Israel Hayom

ההקלות בדרך: נפתחים ונזהרים

בתום שבועות של סגר מלא: ישראל תיכנס מחרתיים לשלב הראשון של החזרה לשגרה ● גני הילדים יופעלו מחדש, עסקים ללא קהל ייפתחו ויותר לצאת מהבית ● רה"מ: "אם התחלואה תחמיר, נעצור" ● מסתמן: הישיבות החרדיות ייפתחו ביום שלישי תחת מגבלות, גם בערים אדומות

- אריאל כהנא ומיטל יסעור בית אור

החל מיום א': הקלות ראשונות בסגר ● מקומות עבודה ללא קהל ייפתחו, גני הילדים ישובו לפעול - ומגבלת 1,000 המטרים תבוטל ● למרות הסגר: הישיבות בערים האדומות צפויות להיפתח ●

באיטיות - ובזהירות, מדינת ישראל תחל ביום הראשון הקרוב ביציאה ההדרגתית מהסגר. אתמול אישר קבינט הקורונה שורת הקלות שיחולו רק באזורים שאינם מוגדרים "אדומים", ובהן: פתיחת גני הילדים ומקומות עבודה ללא קהל, וכן ביטול מגבלת היציאה מהבתים.

נוסף על כך, מסעדות יוכלו לפעול גם במתכונת של איסוף עצמי והחופים ושמורות הטבע ייפתחו. כמו כן, יבוטל האיסור לשהות בבתים של אחרים, כל עוד תישמר מגבלת ההתקהלות, אשר עומדת על עד 20 איש במרחב פתוח ועד עשרה במרחב סגור.

"תנאי הסף לפתיחת השלב הראשון: ממוצע 2,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה ,"0.8 נמסר בהודעה משות פת של משרדי ראש הממשלה והב ריאות, "שרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר

ותעלה - נעצור את יישום תוכנית היציאה ונחזיר מגבלות. לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה, יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים. הקבינט ישלים את הדיון ביעדים ובשאר מרכיבי התו כנית במהלך הימים הקרובים".

"כמו בסגר הראשון, גם הסגר השני שהובלתי יחד עם חבריי מוריד את מספר הנדבקים ומציל חיים", הכ ריז אמש רה"מ נתניהו. "אני מבקש להודות תחילה לאזרחי ישראל שנענו להנחיות ועוטים מסיכות הרבה יותר". יצוין כי בפתח ישיבת הקבינט טען

נתניהו כי "הסגר הוא הצלחה אדי רה, מדינות אירופה מסתכלות עלינו".

סגר נוקשה בערים אדומות

שר הבריאות אדלשטיין הדגיש: "בכל פעם שהוחלט על הקלות נו ספות - נרשמה עלייה מסוימת בת חלואה. זאת לא סיבה להיכנס לפא ניקה, אבל עלינו לוודא שנשתלט על העלייה, ואז נוכל לעבור לשלב הבא. יכול להיות שבמהלך היציאה מהסגר גם נראה מצבים שנידרש לעצור בהם".

בד בבד, ועדת השרים לענייני סג

רים צפויה להחליט היום להטיל סגר נוקשה על שמונה ערים אדומות, רובן חרדיות, ובכללן: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות בעיר ירושלים. השרים יכריעו בנוגע לאופי תקנות הסגר וכן בהחרגה אפשרית של שכונות מסוימות מהערים המצוינות.

בניגוד לתחזיות על משבר פוליטי שתגרור ההחלטה, יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, צפוי לתמוך בה. דרעי הסביר כי בנסיבות הקיימות מוצדק לשח רר את הערים הירוקות ולאפשר להן להתאושש. עם זאת, הוא מתכוון לד רוש בישיבה חבילת סיוע משמעותית למשפחות, לקהילות ולעסקים בערים האדומות, שגוררות קשיים גדולים במיוחד עוד מתחילת הסגר הראשון.

בצד הצעדים הראשונים לשחרור הסגר, ובידול הערים האדומות, צפויות הישיבות החרדיות לשוב לפעילות ביום שלישי. על פי המסתמן הן יחז רו לפעול על פי מתכונת הקפסולות, כאשר התלמידים נסגרים במשך שלו שה שבועות ביחידות מובחנות במוס דות. רק לאחר תקופה זו התלמידים יורשו לשוב לבתיהם או להתערבב בי ניהם, וזאת, כמובן, בתנאי שלא היתה בקרבם התפרצות של המגיפה.

דרעי נטש בזעם

יצוין כי במהלך ישיבת קבינט הקו רונה אתמול דרעי עזב בכעס את הדיון, משום שחש שראש הממשלה הוליך אותו שולל. בטרם הדיון הציג דרעי לנתניהו את ההצעה שגיבש לאפשר חתונות בשטח פתוח, ללא ריקודים וללא אוכל. נתניהו הציע שיעלה את ההצעה לדיון בישיבה עצמה - אולם כאשר דרעי עשה זאת, נתניהו הביע התנגדות נחרצת למתווה ואמר כי חידוש החתונות לאחר הסגר הראשון השאיר אצלו טראומה. לנתניהו הצ טרפו שרים אחרים שדחו את המתווה של דרעי על הסף.

השר דרעי אמר בתגובה לנתניהו, "אם היית אומר לי בדיון המקדים שזו עמדתך, לא הייתי מעלה את ההצעה. מדוע אתה מארגן את כולם נגדי?" במ חאה על דחיית הצעתו לאפשר חתונות, עזב דרעי בכעס את הדיון והצביע נגד ההצעה לאפשר התקהלויות אחרות.

בד בבד, נמשכת הירידה בקצב הת פשטות מגיפת הקורונה בישראל. של שום עמד שיעור הנשאים על ,5.3% מתוך 38,073 בדיקות. מספר החולים הפעילים כיום עומד על .41,203 מספר המאושפזים בבתי החולים עומד על 1,314 בני אדם, מהם 730 במצב קשה. מספר המתים הכולל עמד אתמול על 2,121 בני אדם, וביממה האחרונה הלכו לעולמם 10 בני אדם.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מחכים לחזור. הגנים ייפתחו
צילום: אורן בן חקון מחכים לחזור. הגנים ייפתחו
 ?? צילום: דוד כהן / ג'יני ?? ממשיכים לאכוף. כוחות משטרה במירון, אתמול
צילום: דוד כהן / ג'יני ממשיכים לאכוף. כוחות משטרה במירון, אתמול
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בצעדים קטנים. רחוב יפו בירושלים, אתמול
צילום: אורן בן חקון בצעדים קטנים. רחוב יפו בירושלים, אתמול
 ??  ?? דרעי. יסכים לסגר דיפרנציאלי
דרעי. יסכים לסגר דיפרנציאלי
 ??  ?? אדלשטיין. "ייתכן שנצטרך לעצור"
אדלשטיין. "ייתכן שנצטרך לעצור"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel