Israel Hayom

טראמפ: "מרגיש כמו סופרמן"

השופטת בארט בסנאט: "איש אינו מעל החוק" ● דיווח: ביידן סייע כסגן הנשיא לקדם את עסקיו של בנו באוקראינה

- יוני הרש,

מועמדת הנשיא טראמפ לביהמ"ש העליון, השופטת איימי קוני בארט, הדגישה אתמול ביום השימועים השלישי שלה בוועדת המשפט בסנאט כי "איש אינו מעל החוק".

בקרב הדמוקרטים בוושינגטון קיים החשש כי אם טראמפ יפסיד בבחירות, הוא יחון את עצמו מחקירות ואישומים עתידיים. "האם לנשיא יש זכות אבסולוטית לחון את עצמו על פשע?" שאל הסנאטור הדמוקרטי פטריק לייהי. "שמענו את השאלה הזו אחרי הליך ההדחה של ניקסון". השופטת השמרנית אמנם הדגישה כי "אין אדם מעל החוק", אך כפי שעשתה ביומיים הראשונים של הדיונים, סירבה להתייחס לתרחישים ספציפיים.

"השאלה הזו מעולם לא עלתה לדיון בבית המשפט", אמרה בארט. "השאלה עשויה לעלות ועשויה לא, אבל היא אחת שדורשת ניתוח משפטי על ההיקף של סמכות החנינה. כיוון שזה יפתח שאלה אשר לא עברתי תהליך שיפוטי כדי להכריע בה, היא לא אחת שאני יכולה להציע בה עמדה".

ובשעה שהדיונים סביב מינוי בארט נמשכים, ה"ניו יורק פוסט" חשף אסופת אי־מיילים שהגיעה, לכאורה, ממחשבו של האנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, ומספקת לטענת העיתון הוכחה כי האנטר נעזר באביו, אז סגן הנשיא, כדי לקדם את עסקיו באוקראינה. על פי אחד האימיילים, האנטר הציג את אביו לבכיר בחברת האנרגיה האוקראינית בריסמה, פחות משנה לפני שתובע מקומי שלכאורה חקר את התאגיד

פוטר בלחץ אמריקני משום שעלו חשדות של שחיתות נגדו. ההתכתבות, שבה הבכיר מודה להאנטר על "ההזדמנות להכיר את אביך", מנוגדת לכאורה לטענה הרשמית של ג'ו ביידן שלפיה הוא מעולם לא שוחח עם בנו על עסקיו בחו"ל.

סרטונים מביכים

המחשב הנייד, שממנו הוצאו האי־מיילים, הגיע לתיקון בחנות בדלאוור באפריל ,2019 כולל גם תמונות וסרטונים מביכים של האנטר. בין השאר, בפוסט דיווחו כי האנטר, שהודה בעבר שיש לו בעיית התמכרות לסמים, נראה באחד הסרטונים מעשן קראק בזמן קיום יחסי מין עם אישה. בעל החנות שבה הושאר המחשב לא יכול היה לזהות את האנטר כבעל הלפטופ, אך סיפר כי איש מעולם לא אסף אותו או שילם על התיקון. המחשב הנייד ככל הנראה עבר ,FBI־ל לא לפני שבעל החנות העתיק את תוכני הכונן הקשיח, והעביר אותם למקורבו של רודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא טראמפ. ג'וליאני עצמו סיפק את החומרים לפוסט, אחרי שמקורב נוסף לנשיא - סטיב באנון - סיפר למערכת על קיומם.

בסביבתו של טראמפ מקווים כי אולי חשיפה זו תגרום לשינוי המומנטום. בינתיים, הנשיא, שהחלים מקורונה, ממשיך ב"סיבוב הופעות". שלשום ערך טראמפ עצרת בפנסילבניה, וסיפר לקהל כי הוא "מרגיש כמו סופרמן". טראמפ התייחס לבעיה שיש לו לכאורה עם תמיכת נשים בפרברים ואמר כי הן "צריכות לאהוב אותי יותר מכל אחד אחר". "בבקשה תאהבו אותי? הצלתי את השכונות שלכן!" הוסיף טראמפ.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? השופטת איימי קוני בארט
צילום: אי.אף.פי השופטת איימי קוני בארט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel