Israel Hayom

החתונה שנגמרה במכות ובמעצר

המשטרה: צוות הגיע לאירוע בגבעת זאב - והותקף ● רה"מ: השר אוחנה יערוך בדיקה ●

- חנן גרינווד

היום המאושר הפך לטרגדיה: כוחות משטרה פרצו אתמול בערב לבית ביישוב גבעת זאב, שבו נערכה חתונתם של בני זוג, שרה ואריאל לוי, תוך הפרת תקנות הסגר. לאחר עימות מילולי עם המשתתפים עצרו השוטרים, תוך הפעלת כוח, כמה מהם.

בתיעוד שהופץ נראים בני משפחה כשהם בוכים וצועקים, בזמן שאחד הגברים מוטל על הרצפה ואדם נוסף יוצא מדמם מהבית. בצילום אחר, נראה אדם מוטל על הרצפה כשרא שו שותת דם.

במשטרה ציינו ששוטרים שהגי עו למקום הבחינו בעשרות אנשים ששהו בחצר הבית בניגוד להנחיות, וביקשו מהם לעזוב. במקום התפת חה תגרה, שבמהלכה אדם אחד נעצר ולבעל הבית נרשם קנס על סך 5,000 שקלים.

דודו של החתן סיפר: "פוצצו את הפנים של אח של הכלה. זה אחרי שהגיעו 20 ניידות ומג"בניקים, הביאו חצי גדוד. החתונה היתה לפי קפסולות מ ארבע ועד עשר בלילה. הכל היה לפי החוקים. את החופה עשו בצהריים. רק כשהשוטרים באו בה מוניהם התחילה התקהלות".

האירוע עורר זעם כבד בעולם הח רדי. יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, דרש מרה"מ להתערב. "אירוע מזעזע. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפר צו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים", כתב.

רה"מ בנימין נתניהו שוחח בעק בות האירוע עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ולדבריו, השר התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם.

ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי "מתברר שצדקנו! ביקשנו היום בכ נסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה".

הפרויקטור פרופ' רוני גמזו מסר: "לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור".

מהמשטרה נמסר: "השוטרת ביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת. בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לע ברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפ צו. השוטרים עצרו את אחד החשו דים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית".

 ??  ?? האירוע הידרדר לאלימות
האירוע הידרדר לאלימות
 ??  ?? זירת האירוע. השמחה הפכה ליום עצוב
זירת האירוע. השמחה הפכה ליום עצוב
 ?? צילום: משה עבאדי ??
צילום: משה עבאדי
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שרה ואריאל לוי
צילום: אורן בן חקון שרה ואריאל לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel