Israel Hayom

טראמפ חזר לעבוד: "מצפה לעימות בעוד שבוע וחצי"

הנשיא לאחר שעזב את בית החולים: "הייתי חייב לעשות זאת, כמנהיג" ● טוויטר חסמה את ציוצו שהשווה בין הקורונה לשפעת

- יוני הרש,

חזר לבית הלבן - ומשדר עס קים כרגיל: נשיא ארה"ב טראמפ שוחרר שלשום מבית החו לים, ואף שרשמית הוא עדיין מחלים מקורונה, הדגיש כי הוא "מרגיש נפלא", מבלי לספק פרטים נוספים על מצבו הרפואי.

פחות מארבעה שבועות ליום הבוחר, ניכר שהנשיא טראמפ להוט לשוב לפעילות הקמפיין. אתמול אף הצהיר כי בכוונתו להשתתף בעימות הבא מול יריבו ביידן, אף שלא ברור אם יספיק לההחלים באופן מלא עד המפגש. "אני מצפה לעימות ב 15 באוקטובר במיאמי", כתב טראמפ בטוויטר, "יהיה נהדר!" עוד קודם לכן ציין הנשיא כי ישוב לעבודת הקמפיין בקרוב. "התקשורת הכוז בת מראה רק סקרים מזויפים", טען.

עם שובו לבית הלבן ביום שני בערב, טיפס טראמפ במדרגות לבית הלבן, פנה למצלמות, הוריד את המ סיכה - והצדיע. זמן קצר אחר כך, פרסם הנשיא סרטון שלו מהבית הלבן, שבו הדגיש כי הוא "חוזר לע בודה". "בתור המנהיג שלכם, הייתי חייב לעשות את זה", אמר בסרטון, "אני יודע שיש בכך סכנה, אבל הייתי חייב. עמדתי מקדימה. הנהגתי. כל מנהיג היה עושה את זה. יש בכך סי כון, יש סכנה. אבל זה בסדר".

רופאו של הנשיא, שון קונלי, הוציא אמש הודעה שלפיה "לנשיא היה לילה ראשון שקט בבית, והיום הוא לא דיווח על שום סימפטומים - בסך הכל מצבו טוב מאוד".

בית רפאים

נוסף על כך, השווה הנשיא טרא מפ השווה אתמול בציוץ בטוויטר בין הקורונה לשפעת, מה שהוביל את הנהלת הרשת החברתית לח סום את הציוץ לשיתוף ולסמן אותו כ"מטעה"."עונת השפעת בפתח!", כתב הנשיא בציוץ שסומן, "לעי תים יותר מ 100 אלף בני אדם מתים ממנה מדי שנה, למרות החיסון. האם אנחנו הולכים לסגור את המדינה שלנו? לא. למדנו לחיות עם השפעת, בדיוק כפי שאנו לומדים לחיות עם הקורונה, שברוב האוכלוסיות הרבה פחות קטלנית!!!".

לפי שעה, הבית הלבן ריק יותר מהרגיל, משום שרבים מהעובדים נדבקו, אחרים בבידוד מחשש שנד בקו - ונוספים קיבלו הוראה לעבוד מרחוק. גל ההדבקה בממשל נמשך גם אתמול, כשתוצאות הבדיקות של יועצת צבאית ועוזר אישי של הנשיא שבו עם תוצאה חיובית. נוסף על כך, כל המטכ"ל האמריקני נכנס לבי דוד לאחר שבכיר במשמר החופים נדבק בנגיף.

הקורונה לבדה אינה הצרה היחי דה של הנשיא, ופחות מחודש לב חירות - הפיגור שלו בסקרים מוסיף להיות גדול. סקר של CNN מצא כי המועמד הדמוקרטי ביידן הגדיל את יתרונו לכדי 16 אחוזים, עם 57 אחוזי תמיכה מול 41 בלבד לטראמפ.

סקר נוסף של אוניברסיטת מו נמות', שנערך בפנסילבניה - אחת ממדינות המפתח - מצא גם הוא כי היתרון של ביידן במדינה צמח, וכי הוא עומד כעת על 12 אחוזים. הנשיא יכול לשאוב נחמה מסוימת מסקר של ‪USA Today‬ שמצא כי בפלו רידה - עוד מדינת מפתח - ניצבים השניים בתיקו של ,45% כאשר 6% מהמצביעים טרם החליטו למי לתת את קולם.

צער גידול בנות

על רקע זאת, בקמפיין הרפובליקני מוצאים עצמם מתמודדים בשבועות האחרונים עם יריבה צעירה במיוחד: בתה של היועצת הבכירה לשעבר של טראמפ, קליאן קונווי. קלאודיה, בתה בת ה ,15 הפכה לאושיית רשת עם יותר ממיליון עוקבים ברשת טיקטוק. בימים האחרונים, קלאודיה לא רק חשפה כי אמה חולה בקורונה, ותי עדה ויכוח איתה - אלא תוקפת את הנשיא טראמפ ואחרי שחרורו מבית החולים כתבה: "צחקתי בקול רם, הוא לא מרגיש 'יותר טוב'".

בדיקות הקורונה של יועצת צבאית ועוזר אישי של הנשיא שבו חיוביות. כל המטכ"ל האמריקני נכנס לבידוד לאחר שבכיר נדבק בנגיף

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הנשיא טראמפ בבית הלבן, לאחר חזרתו
צילום: אי.אף.פי הנשיא טראמפ בבית הלבן, לאחר חזרתו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel