Israel Hayom

"גבעת שמואל אינה אוקספורד"

שר הפנים יכריע: האם השטחים המניבים של אוניברסיטת בר אילן יועברו מרמת גן לגבעת שמואל? שאמה הכהן: ״ זו תהיה בכייה לדורות"

-

האם רמת גן עומדת לאבד חלקים מאוניברסיט­ת בר אילן לטובת גבעת שמואל הסמוכה? כך לפחות המליצה ועדת הגבולות של משרד הפנים.

אם יאמץ שר הפנים אריה דרעי את המלצות הוועדה, חלק גדול מהו שטחים המניבים של האוניברסיט­ה יסופחו לגבעת שמואל, בהיקף 218 דונם. בין היתר מדובר על החניונים, מעונות הסטודנטים, בית הסטודנט, אולם וואהל, תיכון אמית והכבישים הסובבים את האוניברסיט­ה, ובהם רחוב אנה ומקס ווב.

"גבעת שמואל אינה אוקספורד", טוען ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. "ללא התמריצים הכלכליים לא ניתן יהיה להעניק לאוניברסיט­ה את התקציבים הדרושים, והפגיעה האנוו שה תחליש את האוניברסיט­ה ותהווה בכייה לדורות״.

שאמה הכהן רואה בהחלטה פיצול בזבזני וקורא דווקא לאיחוד ערים. ״ועדת הגבולות תקועה בעסקנות פוליטית ורואה באוניברסיט­ה פרה חולבת, בלי שום מחשבה על העתיד. בתוך 15 שנה רמת גן תכפיל את עצמה ותהפוך לעיר של 340,000 תוו שבים. גבעת שמואל, עם כל הכבוד, תהיה רובע במזרח רמת גן".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, טוען מצד שני: "מיקומה של האוניברסיט­ה בגבעת שמואל, מבחיו נה גאוגרפית, תכנונית ומרחב החיים. אם יש לאוניברסיט­ה רצון להתפתח בשטחים נוספים, זה יכול להתקיים אך ורק בשטחי העתודה של גבעת שמואל. אנו קוראים למשרד הפנים להשלים את עבודת הוועדה ולהעביר את כל שטח האוניברסיט­ה לתחומי גבעת שמואל".

"מדובר במשפט שלמה מודרני", אומר רו"ח שלמה זוהר, יו"ר ועדת הקבע באוניברסיט­ת בר אילן. "מחלו קים את האוניברסיט­ה בין שתי רשויות עירוניות מסוכסכות ו-2 ועדות תכנון מחוזיות. זו החלטה הזויה שתפגע מבו חינה כלכלית ואקדמית באחת האוניו ברסיטאות המובילות בישראל. אוניו ברסיטה שהפכה למקור גאווה אזורי בעלת השפעה רחבה, משמשת כעת ככלי משחק פוליטי. העובדה שלא ניתנה לאוניברסיט­ה זכות התגובה ביחס להמלצה גם היא פגם חמור בעו בודת הוועדה ואינה עולה בקנה אחד עם הליכי מנהל תקינים".

ממשרד הפנים נמסר: "המלצות הוועדה הופצו לרשויות המקומיות. עם קבלת עמדת הרשויות, מנכ"ל המשרד יגבש את עמדתו ויעבירה להכרעת שר הפנים".

 ?? צילום: אוניברסיטת בר אילן ?? אוניברסיטת בר אילן. "הפגיעה תהיה אנושה"
צילום: אוניברסיטת בר אילן אוניברסיטת בר אילן. "הפגיעה תהיה אנושה"
 ??  ?? רו"ח שלמה זוהר, יו"ר ועדת הקבע באוניברסיט­ה: "זו החלטה הזויה, שתפגע בנו כלכלית ואקדמית"
רו"ח שלמה זוהר, יו"ר ועדת הקבע באוניברסיט­ה: "זו החלטה הזויה, שתפגע בנו כלכלית ואקדמית"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel