Israel Hayom

נדבק פעמיים והחלים: "יש לי מנוי לקורונה"

אחרי שחלה פעם אחת, מרדכי ברמי כבר היה בטוח שהוא מחוסן ● בארוחת החג הוא נדבק שוב ● "כל עלייה במדרגות היא כמו מרתון"

- טל אריאל אמיר

מרדכי ברמי )68( ממושב ניר ח"ן שבשפלה, לא ישכח את הרגע שבו הפך לאחד הבודדים בעולם שנדבק פעמיים בקורונה. באמצע אפריל שוחרר מבית החוש לים, ולא היה לו ספק כי הוא כבר מחוסן. לקראת ראש השנה, מתוך געש גועים לבני משפחתו, אירח את בתו, בעלה וילדיה ביחידת דיור הצמודה לביתו. בארוחות הקפידו לשבת רחוש קים, אלא שיומיים אחר כך התגלה כי אחד הנכדים נושא את הנגיף.

"אירחתי אותם כי ידעתי שהם מקפידים על ההנחיות", הוא אומר בנימה מתנצלת. "ההורים עבדו מהש בית, הילדים למדו בזום, והבכור היה בישיבה סגורה. בשלב מסוים, אני מודה, הקפדתי פחות על מסיכה, כי הדעה הרווחת היא שזה לא יגיע אלי שוב. כששמעתי ששניים מהנכדים, הבת ובעלה נדבקו, ידעתי שאכלנו אותה. דאגתי לאשתי".

ברמי טוען שאינו יודע איך נדבק בפעם הראשונה, בסוף מארס. "זה קרה קצת לפני שמשרד הבריאות הורה ללכת עם מסיכות", סיפר על התש קופה שבה היו בארץ כמעט 5,000 חולים. "אולי נדבקתי בסופר. מהר מאוד הרגשתי רע ונעלמו לי חוש הטעם והריח. אשתי השתעלה והיה לה חום. למחרת הגיע אמבולנס ולקח אותנו לאסותא באשדוד. אני נמצאתי חיובי, אשתי שלילית. ראיתי במש חלקה אנשים שלרגע נראים רגיל ושנייה אחרי זה קורסים. לא ישנתי בלילות מהפחד להיחנק".

כשחזר הביתה, טופל ברמי במש רפאת המחלימים של בית החולים בילינסון שבניהולה של ד"ר דנה ילין. הוא סבל מתופעות לוואי קשות כגון קוצר נשימה, סחרחורות, חולשה

ובעיות זיכרון קיצוניות עד שנשלח לבדיקות אלצהיימר. כשנראה היה כי חזר לעצמו, קיבל את הבשורה הקשה.

"הפעם שנינו נמצאנו חיוביים. התסמינים היו קשים. נתפסו לי השרירים. כל עלייה במדרגות הבית מרגישה לי כמו ריצת מרתון. נראה שהקורונה עשתה אצלי מנוי".

השבוע נבדקו ברמי ואשתו ונמצאו שליליים לנגיף, לשם שינוי.

הראיון המלא - מחר ב"שישבת"

 ?? צילום: אריק סולטן ?? מרדכי ברמי. "לא ישנתי בלילות מהפחד".
צילום: אריק סולטן מרדכי ברמי. "לא ישנתי בלילות מהפחד".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel