Israel Hayom

משחק סכום אפס של היועץ המשפטי

- אורי כהן

ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, מכוון למשחק סכום אפס סביב הגשת כתב התביעה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנדלבליט החליט שיעשה כל שלאל ידו כדי לנצח במאבק המשפטי, כולל שימוש בכלים ההורסים את מראית העין של משפט צדק. אם לא חוקרים את המדליפות והמדליפים שהובילו וכיוונו את דעת הקהל הציבורית, אז מה אנחנו צריכים לחשוב? היועץ הנכבד החליט שאם לא חוקרים אז לא מגלים - חסינות הדלפה. ההתעקשות הזו לגנוז את פרשת ההדלפות כנגד ראש הממשלה, מעידה כדבריו של המשפטן מרדכי קרמניצר בעניין הפוך, כי "לעיתים קרובות דווקא ההקשר הרחב יותר מאפשר להבין ולהעריך את המשמעות של מקטע אחד מתוכו, שאינה מספיק ברורה כשלעצמה".

מנדלבליט רוצה להוביל להדחת ראש ממשלה כשכל הקלפים שמורים קרוב לחזה שלו. לא לקלקל לו את הניצחון. לנו אסור לחשוד במניעים של הפקידּות שפועלת בפרקליטות. העובדה שהפרקליטות הפכה לכוורת הדלפות, אינה מוטלת בספק על ידי הציבור. הפרקליטות היתה לחלק מהמאבק הציבורי־פוליטי נגד ראש הממשלה, כך לפחות סובר גוש הימין שהצביע בצורה חד־משמעית, כשהלך פעמיים לבחירות ודחה את הטענה כי אין להצביע לראש ממשלה הנאשם בפלילים על ידי פרקליטות זו.

הפרשנים מטעם הפרקליטות הודיעו לנו מבוקר עד ערב כי "לא יעלה על הדעת" להצביע לנתניהו ולליכוד. ציבור הימין החליט חד־משמעית לעמוד לצד בנימין נתניהו. אנחנו לא עוזבים בשעת צרה, פשוט אין לנו את תפיסת הנאמנות שיש בשמאל. גם נפתלי בנט צריך לדעת את האמת העירומה. ברגע שיגיע לעמדת מפתח, בעוד כעשור, כשנתניהו יפרוש, אז תיפתח נגדו חקירה של המשטרה והפרקליטות, שיובילו להפסקת פעילותו הפוליטית. זו דרכה של פקידות שאיבדה כל עכבה והחליטה להנהיג כאן דיקטטורת שמאל המבטלת את הכנסת ואת החלטות הבוחרים.

בואו ונתאר שבמחנה חיל האוויר פורצות שריפות בצורה שיטתית, שהיה ברור כי נעשו במכוון. ההצתות היו מכלות מטוסים וציוד צבאי יקר ערך. במחנה מבקרים כל יום אלפים רבים של חיילים, ובמקומות שבהם פרצה השריפה ביקרו מאות עובדים. האם יעלה על הדעת שמפקד הבסיס, או מפקד חיל האוויר, היו מודיעים כי בגלל שיש מאות חשודים פוטנציאליי­ם - אין לקיים חקירה?

זה בדיוק מה שקרה: היועמ"ש מודיע לנשיאת בית המשפט העליון כי הוא לא פותח בחקירה לגילוי המדליפים, כי מאות אנשים נחשפו לחומרי החקירה. הרי נעשה כאן עיוות וסילוף כנגד הליך החקירה של ראש הממשלה. כיצד אתה רוצה להמשיך בדרך שאתה נוקט? מי יכול להאמין שידיָך נקיות? שמיים זועקים לבקש לדעת כיצד התנהלה החקירה, לאור ההדלפות שאתה הייָת מופקד למנוע אותן. אנו לא יכולים לקבל את הדרך שבה ברור לנו כי המדליפות והמדליפים מאותרגים ומוגנים מפני חקירה שאתה מונע אותה. לא אנחנו מבקשים זאת, נשיאת בית המשפט העליון דורשת לבטל את חסינות ההדלפה. ואתה בשלָך. זה מעלה בנו את החשש כי ההדלפות יכולות להגיע עד לפסגות הגבוהות ביותר של הפרקליטות. עבריינים בפרקליטות? הכיצד? מתי? הזיכרון ההיסטורי שלנו לא שבק חיים. לטובת שלום הציבור, אתה חייב להורות על חקר האמת ביחס להדלפות השיטתיות שכיוונו את הפסיכוזה הציבורית של השמאל והפכו אותו למוכה אמוק כנגד שלטון הימין.

ההדלפות שהיועץ נותן להן גיבוי היו לגורם מכריע שהוביל להתלכדות מחנה השמאל. טירוף הדעת שהובילו המדליפות והמדליפים כיוון לראות את בנימין נתניהו כדמות דמונית שלא ניתן לחיות עימה יום אחד נוסף. ההדלפות אחראיות לקרע בתוך העם. הן יצרו בסיס למלחמת אזרחים, חס וחלילה. העובדה שאתה מסרב לחקור אותן מובילה למסקנות קשות ביחס למשחק סכום האפס שאתה מנהל להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההדלפות אחראיות לקרע בתוך העם. העובדה שאתה מסרב לחקור אותן מובילה למסקנות קשות ביחס למשחק סכום האפס שאתה מנהל להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel