Israel Hayom

"זו היתה תקופה של ייאוש"

- אבי סגל

מנכ"ל מינהלת ליגת העל בכדורסל שלומי פרי נכנס לתפקיד רגע לפני פרוץ הקורונה ומאז אין לו רגע שקט ● על הפסקת הליגה: "היה לי שחור בעיניים" ● על האחדות שיצר רעיון הליגה הבלקנית: "זה נדיר, ושכולם ילמדו שביחד זה הכי טוב" ● ולמי הוא נותן את הקרדיט על היציאה מההקפאה: "היו"ר שמואל פרנקל אחראי על הכל"

במהלך ההצטרפות של קבוצות ליגת העל לליגה הבלקנית פחות שמו לב לעניין אחד חשוב: האחדות. עניין שלא בשגרה במינהלת הליגה. "כל יושבי הראש הם בעלי עניין ואינ טרסים לקבוצה שלהם, אבל כולם הבינו שצריך להציל את הענף ואת הליגה. משם באה האחדות", כך אומר אחד מאדריכלי המהלך, מנכ"ל המינהלת שלומי פרי - ואין ספק, מדובר במהלך שבזכותו קבוצות הליגה חזרו לחיים, להתאמן ולשחק החל מהשבוע הבא.

על מה לא רבו במינהלת לאורך הש נים. על מה לא היו חילוקי דעות מאז תחילת משבר הקורונה. האם לסגור את הליגה כשהכל התחיל? האם להמשיך את הליגה? בנוסף החל הוויכוח על חלוקת כספי רשת הביטחון. ואז הגיעה ההפ סקה הנוכחית וסיפור הליגה הבלקנית, ואיתם הסכמה מקיר לקיר ש"זה נדיר במינהלת", מודה פרי, "הכי טוב שכולם ילמדו שביחד זה הכי טוב. כמה שפחות מלחמות. כוחנו באחדותנו".

כשההצטרפות לליגה הבלקנית פור סמה, המחשבה היתה שמדובר בתרגיל, באמצעי לחץ או בסוג של מחאה ושכל הסיפור לא באמת עומד לצאת לפועל. פרי מבהיר שמהרגע הראשון זה לא היה כך: "בשיחות שקיימתי עם יושבי הראש הבהרתי לכולם שאין כאן פיקציה ואנחנו הולכים לשחק בליגה הבלקנית גם אם הליגה שלנו חוזרת. לא עשינו כאן שום מניפולציה. לא היה כאן לרגע קטע של איום. זה היה ממשי מהרגע הראשון".

מה היה קורה אם כל המהלך הזה לא היה יוצא לפועל?

"המצב של לא לעשות כלום היה יכול לגרום לכך שהכל היה מתפרק. תאר לך שלא היתה פעילות - זרים היו בורחים מפה, קבוצות היו מוציאות לחל"ת, וגם לחזור אחר כך היה לוקח זמן, כי קבוצות היו צריכות למלא מחדש את השורות. הפסקה בלי יכולת אפילו להתאמן היתה עושה נזק גדול".

מסתבר שאם סיפור הבלקנית לא היה יוצא לפועל היתה עוד תוכנית פעולה. כבר שמענו שעמדה על הפרק "בועת אימונים" בחו"ל. פרי מגלה שזו היתה התוכנית הבסיסית ועל הפרק עמדה תוכנית ב' - להפוך את הבועה הזאת ל"בועת משחקים" ולהמשיך את הליגה הישראלית מעבר לים, אבל להוציא את זה לפועל היה מסובך מאוד.

קיבלתם מחמאות על רעיון ההצטר פות לבלקנית על מהלך מבריק?

"אין הנחתום מעיד על עיסתו. אכן קיבלנו הרבה מחמאות. כשאתה קטן ועני אתה צריך להיות יצירתי".

מצד שני קיבלתם גם ביקורת שזה מהלך ציני, שזו קומבינה.

"לכל אחד יש דעה והוא יכול לה ביע אותה. לי הכי חשוב שהקבוצות חזרו לחייך. שחזרנו לעשות מה שא נחנו אוהבים".

"השפיע לי על החיים"

שלומי פרי, בן ‪12 ,49‬ שנים במינה לת. הוא היה סמנכ"ל התקשורת ומונה לתפקיד המנכ"ל בפברואר, במקום עדלי מרקוס שעזב למכבי ת"א. חודש לאחר המינוי הגיעה הקורונה ומאז הוא הת מודד עם הפסקת הליגה, המאבק הקשה על החזרת הליגה, ניהול הליגה שחזרה ועכשיו משבר ההפסקה השנייה. פרי: "זה המון להתמודד איתו, אין רגע שקט, זה די מטורף, אבל זה גם מעניין ומאת גר וכאמור, מעל הכל, זה מחייב אותך להיות יצירתי". עבודה לא פשוטה. "יש צוות מדהים במינהלת, והאתגרים האלה רק הדליקו אותם. היו"ר שמואל פרנקל הוא האחראי על הכל, הוא נותן את הגב, והקרדיט קודם כל שלו. אני חושב שהמעיטו בערכו".

איזה ציון היית נותן להתנהלות של הכדורסל הישראלי מאז תחילת המ שבר במארס?

"אני חושב שההתנהלות היתה טובה. לא חושב שאפשר היה להתמודד עם זה טוב יותר. אל תשכח שהיו רק שלוש לי גות שחזרו, ואנחנו היינו היחידים שחזרו במתכונת מלאה והכל עבר טוב מאוד".

מה היה רגע המשבר הקשה ביותר בכל התקופה הזו?

"בהתחלה, כשסגרו את הכדורסל ולא ידענו מתי ואם נחזור. היה לי שחור בעי ניים, זו היתה תקופה של ייאוש. זה הש פיע לי על החיים. פתאום אתה גם צריך להוציא עובדים לחל"ת וזה קשה מאוד. לקח לנו קצת זמן, התעשתנו וחזרנו לע צמנו גם עבור האנשים האלה שהכדורסל כל כך יקר להם".

 ?? צילום: אלן שיבר ?? פרי. "הפסקה בלי יכולת להתאמן היתה עושה נזק גדול"
צילום: אלן שיבר פרי. "הפסקה בלי יכולת להתאמן היתה עושה נזק גדול"
 ?? צילום: אלן שיבר ?? פרי. "הכי חשוב שהקבוצות חזרו לחייך"
צילום: אלן שיבר פרי. "הכי חשוב שהקבוצות חזרו לחייך"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel