Israel Hayom

עוצר יציאות ואמון במפקדים: כך צה"ל נאבק בשיא נדבקים

בשבוע שעבר נמנו בצבא יותר מ 1,000 נדבקים ו 13,000 מבודדים ● הרמטכ"ל כוכבי הורה: שחרורים מהיחידות - רק באישור אלוף

- לילך שובל

הקורונה מכה גם בצה"ל: מספר חולי הקורונה בצבא הגיע בשבוע שעבר לשיא שלילי עם יותר מ 1,000 משרתים חולים ו 13,100 מבודדים.

בצבא מבהירים שאין פגיעה ברציפות התפקודית של צה"ל, אבל המספרים הגבוהים של החו לים והמבודדים מטרידים מאוד את הצמרת הצבאית. בצה"ל ערים גם לביקורת הציבורית על כך שאפי לו גוף היררכי כמו הצבא, שאמור לאכוף משמעת על משרתיו, לא מצליח לשמור על תחלואה נמוכה.

הנסיבות הללו הביאו את הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, להחמיר בשבוע שעבר את הנה לים בתוך הצבא ולהשית אחריות אישית על מפקדים שביחידותיה­ם מתגלים מקרים רבים של קורונה. הרמטכ"ל קבע כי תחלואה ביחי דה מוגדרת ככישלון של המפקד, והציפייה היא לבצע טיפול משמ עתי "נוקב" במקרה הצורך.

בד בבד, כדי לצמצם את מפגשי החיילים עם האזרחים ולשמור על הצבא ככל האפשר ללא קורונה, החליט הרמטכ"ל על עוצר יציאות בכל היחידות הסגורות למשך חודש ימים לאחר יום כיפור, כאשר אישור לחריגות יכול להינתן על ידי מפק דים בדרגת אלוף בלבד. עוד הוחלט בצה"ל בימים האחרונים על בי טול מרבית התעסוקה המבצעית של כוחות המילואים שתוכננה לחודש אוקטובר והחלפתם בכו חות סדירים.

בתוך כך, בימים האחרונים הת גלו כ 100 חולים בבסיס האימון החטיבתי של חטיבת כפיר, רובם ללא תסמינים. כמה מאות חיילים

נוספים נמצאים בבידוד. רק בש בוע שעבר ביקר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי בבסיס שבו התפר צה הקורונה לאחר שדורג כאחד הבסיסים שבהם ההתמודדות עם הקורונה לוקה בחסר. בביקור אמר כי התרשם שנעשו פעו לות רבות למניעת התחלואה. מדובר צה"ל נמסר: "במהלך הש בועות האחרונים התגלו כ 100 חיילים חיוביים לנגיף הקורו נה בבא"ח כפיר. החיילים מפונים לכפר המחלימים. האירוע מטופל ומתוחקר על ידי המפקדים בה תאם לנהלי חיל הרפואה וצה"ל, תוך דאגה לבריאות החיילים והמ שרתים בחטיבה".

מעבר לעיסוק בקורונה בצה"ל פנימה, בתחילת חודש אוגוסט האחרון קיבל הצבא אחריות גם לק טיעת שרשראות ההדבקה. לצורך כך הקים הצבא את מפקדת "אלון" והקצה לטובתה כמה מאות חיילים. בראש המפקדה עומד תא"ל ניסן דוידי, שנכנס בימים האחרונים בע צמו לבידוד לאחר שנחשף לחולת קורונה מאומתת.

תזכורת: צה"ל נרתם באופן חלקי למאבק בקורונה כבר בתחילת הגל הראשון, ויחד עם המוסד הקים את מרכז השליטה הלאומי למאבק בנגיף. בפסח התגייסה אוגדה ,98 הנחשבת לאוגדת עילית, לסייע לתושבי בני ברק. לאורך התקו פה נדמה היה כי הרמטכ"ל כוכבי מנסה לשמור מרחק ממשבר הקו רונה, אולי בשל העיסוק בכוננות בצפון ובעניינים מבצעיים בוערים או מתוך החשש שהאחריות לאסון הלאומי תוטל על צה"ל ועליו. עם זאת, דווקא בשבועיים האחרונים נראה שהרמטכ"ל מנסה לשנות את הגישה.

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? צוות פקע"ר במלונית קורונה
צילום: אייל מרגולין/ג'יני צוות פקע"ר במלונית קורונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel