Israel Hayom

"ישראל תחווה ירידת תוצר של 5.9% עד סוף השנה" ‪• •‬

כך מעריכים בקרן המטבע הבינלאומית למרות זאת, מדובר בנתון טוב יותר מהתחזית הקודמת מחודש יוני האחרון בקרן מזהירים: 90 מיליון איש ברחבי העולם יידרדרו ל"עוני קיצוני" עד סוף השנה

- גלעד צוויק

ישראל תחווה ירידת תוצר של 5.9% עד סוף השנה - כך חוזים בקרן המטבע הבינלאומית.

מדובר בנתון טוב יותר מאשר התחזית הקודמת של הקרן מחודש יוני האחרון, שלפיו הפגיעה בתוצר תסתכם ב 6.3% - זאת על אף הסגר הנוכחי שהחל בחודש שעבר.

הנתון הישראלי דומה לזה של יתר המדינות המפותחות, שעל פי קרן המטבע יחוו בממוצע פגיעה של 5.8% בתוצר. בשנה הבאה יתאושש המשק בישראל עם עלייה של 4.9% - נתון מעט נמוך לעומת 5.3% בתח זית הקודמת מלפני ארבעה חודשים. ברמה העולמית, התוצר צפוי לעלות בשנה הבאה ב ,5.2% לעומת תחזית ל 5.4% ביוני.

התרסקות עולמית

הכלכלה העולמית צפויה לחוות ירידת תוצר של 4.4% לעומת 4.9% ביוני, אך למרות השיפור בתחזית בקרן המטבע מזהירים מהתאוששוות "ארוכה, בלתי שוויונית ולזמן לא ידוע". בארה"ב התוצר צפוי לרדת ב 4.3% לעומת 2019 - נתון טוב בהרבה מכלכלות אירופה המובילות )בריטניה, צרפת, ספרד ואיטליה( שבהן צפויה צניחת תוצר של לפ חות .10% בגוש היורו כולו הכלכלה תתכווץ בממוצע ביותר מ 8% ובגר מניה, הכלכלה החזקה במדינה, התוצר יצטמצם ב .6% ספרד זוכה בתואר המפוקפק של המדינה עם הפגיעה החריפה ביותר בתוצר - .12.6%

החוב הלאומי בכלכלות מפות חות יאמיר ל 125% מהתוצר עד סוף השנה, ובכלכלות מתפתחות יסתכם ב .65% עם זאת, בקרן לא מביעים חשש כבד מהחוב בשל הריביות הנ מוכות וההתאוששות הצפויה ב .2021 בדומה להערכת הבנק העולמי, בקרן מזהירים כי 90 מיליון איש ברחבי העולם יידרדרו ל"עוני קיצוני" עד סוף השנה, ובכך יימחק עשור של התקדמות בצמצום שיעורי העוני העולמיים.

בעד סגרים

בניגוד להצהרות האחרונות של ארגון הבריאות העולמי נגד הסגרים, בקרן המטבע תומכים במדיניות זו כמקטינת תחלואה, ומזהירים כי הס רתם המהירה לא תעודד התאוששות אלא אם כן האזרחים "יתנדבו לאמץ מדיניות של ריחוק חברתי" מחשש למגיפה.

"הסגרים יכולים לסלול את הדרך להתאוששות כלכלית מהירה" אם יצליחו להכיל את המחלה. על כן, בקרן מעודדים ממשלות להמשיך לתמוך במשקים המקומיים באמצ עות תוכניות סיוע ממשלתיות.

 ?? צילום: דוד כהן/ג'יני ?? מסעדה בראש פינה
צילום: דוד כהן/ג'יני מסעדה בראש פינה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel