Israel Hayom

בני סכנין רוצה את בלבול

לאחר התפטרות אלדד שביט, בהנהלה ישמחו לראות את האקס חוזר לקווים, אך הסיכוי לכך נמוך● אימון ראשון לניר ברקוביץ' בבני יהודה ● ארגון השחקנים נגד הנהלת הפועל ת"א

- ליאב נחמני ושי ארצי

אלדד שביט התפטר מתפקידו כמאמן בני סכנין לאור חילוקי דעות קשים עם הנהלת הקבוצה והעומד בראשה, מוחמד אבו יונס.

כבר תקופה ארוכה שהצדדים לא הצליחו לגשר על המתחים שהצטברו ביניהם, עד שהמאמן החליט לעשות מעשה ולעזוב. שביט הגיע לקבוצה באמצע העונה שעברה כשהיתה רחוקה 14 נקודות מהמקום שמוביל לליגת העל, ולמרות זאת הצליח להצעיד אותה בחזרה לליגה הבכירה לאחר שנה של היעדרות. כעת, בהנהלת המועדון יש רוב למנות את מרקו בלבול כמחליפו של שביט, אבל ספק אם המאמן שעמד על הקווים במכבי חיפה עד סיום העונה החולפת, יסכים לקחת את התפקיד.

בכורה בשכונה

קבוצות ליגת העל חזרו אתמול לאימונים, אחרי עוד פגרת קורונה, ובשכונה נערך אימון הבכורה של המאמן הטרי ניר ברקוביץ'. לראשונה בקריירת האימון הצעירה שלו, האחרון קיבל הזדמנות בליגת העל וזוכה לאמון מצד הבעלים ברק אברמוב.

עבור ברקוביץ' היה זה מפגש ראשון עם שחקניו החדשים, שעליהם למד היטב בימים האחרונים.

"צעדים שאינם חוקיים"

בארגון השחקנים זועמים על המהלך החד־צדדי של הנהלת הפועל ת"א, שהוציאה לחל"ת באופן רטרואקטיבי את עובדי הקבוצה והשחקנים, וקיזזה משכר חודש ספטמבר שלא כדין.

במכתב ששלחו ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון ומנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף, נכתב בשם שחקני הקבוצה: "דורשים לבטל לאלתר את הקיזוז ולהזין שכר מלא לשחקנים מיידית".

על פי המכתב שנשלח להנהלת האדומים, בוצע קיזוז לא חוקי משכר חודש ספטמבר. "לשיטתכם השחקנים היו שלושה שבועות בחל"ת, רק לא ידעו שהם בחל"ת. בתקופה זו מדי יום השחקנים ביצעו אימונים בזום, באופן סדור, והתאמנו לפי דרישותיכם".

עוד נכתב במכתב הדרישה כי "מעבר לכך שבמצב של עבודה אין אפשרות לקבוע בדיעבד שמדובר בחל"ת, ומעבר לכך שחל"ת לא יכול להיקבע בדיעבד ולו מן הטעם שעובדים לא יכולים לחתום ללשכת האבטלה 'בדיעבד', אנחנו רואים בחומרה רבה את הפעולה החדצדדית שבוצעה, את היעדר השיח ואת הכוחנות שהפגנתם בפועלכם. מדובר בצעדים שאינם חוקיים והם אסורים על פי דין".

לסיכום הובהר לראשי הפועל ת"א: "אנו דורשים מכם לבטל לאלתר את הקיזוז ולהזין שכר מלא לשחקנים כבר כעת. העובדים קיבלו הנחיה חד־משמעית לא לחתום על הניירת שהעברתם להם. יש דרך לנהל שיח ביחס לזכויות העובדים, הדרך שבחרתם בה היא לא זו. ככל שהדברים לא יתוקנו מיידית נדע כיצד להגיב משפטית וארגונית".

יש לציין כי בניגוד לסגר הראשון, הפעם לשכות התעסוקה והביטוח לאומי לא מאפשרות דיווח רטרואקטיבי של חל"ת וכן הוצאה לחל"ת חייבת להיות בהסכמה של העובד.

 ?? צילום: ברני ארדוב ?? מרקו בלבול. יפתיע עם קאמבק לדוחא?
צילום: ברני ארדוב מרקו בלבול. יפתיע עם קאמבק לדוחא?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel