Israel Hayom

כץ: נביא את תקציב 2020 לממשלה בשבוע הבא; כחול לבן: בלי תרגילים

החברה ממשיכה לעמוד בהתחייבויו­תיה: מהלך הבזק יאפשר לחברה להסיר את השעבוד ולהנפיק אג"ח כנגד הכנסותיה מלוויתן בסך 650 מיליון ש' ● האג"ח של הקבוצה צפוי לרשום תיקון משמעותי

- ערן בר־טל

השנה הזו קשה לכלכלת ישראל ולכלכלות העולם, אבל לתשובה היא היתה קשה עוד יותר. מניית דלק כמעט נמחקה כשהשלימה ירידה של 87% משווייה, עם הירידה התלולה במחירי האנרגיה כתוצאה ממשבר הקורונה. אבל בעל השליטה, יצחק תשובה, יודע להילחם ורחוק מלהרים ידיים.

שלשום הוא הפתיע עם מכירת בזק של "דלק ישראל", אחרי שבועות ארוכים של משא ומתן שלרגע נראה היה שהוא עומד להיחתם עם קבוצה יחד עם רמי לוי שיווק השקמה, שהיה מעוניין בעיקר בחנויות הנוחות של מנטה. אלא שגורמים דתיים שיגרו אליו איומים שאם ישלים את הרכיצ שה ויהיה שותף לחנויות שפתוחות בשבת, הם יגיבו בהחרמתן.

גורמים בחברה אומרים שהם לא פוסלים את כניסתו של רמי לוי לקצ בוצת הרוכשים בהמשך, שכן לרוצ כשים יש אופציה לארבעה חודשים לרכוש עוד 3.5% מהחברה, אם יצצ ליחו להכניס שותף נוסף.

ביום חמישי בלילה, אחרי שהתבצ רר שקרן ארבל לא תוכל להשיג את האישורים מבעלי האג"ח לפני 15 בחודש, מנכ"ל הקבוצה, עידן וולס, חזר למשא ומתן מהיר עם קבוצה הכוללת את להב אל. אר שבשליטת אבי לוי, אלי להב, איליק רוז'נסקי ואורי מנצור שיחד רכשו 70% מהחבצ רה לפי שווי של 750 מיליון שקלים, אחרי שדלק ישראל חילקה דיבידנד בסך 150 מיליון שקלים. המשא ומתן נחתם בבית כנסת של אחד השותצ

פים - אורי מנצור, ממש לפני כניסת השבת. כעת החברה תוכל לפרוע חוב של 342 מיליון שקלים לבנקים, תשתחרר משעבוד ותוכל לבצע את המהלך המיוחל - איגוח של "דלק קידוחים" שתכניס לקופתה כצ036 מיליון שקלים 180( מיליון דולר) בשצ מהלך שהיא אמורה להשלים בועיים הקרובים. תשובה כבר מימש נכסים בהיקף של 3 מיליארדי שקצ לים וגייס עוד 313 מיליון שקלים בשמונת החודשים האחרונים, בתנאי שוק בלתי אפשריים. דלק ישראל מחזיקה במאות תחנות דלק ובחנויות נוחות בחלק מהתחנות, כמו גם בחבצ רת תובלה, ייצור שמנים ועוד. למצ עשה, העסקה הזו טובה יותר מעסקת התשואות שאמורה היתה להיחתם עם ארבל וגם במחיר גבוה יותר.

לפי הממונה על התחרות, "דלק קידוחים" צריכה להיפטר מאחזקוצ תיה בצ%52 ממאגר תמר עד לסוף השנה הבאה ולהישאר באחזקותיה במאגר לוויתן .)45.33%( הממונה גם הורתה לדלק להסיר את זכות הווטו שלה ממאגר תמר כבר עכשיו - והיא הודיעה על הסרת הזכות הזו לאחצ רונה. עם זאת, היא ממשיכה לפעול, יחד עם שברון (נובל אנרג'י לשעבר) לסכל את ההסכם עם חברת החשצ מל שנחתם מעל ראשיהן, יחד עם השותפות האחרות במאגר - הסכם שלטענתן נוגד את ההסכמים איתן.

חזר למרכז במת הכלכלה

גם במשבר העולמי הגדול הקודם, ,2008צב עסקיו של תשובה נקלעו לקשיים שאיימו למוטט את האימצ פריה הכלכלית שבנה, אך אז עסקיו ניצלו בשל תגליות הגז הטבעי, שהצ שיבו אותו למרכז הבמה של הכלצ כלה הישראלית. בעקבות המהלכים האחרונים האג"ח של הקבוצה אמור לרשום תיקון משמעותי, שכן הן הונצ פקו כלא מאובטחות וכעת הן יהיו מאובטחות ונראה שהקבוצה יכולה לעמוד בהתחייבויו­תיה בחודשים הקרובים. בתקופה האחרונה הקבוצ צה החזירה לבנקים 1.2 מיליארדי שקלים בפירעון מוקדם ושילמה לבצ עלי האג"ח 600 מיליון שקלים לפי המועדים המוסכמים.

 ??  ?? מנכ"ל קבוצת דלק וולס עם תשובה
מנכ"ל קבוצת דלק וולס עם תשובה
 ??  ?? אחד הרוכשים, מנצור
אחד הרוכשים, מנצור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel