Israel Hayom

באיירן מינכן השתגעה?

מספרים עליו ש"ההבדל היחיד בינו לבין לבנדובסקי וזלאטן זה הסיומת מול השער" ● אמבפה וניימאר מאוהבים בו ● והוא הרשה לעצמו להיפרד מפ.ס.ז' ● שנתיים אחרי שירד עם סטוק סיטי לליגה השלישית, אריק מקסים צ'ופו מוטינג בן ה־13 חתם באלופת אירופה והפתיע את כולם, כמעט

- דור הופמן

אם עוצרים את הקריירה של אריק מקסים צ'ופו מוטינג בקיץ 2018 נשארים עם שחקן בעל רזומה אפור כמו עוד יום גשום בסטוק. באותה נקודת זמן הוא היה חלוץ קמרוני יליד גרמניה שגדל בהמבורג, עבר בנירנברג, מיינץ ושאלקה ובדיוק ירד לצ'מפיונשיפ עם סטוק סיטי.

גם מבחינת מספרים לא היה מדובר במציאה גדולה. עשרה שערים הם מה שהוא כבש בעונה מלאה, כשאת העונה האחרונה בפרמייר ליג סיים עם חמישה בלבד.

לעומת זאת, אם בוחנים את הקריירה של צ'ופו מוטינג מקיץ 2018 ועד היום מקבלים סופרסטאר עולמי. אחרי שתי אליפויות וסגנות ליגת האלופות עם פ.ס.ז', הערב הוא צפוי לערוך בכורה בקבוצתו החדשה, אלופת אירופה באיירן מינכן, שתפגוש בגביע את דורן החובבנית.

אין ספק, באיירן היתה זקוקה לשחקנים שיעבו את הסגל לקראת עונה עמוסה ומלאת מטרות. ועדיין, נשאלת השאלה כיצד צ'ופו מוטינג בן ה־13 - על כל הרזומה הדליל שלו - השתחל לרשימת הקניות שלה ביום האחרון של

חלון ההעברות. אפשר הרי להבין את אלה שהגיעו איתו. למשל את דוגלאס קוסטה, שחקן נבחרת ברזיל שחזר לקדנציה נוספת, את הקשר הספרדי הצעיר מארק רוקה שעשה חיל באספניול בשנים האחרונות ואפילו את בונה סאר בן ה־82 שהוא כבר חמש שנים המגן הפותח של מארסיי.

החלוץ הקמרוני, על אף שהגיע בהעברה חופשית ואפילו כשמביאים בחשבון את הצורך של אלופת אירופה בגיבוי לרוברט לבנדובסקי, לא נראה ולא מרגיש כמו החומר שממנו מורכב הרכש של באיירן מינכן. הוא לא צעיר, לא מוכח והוא רחוק מלהיות תואם לוקה טוני שהגיע לבאיירן גם כן בגיל מבוגר, אבל כשמאחוריו מלכות שערים בסריה אה.

רק מחמאות

אז מה בכל זאת יש בצ'ופו מוטינג שהביא אותו בתוך שנתיים ובשלהי הקריירה לאלופת אירופה ולסגניתה? ובכן, במקרה של פ.ס.ז' התשובה די ברורה. תומאס טוכל אימן אותו במיינץ, קיבל ממנו 20 שערים בשלוש עונות, ושמר אותו בדיסקט. כשהחליף את אונאי אמרי בפריז הוא לא שכח להביא את הקמרוני שבתמורה החזיר

תשעה שערים בשתי עונות בכל המסגרות, כולל שער דרמטי וחשוב ברבע גמר ליגת האלופות.

השנתיים האלה יכולות להסביר מדוע באיירן מינכן בחרה דווקא בו, כך גם הניסיון בבונדסליגה, אך מעל הכל נדמה שיש פה שחקן שמוערך רק על ידי מי שמכיר אותו מקרוב. מלבד טוכל שופע המחמאות, גם קיליאן אמבפה וניימאר דיברו רק טובות על חברם לשעבר - מקצועית וחברתית. יאן קירכוף, שחלק איתו חדר הלבשה במיינץ ובשאלקה אמר השבוע: "אני לא מופתע שהוא בבאיירן, הוא טוב בצורה קיצונית. הדבר היחיד שמבדיל בינו לבין לבנדובסקי וזלאטן זה הסיומת מול השער".

קירכוף כמובן מגזים, אבל כנראה שאיפשהו צ'ופו מוטינג הרוויח ביושר את המעמד הזה. היום הוא כוכב כל כך גדול, שכשהוצג בבאיירן סיפר: "פ.ס.ז' רצו שאשאר אבל סירבתי. אני רוצה לזכות בליגת האלופות".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? צ'ופו מוטינג. מה אלופת גרמניה מצאה בו?
צילום: אי.אף.פי צ'ופו מוטינג. מה אלופת גרמניה מצאה בו?
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel