Israel Hayom

הקלטות מנדלבליט: נפלה עוד לבנה מעקרון השוויון בפני החוק

- יעקב ברדוגו

הצביעות והבושה זועקות לשמיים. קלונם של ראשי מערכת אכיפת החוק, מהיועץ ופרקליט המדינה מנדלבליט, עובר לניצן וכלה בזילבר, נחשף שלשום לציבור פעם נוספת.

החבורה שחברה יחד להפר את העקרונות הנעלים של שוויון בפני החוק, מקטן ועד גדול. המבנה ברחוב צלאח א־דין קרס, לאחר שנפלה לבנה נוספת מעקרון השוויון בפני החוק. כפי שכבר ציינתי בעבר, משרד היועץ והפרקליטות התאמצו רבות לטשטש את חלקו של מנדלבליט בפרשת מסמך הרפז־אשכנזי. משרד המשפטים שיקר לציבור. בקשתו של מנדלבליט לניצן הכפיף נעשתה במחשכים. כעת צפה פעם נוספת הצחנה מעלה, לאחר שהוברר כי ניצן נתן ידו לכניסת מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש, אף על פי שהתיק הפלילי בעניינו נסגר בעילה של חוסר ראיות. בהמשך הטעה את ביהמ"ש העליון בעתירה שהוגשה נגד מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש, עת לא חשף בפניהם את עילת הסגירה.

גם מנדלבליט ידע היטב את האמת. שלשום שמע כל עם ישראל את קולו בעודו משתף את יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, אדם מחוץ למערכת, את תחושותיו ודעתו על הכפיפים לו - שי ניצן ודינה זילבר. אחד לופת את צווארו והשנייה תופרת אותו יחד עם ניצן. ממש תיאורי משפחת פשע בצלאח א־דין. היועמ"ש וינשטיין סגר את התיק הפלילי נגד מנדלבליט בעילה של חוסר ראיות, עת אימץ את חוות דעתו המפורשת של פרקליט המדינה שי ניצן. מנדלבליט ידע היטב שעל פי הדין, לא היה כשיר למלא את תפקיד היועץ לאור עילת סגירת התיק הפלילי בעניינו מחוסר ראיות. מנדלבליט לא יכול היה להתקבל למשרת פרקליט מהשורה בפרקליטות המחוז. קל וחומר לא לראש וראשון במערכת אכיפת החוק. בושה. כל החברים צופפו שורות, הרחיקו מבטם מהעובדות הקשות ונתנו יד למינוי שנולד בחטא. מה שנולד בחטא דרדר את כל המערכת מטה מטה.

מנדלבליט חייב להניח את המפתחות

כל ההחלטות שהתקבלו בקדנציה של מנדלבליט־ניצן מוכתמות קשות. מנדלבליט חייב להניח את המפתחות, לאחר שהוברר שעשה הכל כדי לשנות את כללי המשחק באופן שפגע בעיקרון הבסיסי ביותר של השוויון בפני החוק. מנדלבליט הרס את הביטחון המשפטי של כל אזרח ואזרח במדינה. מנדלבליט הוא האדם האחד מעל החוק, ואחריו יבואו גם אחרים. את כדור השלג הזה, שהתחיל להתגלגל במורד ההר, איש לא יוכל לעצור. אמש חבר מנדלבליט לשר המשפטים ניסנקורן ותקף את נציב שירות המדינה הרשקוביץ. כל חטאו היה שהפעיל את שיקול דעתו וסמכותו בחוק ומנע את הקמת ועדת האיתור לפרקליט המדינה.

מנדלבליט מוכיח לכולם שהוא מנהל כעת גם את משאבי האנוש בשירות המדינה ומודיע לכלי התקשורת שהנציב שגה. מנדלבליט משמש יו"ר ועדת האיתור לבחירת פרקליט מדינה שאמור להחליט לגבי עילת הסגירה של התיק הפלילי הפתוח בעניינו. ניגוד עניינים חמור זה מתווסף לפנייתו להרשקוביץ. מנדלבליט וניסנקורן עושים הכל להסיט את הרפש והריח הרע שעלה משמיעת קולו של היועץ כשנשמע בזמן ששי ניצן אוחז בגרונו וזילבר תופרת אותו. אני מניח שמנדלבליט פלט לניסנקורן שיש עוד "מניאק" בשכונה.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בניין משרד המשפטים בירושלים
צילום: אורן בן חקון בניין משרד המשפטים בירושלים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel