Israel Hayom

בדרך: עתירה נגד המדינה - מעניקה הטבות לארגונים עוינים

ישראל מעניקה מאות מיליוני שקלים לארגונים כמו "אונר"א", "דיאקוניה" ו"ועד מרכז מנוניטי" ● ארגון "לביא": גם ארגונים עוינים שאיבדו את הפטור ממע"מ ממשיכים לקבל הטבות מהאוצר

- גלעד צוויק

המדינה מסרבת לספק מידע על אודות הטבות בסך מאות מיליוני שקלים ל"אונר"א" וארגונים בינלאומיים נוספים שחלקם עוינים את מדינת ישראל - כך עולה ממסמך של רשות המסים שהגיע לידי "יש ראל היום". בקרוב תוגש עתירה בעניין לבית המשפט לעניינים מנה ליים בירושלים.

בארגון "לביא" פנו תחילה למשר די הביטחון והאוצר, שבסמכות מנה ליהם להכריע אילו ארגונים יקבלו את הפטור המיוחל - אך הם הפנו את לביא לרשות המסים. ברשות המסים התבקשו לספק את הפרטים הבאים: שמות הארגונים הנהנים מהפטור, סכום היקף הפטור והקריטריונ­ים שעל בסיסם מוכרע אם להעניק או לשלול מהארגונים את המענק. ברשות הגיבו בשלילה: "אנו דוחים את בקשתכם בהתאם לחוק חופש המידע הקובע כי רשות ציבורית לא תמסור מידע אשר בגילויו יש חשש לפגיעה בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, בביטחון הציבור או בביטחונו או בשלומו של אדם", השיבו ברשות המסים.

מדובר בארגונים הנהנים מהנחה של עשרות אחוזים על רכישת דלקים באמצעות תשלום מע"מ אפס וקבלת פטור מבלו - זאת על בסיס הוראת שעה שתכליתה המקורית להקל על ארגוני סיוע הפועלים ביהודה ושומרון ורצועת עזה.

ביוני האחרון נערך בוועדת הכ ספים של הכנסת דיון סוער בנושא, ובמהלכו נטען כי נציג מתאם פעו לות הממשלה בשטחים )מתפ"ש( הציג מידע חלקי, וכי בפועל לא מדובר רק בארגונים שהם חלק ממנגנון האו"ם, אלא שחלק מהארגונים הבינלאומיי­ם שעבורם מתבקש הפטור ממע"מ פו עלים נגד ישראל.

"אונר"א", ארגון הסיוע ל"פליטים" פלשתינים, מעסיקה למשל עובדים רבים החברים בחמאס ולפני כשנ תיים הודיע ממשל טראמפ על שלי לת הסיוע לארגון מאחר שהוא "פגום מיסודו ומנציח את בעיית הפליטים".

לפחות לגבי שניים מהארגונים האחרים שחברי הכנסת התבקשו לאשר בעבורם פטור ממס על דלקים - "דיאקוניה" ו"ועד מרכז מנוניטי" - ידוע כי הם מעורבים בפעילות אנטי ישראלית אגרסיבית. "מדובר בשני ארגונים כנסייתים המגיעים עם מטען אידיאולוגי תיאולוגי מאוד קיצוני כלפי מדינת ישראל", נכתב בניתוח מטעם מכון המחקר NGO מוניטור.

על פי NGO מוניטור, דיאקוניה, ארגון סיוע כנסייתי במימון ממשלת שבדיה, מגדיר עצמו כשותף לאר גונים האנטישמיים "בדיל" ו"סביל" ו"אל חק" המוביל קמפיין להעמדת בכירים ישראלים לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג.

דיאקוניה גם מקיים שיתופי פעולה עם ארגון "אל מיזאן" בעל קשרים לכאורה לארגון הטרור "החזית הע ממית לשחרור פלשתין". בדיאקוניה גם מממנים בין היתר את הארגון הישראלי "מי מרוויח" המשמש כזרוע מקומית לתנועת החרם האנטישמית ,(BDS) כמו גם את ארגוני השמאל הקיצוני "בצלם" ו"עדאלה". הארגון הכנסייתי השבדי שמבקש ממדינת ישראל הנחה בתשלום על דלקים עומד גם מאחורי תוכנית EAPPI שתכליתה להטריד את כוחות צה"ל ביהודה ושומרון באמצעות פעילים זרים אנטי ישראלים, שלאחר חזר תם לארצותיהם מקדמים קמפיינים של .BDS

ועד מרכז מנוניטי משתף גם הוא פעולה עם ארגונים המקושרים לח זית העממית, בקמפיין המאשים את ישראל בהתעללות בילדים פלשתי נים. הוועד מממן את הארגון היש ראלי הקיצוני "זוכרות" הפועל לפי רוקה של מדינת ישראל ויישום זכות השיבה, ובעבר תרם כספים לארגון "פרופיל חדש" החורט על דגלו הש תמטות מהצבא.

כאמור, בקרוב יגישו בלביא עתי רה לבית המשפט. מארגון לביא נמסר: "אנו משוכנעים שסירוב הר שויות למסור את המידע בנוגע לה טבות המס הניתנות לארגונים הבי נלאומיים לא יעבור את הביקורת המשפטית בעתירה שאנו מגישים כנגד החלטה זו".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? עובד של אונר"א בעזה
צילום: אי.פי.אי עובד של אונר"א בעזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel