוד גדולה, זה שלב חדש בחיים. ברפואה תמיד רואים דברים חדשים בקריירה, כמו עם הקורונה שלפני שמונה חודשים אף אחד לא הכיר".

לדבריו, הוא יודע שהתפקיד החדש יאלץ אותו לה תמודד עם תחלואי המערכת: "אנחנו רואים ברפואה דחופה, במיון, גם את התסכול והעצבים של המטופלים ושל המלווים שלהם. לצערי, יש הרבה רגשות שליליים שמופנים כלפי הרופאים והצוות. אנחנו מתמודדים עם תורים, וצריך ללמוד איך להתנהל עם זה. בסופו של דבר אני מבין את התסכול, ואנחנו מנסים להכיל את הלחצים, אבל אסור שזה יופנה נגד הצוותים הרפואיים".

אליאס מציין כי "דווקא עכשיו, כשמערכת הרפואה נמצאת במשבר גדול, חייבים להקצות עוד משאבים ועוד תקנים. אני מקווה שיצרפו אלינו עוד רופאים ושיורידו את העומס מהמחלקות השונות כדי לתת טיפול יותר יעיל. הרופאים חייבים לעבוד בתנאים יותר נורמליים ובזה גם הפחתה של השעות הרבות בתורנויות".

לצד ההתרגשות קיים אצלו גם החשש האישי להיחשף ולהידבק בקורונה בזמן העבודה: "לעיתים יש חשש כי המטופל שמגיע למיון עם בעיה כלשהי הוא נשא קורונה, ולכן אנחנו מתמגנים עם הלבוש והציוד המתאים. נכון שבמקרה כזה יש סיכון מאוד גדול, אבל אין מה לעשות, זה חלק מהעבודה וחלק מהסיכון. יש את החשש אבל הוא תופס מקום מאוד קטן, כי הטיפול בחולים נמצא בראש הרשימה".

לסיום, יש לו מסר: "אנחנו פה כדי לשרת את כל האוכלוסייה, לא משנה מאיזה מגזר".

 ?? צילום: קוקו ?? אדיב אליאס
צילום: קוקו אדיב אליאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel