Israel Hayom

חיים ומוות בידי CAS

בית הדין של הוועד האולימפי הבינלאומי מבקש מסעיד מולאי לערוך גישור מול הוועד האיראני, הדורש ממנו לשוב ולייצג את ארצו הג'ודוקא חושש כי חזרה למולדתו תעלה לו בחייו

- עדי רובינשטיין

יהיה ברור וחד משמעי. כמה שחקנים ואנשי צוות דיווחו על תסמיני הנגיף ושוהים בבידוד.

הבשורות על הנעשה בהפועל ב"ש הגיעו עד לסקוטלנד. בלם הקבוצה לואי טאהא נמצא עם הנבחרת בגלז גו, ובעקבות ההדבקה בקבוצתו - לא נטל חלק באימון הערב שערך המאמן וילי רוטנשטיינר.

בנבחרת לא רוצים לקחת סיכון, משום שאם טאהא כבר נדבק, הדרך להדבקת שחקני הנבחרת קצרה. בנב חרת ציינו כי נכון לשעות הערב הבלם הרגיש טוב ולא דיווח על תסמינים. "חצי מהזמן אנחנו מתעסקים בקורונה ולא במשחק הכי חשוב שלנו. חייבים להתנתק ממה שקורה סביב, אבל זה קשה", סיפרו שחקנים בנבחרת.

מחאת הכדורגלנים

המועדונים הגדולים של הכדורגל הישראלי מעלים הילוך במאבק על החזרת האימונים והמשחקים. שחק ני מכבי חיפה הגיעו אתמול להפגין מחוץ לאצטדיון סמי עופר ואחזו בש לטים שעליהם הכיתוב: "תחזירו לנו את הכדורגל".

להפגנה הגיעו רק דולב חזיזה, בוגדן פלאניץ', חוסה רודריגז, גודסווי דוניו וג'וש כהן, שמתגוררים בקרבת האצ טדיון, כך שכל הכתוב לעיל התבצע במרחק של פחות מקילומטר מביתם.

"לעצור את האימונים זה לא נור מלי", אמר חזיזה, "אי אפשר לקחת שבועיים הפסקה, אנחנו לא רוצים להיפצע כשנחזור לפעילות. צריך לחשוב על הבריאות שלנו. להתאמן במרפסת לא נותן כלום. אני מקווה שישנו את ההחלטה, כי אנחנו לא מש חקים רק בשביל עצמנו - אלא עבור מאות אלפי אנשים שאין להם מה לע שות בבית".

הג'ודוקא האיראני הגולה סעיד מולאי התבקש על ידי בית הדין של הוועד האולימפי הבינלאומי (CAS) להגיע לפשרה עם הוועד האולימפי האיראני, שמצידו נתבקש לבוא לקראת הג'ודוקא הגולה מארצו, כך נודע ל"ישראל היום".

כזכור, מולאי נתבע על ידי איגוד הג'ודו האיראני בבית הדין של הוועד האולימפי הבינלאומי לשוב ולייצג את מדינתו, זאת בדיון שנערך לפני שלו שה שבועות בשווייץ. כעת, כאמור, הצדדים נשלחו להליך גישור וזאת במטרה לא לגרום ל CAS לקחת את ההחלטה הגורלית, שעבור מולאי היא לא פחות מאשר החלטה של חיים ומוות. למעשה, מולאי חוזר על כך, שוב ושוב בחודש האחרון - הוא חושש ששיבה למולדתו דינה מוות, חשש שאינו מנו תק מהמציאות. קשה לחשוב כרגע על האופן שבו הצדדים ימצאו דרך לגשר על הפערים התהומיים או ימצאו פתרון כלשהו לסיטואציה, ונראה שה CAS בסך הכל ביקש להרוויח לעצמו קצת זמן לפני שיקבל את ההחלטה על עתי דו של מולאי.

באותו ענף, אך בנושא אחר לגמ רי, נבחרת הג'ודו הישראלית נרש מה לטורניר בודפשט שאמור להת קיים בבירה ההונגרית בסוף החודש, ולהיות הטורניר הראשון מאז הושבת הספורט האולימפי העולמי.

כדורעף בלי תקווה

בליגת העל בכדורעף מתחילים להשלים עם העובדה שמשרד הספו רט ומשרד הבריאות לא יצליחו לה גיע למתווה שיוביל לפתיחת הליגה המקומית בקרוב. "הבאתי זרים בספ טמבר שמסתובבים בחוסר מעש, ואם זה יימשך עוד חודש ככה, הם יעלו על מטוס מבלי ששיחקו משחק אחד ובקו שי הספיקו להתאמן. אולי אנחנו ניתן לזרים לעבוד בעבודות אחרות", אמר אחד מיושבי הראש של אחת מקבוצות ליגת העל, החרד לעתיד הענף.

 ??  ?? שחקני מכבי חיפה ליד סמי עופר, אתמול. הכל לפי ההנחיות
שחקני מכבי חיפה ליד סמי עופר, אתמול. הכל לפי ההנחיות
 ?? צילום: ?? מולאי. בקרב על חייו
‪Getty Images‬
צילום: מולאי. בקרב על חייו ‪Getty Images‬

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel