Israel Hayom

קלישאות שחוקות, אך מרימות מורל

- ,"2020" בון ג'ובי

במין אירוניה משונה, בון ג'ובי בחרו לקרוא לאלבומם החדש ."2020" הם עשו זאת עוד לפני שמישהו ידע איך תיראה השנה הזו, וכיצד יהפוך צירוף המספרים הקליט שם נרדף לכל הרע והמשוגע שיכול להתרחש בעולם.

הסולן ג'ון בון ג'ובי הסביר בראיונות כי בחר בו מכיוון שלאחר אלבומם הקודם והאישי מ ,2016 הוא הרגיש שראה דברים באופן ברור וחד יותר מאי פעם "20/20") במונחי אופטיקה אמריקנית היא המקבילה לראיית .(6/6 סיבה נוספת לבחירה בשם היא שמדובר בשנת בחירות בארה"ב, ואפילו תמונת הקאבר של האלבום מושפעת מצילום של ג'ון פ. קנדי מ .1962 בון ג'ובי נראה בה כשדגל ארה"ב משתקף בעדשות משקפי השמש שלו. בגיל 58 הרוקר הוותיק פנה לכתוב את האלבום החברתי ביותר שלו - וזה עוד לפני שהמשבר הבריאותי, הכלכלי וגרורותיהם שינו את פני התמונה. במקור היה האלבום מתוכנן לצאת בחודש מאי, אבל הדחייה ביציאתו גרמה ללהקה לכתוב שני שירים שהפכו אותו אפילו יותר רלוונטי. הראשון והספרינגסט­יני משהו, American" ,"Reckoning נפתח עם המשפט "אמריקה עולה באש" והוא נכתב בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד ומחאת השחורים )הזמר אף דיבר לאחרונה על הפנמת הפריבילגיו­ת הלבנה שלו וכיצד היא מכרסמת באמריקה(. השני, ‪,"Do What You Can"‬ אמנם נשמע כמו לא מעט שירי רוק קלאסי אמריקני, אבל זה נסלח לנוכח העובדה שהוא כנראה הטוב שבשירי האלבום. הוא מכיל מושגים כמו "בידוד" ושורות על להיות תקוע מול החדשות בטלוויזיה, בעוד הוא מעודד אותנו "לאהוב את עצמנו, משפחתנו ושכנינו". כן, קלישאות אמריקנה שחוקות עד כאב.

זהו בעצם הקו המנחה של התקליט. ‪"Story of Love"‬ הוא בלדת קאנטרי שמאלצית למדי על אהבת משפחה. ‪"Beautiful Drug"‬ הוא שיר רוק גנרי עם שם גנרי ושורות מטופשות כמו "אין לי חום, לחום יש אותי". יש כאן המנוני גיטרה לא רעים בשפע, אבל כולם יכלו להיכתב באותה מידה בשנות ה .90

ובכל זאת, גם אם הם מטפלים באופן שטחי למדי בנושאים כמו הגירה, פוסט טראומה של חיילים ואהבת הזולת, בון ג'ובי החליטו לנקוט עמדה ולהרים את המורל. זה לא מעט בימים אלה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel