Israel Hayom

נזהרים משאננות

היציאה מהסגר תהיה ארוכה, זהירה ובכפוף לתנאים ● החשש: הקלות מהירות עלולות למחוק את הירידה בנתוני התחלואה ● ביום שלישי יתכנס קבינט הקורונה, כשעל הפרק מימוש שלב א' בתוכנית משרד הבריאות: פתיחת הגנים, נתב"ג, המגזר הפרטי וביטול מגבלת 1,000 המטרים

- מיטל יסעור בית־אור ואריאל כהנא

עם סיום תקופת החגים ולאור המגמה המסתמנת של ירידה במספר נשאי הקורונה המאובחנים, תחליט השבוע הממשלה על הצעדים הבאים בהתמודדות עם המגיפה.

רה"מ, בנימין נתניהו, הבהיר כי במצב הנוכחי הוא מתנגד להקלות בסגר: "יש עוד דרך ארוכה ואין מקום לשאננות. כולנו חייבים לשמור על הנחיות הבריאות כדי שהמגמה תימשך. לא אכנע ללחצים פוליטיים משום צד, מתוך הממשלה או מחוצה לה".

גם הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, מתנגד בשלב הזה להקלה בסגר הכללי. לבקשת גמזו, זימן רה"מ ליום שלישי את קבינט הקורונה כדי להחליט על הצעדים הבאים, וזאת משום שרק באמצע השבוע מתקבלת תמונת נתונים ומגמות ברורה על מצב התחלואה. אף שהסגר הוכיח את עצמו, גמזו סבור שבשלב הזה גם מוקדם לעבור לסגרים מקומיים, שכן על פי נתוני סוף השבוע, 70 ערים ברחבי הארץ עדיין אדומות.

עוד לפני ישיבת הקבינט יכנס היום נתניהו פגישה בהשתתפות שר האוצר ישראל כץ, פרופ' גמזו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר יובל שטייניץ וגורמי מקצוע נוספים, כדי להגיע להסכמות עקרוניות במישור הכלכלי שיוצגו ביום שלישי.

לפי המתווה שגובש בימים האח

רונים במשרד הבריאות, כך ייראו ההקלות:

● בשלב הראשון תתאפשר עבוו דה במקומות ובעסקים שאינם מקבו לים קהל ובהם עד 10 עובדים. נתב"ג יפתח, יתאפשר איסוף (טייק אוואי) במסעדות ובעסקים, ויוסרו מגבלות תנועה כך שתתאפשר הגעה לפארו קים, לגנים הלאומיים ולחופים. כמו כן ייפתחו גנים הילדים.

כל אלו יתאפשרו בהתקיים התנאים הבאים לגבי התחלואה: עד 2000 חוו לים ליום, מקדם ההדבקה ,0.8 אחוז החיוביים בבדיקות פחות מו01 ואחוז הגידול בחולים הקשים - עד .3

● בשלב השני, אם וכאשר יירד מספר החולים ליום לאלף לכל היותר, ייפתחו הלימודים לתלמידי כיתות א' עד ד', יתאפשרו טיפולי רפואה משו לימה וטיפולים לא רפואיים אחרים.

● השלב השלישי יכלול פתיחת עסקים שבהם יש קבלת קהל, אפו שרות למסחר ופתיחת צימרים ובתי תפילה, כל זאת כאשר מספר החולים יירד לו005 ביום ואחוז החיוביים יהיה פחות מו5. ● השלב הרביעי יכלול פתיחת מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר, אם וכאשר מספר החולים יירד לו052 מאובחנים חדשים ליום. לאחר שלב זה תונהג מחדש תוכנית ה"רמזור". ● בשלב החמישי, שיתאפשר כשו מספר החולים יירד מתחת לו052 ביום ואחוז החיוביים לפחות מו2, ייפתחו בתי מלון ובריכות. ● רק בשלב השישי צפויה חזרה ללימודים בכיתות ה' עד יב' (באותה רמת תחלואה כמו בשלב הקודם) ובהמשך יוחזרו מופעי תרבות, פנאי, כנסים ותערוכות.

בשלבים הבאים - שיתאפשרו רק אם מספר החולים היומי יישאר מתחת לו052 ואחוז הנדבקים נמוך מו2, תותר פעילות גני אירועים ואולמות ולאחר מכן אירועי ספורט עם קהל ומועדונים.

במשרד הבריאות נמנעים מלנקוב בתאריכי יעד למעבר לכל שלב אך מציינים כי יקפידו על לפחות שבוו עים בין שלב לשלב וכמובן על עמידה בתנאי התחלואה. בערים "אדומות" מערכת החינוך תישאר סגורה לכל אורך השלבים ועל מוקדי התחלואה יוטל סגר מלא במידת הצורך.

"בדרך לקו "2,000־ה

אתמול ביקר פרופ' גמזו ביישובים הדרוזיים ג'וליס ובית ג'אן בגליל ונו פגש עם ראש העדה, השייח' מוופאק טאריף ובכירים נוספים. "בשבוע הקו רוב אני מקווה שנרד לקו 2,000וה חוו לים ליום. אם נמשיך באותו כיוון, נהיה מסודרים לחורף".

על פי נתוני משרד הבריאות, זוהו ביום שישי 2,925 נשאים 37,308וב בדיקות, ומסך כל הבדיקות החדשות אחוז הנשאים עומד על .8.3 אתמול עמד אחוז הנשאים מכלל הנבדקים על 7.7 10,275וב בדיקות, נכון לשעה .20:00 מספר החולים הפעילים כיום בישראל עומד על 62,165 בני אדם. מספר הנפטרים מהמגיפה עומד על .1,914

מעט אופטימיות אפשר לשאוב מנו תונים מעודדים שהוצגו על תפקוד המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה. מפקדת אלון בפיקוד העורף, שעליה הוטלה המשימה להקים את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה, ביצו עה ביום שישי יותר חקירות אפידו מיולוגיות מאשר מספר המאומתים החדשים שנמצאו.

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? גם הציבור יהיה חייב להיות ממושמע. שוק מחנה יהודה בירושלים
צילום: אורן בן חקון גם הציבור יהיה חייב להיות ממושמע. שוק מחנה יהודה בירושלים
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? פרופ' גמזו וראש העדה הדרוזית, השייח' טאריף (מימין)
צילום: מישל דוט קום פרופ' גמזו וראש העדה הדרוזית, השייח' טאריף (מימין)

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel