Israel Hayom

אולי תתקדמו כבר?

- דור הופמן

)לינדון דייקס(, והציגו משחק חלש וחסר השראה.

סטיב קלארק, מאמן אפרורי ולא כריזמטי שרוב הקריירה שימש עוזר )כולל של אברם גרנט בצ'לסי(, סובל מסגל מאוד לא מאוזן. יהיה מע ניין לראות אם ימשיך במערך של שלושה בלמים גם כשג'יימס פורסט פצוע, ובעיקר אחרי שתי הופעות לא משכנעות בליגת האומות )הס קוטים גירדו ניצחון מול הנבחרת השלישית של צ'כיה(.

מצד שני, בסגל הסקוטי יש שחק ני טופ פרמייר ליג כמו אנדי רובר טסון, קירן טירני וג'ון מקגין שכבש מול ליברפול בהצגה היוצאת דופן של אסטון וילה ביום ראשון האח רון. ביום נתון, השחקנים האלה יכו לים לחפות גם על הטקטיקה חסרת ההשראה של הנבחרת.

נקודות התורפה, וזהבי שתמיד כאן

ומה בישראל? וילי רוטנשטיינר ימשיך עם מערך של 2:3:5 שיתבסס על שלישיית אסים קדמית - סו לומון, דאבור ובעיקר זהבי, שבשני משחקיו הראשונים בפ.ס.וו איינ דהובן הראה שהוא בכושר מצוין עם שער ושני בישולים.

הנבחרת תחסר את דור פרץ, בא נקר בהרכב מאז שהצוות האוסט רי הגיע, אבל התחליף אייל גולסה לא פחות טוב ואפילו עדיף על פרץ. הוא יעזור לנאתכו בעבודה ההגנ תית ובעזרה לבלמים, וגם יאפשר יותר חופש התקפי לסולומון, שמוצב כקשר מרכזי במערך הזה.

החיסרון של טאלב טוואטחה הרבה יותר משמעותי, וככל הנראה יפגע במשחק ההתקפה. סאן מנחם, ובעיקר סולומון שיוכל לברוח הרבה לאגף שמאל, יצטרכו לחפות על היעדרו תו, בטח אם מביאים בחשבון שזהו האגף החלש יחסית בהגנה הסקוטית.

הבעיות של הנבחרת יהיו כרגיל בהגנה. מאז תחילת קמפיין מוקד מות יורו 2020 ספגה הנבחרת בכל משחק, מלבד המשחק בלטביה )נבח רת שלא הבקיעה מול אנדורה לפני כחודש(. כדי לעבור את הסקוטים, הנבחרת תהיה חייבת להתעלות הג נתית ולהציג ריכוז מקסימלי במשך

אין לנו על מה להישען

אי אפשר להתעלם מהמצב של המדינה בכלל והכדורגל הישרא לי. מדינה שמתקשה להתמודד עם ההשלכות של נגיף הקורונה ואז רחים שנמצאים בעיצומו של סגר כללי שלא ברור מתי וכיצד יסתיים וחרדים לפרנסתם.

גם הכדורגל המקומי חטף פגי עה קשה מהכאוס הפוליטי בריאותי, בגלל ההחלטה שלא לאפשר לקבו צות להתאמן. המהלך הזה פוגע פגי עה קשה בספורט הקבוצתי ומעמיד את הכדורגל הישראלי על פי התהום.

בתקופה כזו, שאנשים בבית מח פשים אסקפיזם ועל מה להישען, הצלחה של הנבחרת יכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל שלנו ב 50 השנים האחרונות ויהפוך אותו לקונצנזוס שהעם כל כך זקוק לו. בהצלחה לכולנו.

בשל טעויות שיפוט תכופות, טניסאים רבים דורשים שגם ברולאן גארוס יתחילו להשתמש בטכנולוגיי­ת "עין הנץ" ● בהתאחדות הטניס הצרפתית מתעקשים להישאר מאחור ולשמור על המסורת, אבל המחאה דורשת שינוי ● "אני חושב שזה יהיה הדבר ההוגן ביותר, צריכים לדאוג שזה יקרה", סיכם דומיניק תים

במצב של 2:3 במערכה הרא שונה ברבע הגמר אמש בין דומיניק תים לדייגו שוורצמן, האוס טרי חבט כדור שחצה את המגרש ונחת סמוך לקו האורך עד כדי כך שקשה היה לקבוע את מיקומו המ דויק. זאת היתה נקודה קריטית. נגיעה בקו משמעותה שבירה של תים בשלב מוקדם, כדור בחוץ אומר ששוורצמן ממשיך להגיש והכל בסדר.

כדי לפתור את הסוגיה הסבוכה הזאת התקיים הטקס שמאפיין את הרולאן גארוס. שוורצמן הקיף את מקום הנחי תה עם המחבט וטען שהיה בחוץ, בעוד שתים היה משוכנע שהכדור נגע בקו. שופטת הכיסא נאלצה לרדת ממושבה הגבוה, התקרבה לזירת הפשע, נתנה מבט והכריעה: הכדור בפנים, נקודה של תים. האוסטרי כמובן שמח שזאת ההחלטה שהתקבלה, אבל הוא אחד מר בים שממש לא שמחים שככה מתקב לות ההחלטות האלה, לפחות בגרנד סלאם הצרפתי.

בכל טורניר אחר, כשלא ברור איפה בדיוק נחת הכדור, פונים לעין הנץ או טכנולוגיה דומה כדי לקבל פת רונות. זה חלק מקדמה של הספורט ושל ענף הטניס, וזה לא משאיר מקום לטעויות אנוש. אולם בטורניר בפריז, מטעמי מסורת, מסרבים להצטרף לעו לם החדש. הם מעדיפים להסתמך על שופטי הקו ובמקרים הקיצוניים על העין של שופט הכיסא שיורד למקום האירוע וצריך לקבוע את גורל הנקודה מתוך עשרות עקבות שהשאיר הכדור על החימר האדום. אין ספק שמדובר בסצינה מותחת, אבל באותה מידה אין עוררין שהסצינה לא מדויקת. בשנים האחרונות שידורי הטלוויזיה מראים את המיקום המדויק של הכדור, ופע מים רבות ההחלטה של שופט הכיסא לא היתה נכונה.

"השופט לא אשם"

"אני הייתי תומך ב 100 אחוז בשי מוש של עין הנץ בטורניר", אמר הש בוע תים, "אני חושב שזה יהיה הדבר ההוגן ביותר ואנחנו צריכים לדאוג שזה יקרה". גם המדורג מספר אחת נובאק ג'וקוביץ' התבטא בנושא. "עם כל הכ בוד למסורת ולתרבות בספורט", אמר השבוע הקרואטי, "הטכנולוגיה כל כך מתקדמת שאני לא רואה סיבה להחזיק את שופטי הקו".

בכלל, נדמה שבטורניר הנוכחי מחאת השחקנים עלתה מדרגה. לאחר שהפסיד בחמש מערכות לרוברט באנה, העלה דניס שאפובלוב תמונה שמוכיחה טעות שיפוט כנגדו וכתב: "מתי כבר ישתמשו בעין הנץ על חימר?". היווני סטפנוס ציציפאס הוסיף: "חייבים להוסיף אלמנטים חדשים שהופכים את הספורט לטוב יותר ולהוגן יותר". בזכות הטלוויזיה, הטניסאים מודעים לכמות הטעויות, והם גם יודעים כמה

קשה לזהות את מיקום הכדור על חימר. "השופט לא אשם", הסביר תים, "זה חימר, לפעמים מנקים אותו, ואי אפשר לדעת איפה הכ דור נחת".

גם את עין הנץ הט ניסאים קיבלו בחשדנות כשהוא נכנס למשחק, אבל היום כולם מבינים שהטכנולו גיה תורמת להגינות המשחק. בטורניר ריו שנערך בתחילת השנה השתמשו לראשונה במערכת עין הנץ בטור ניר חימר, והיתה תמימות דעים בקרב השחקנים שהניסיון היה מצוין. בנוסף, מחקר שבדק 800 משחקי חימר מצא שהשופטים טועים פעם אחת בכל מע רכה וחצי, וכשהטעויות האלה מגיעות בנקודות חשובות ומכריעות הדבר הופך למשמעותי הרבה יותר.

לפי הודעת התאחדות הטניס הצ רפתית, הדרישות האלה לא צפויות להוליד שינוי מיידי. "אנחנו לא בעד להחליף שופטים במכונות", נכתב שם, "העקבות שמשאיר הכדור על החימר אמורות להספיק לשופט לקבוע איפה הוא נחת". מארגני הטורניר, שמעדיפים כרגע לשמר את המסורת וגם לחסוך

קצת כסף, נשמעים כמי שלא מוכ נים לשמוע דבר בנוגע לעין הנץ בטורניר שלהם. אולם ככל שגוברים הקולות שקוראים להכנסת הטכנולוגיה, החל מהטניסאים הבכירים בעו לם ועד למדורגים נמוכים יותר, יכול מאוד להיות שב שנים הקרובות גם ברולאן גארוס ייתנו למצלמות להכריע אם הכדור היה בפנים או בחוץ.

שוורצמן בחצי הגמר

בסופו של יום, שוורצמן עלה לרא שונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם לאחר שהדיח את תים המדורג ,3 באחד המשחקים הטובים בשנה האחרונה. יותר מחמש שעות נאבקו השניים על כל כדור, עד שהארגנטינא­י (12) שבר את האוסטרי פעמיים במערכה האחרו נה והשלים ניצחון ‪,6:7 ,7:6 ,7:5 ,6:7‬ .2:6 גם בנשים תהיה לארגנטינה נצי גה בין ארבע האחרונות, לראשונה זה 16 שנים. נדיה פודורוסקה, המדורגת 131 שעלתה דרך המוקדמות, הדהימה את המדורגת שלישית בטורניר אלינה סביטולינה עם ניצחון ‪.2:6 ,4:6‬

 ?? צילום: ההתאחדות לכדורגל ?? זהבי. מגיע בכושר שיא
צילום: ההתאחדות לכדורגל זהבי. מגיע בכושר שיא
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? שוורצמן ושופטת הכיסא. בסוף הוא ניצח
צילום: אי.אף.פי שוורצמן ושופטת הכיסא. בסוף הוא ניצח
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? תים. בעד החדשנות
צילום: אי.פי.אי תים. בעד החדשנות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel