Israel Hayom

התחלואה והתמותה מטפסות - אירופה נסגרת: עוצר לילי בפריז, בלונדון ובבלגיה

- אלדד בק, בהכנת הידיעה השתתף ארז לין

בסוף השבוע נכנסו לתוקף ברוב הערים הגדולות באירופה הגבלות חריפות יותר, בניסיון נוסף לעכב את התפשטות הקורונה ביבשת.

בפריז בירת צרפת ובשמונה ערים גדולות נוספות במדינה נכנס לתוקפו עוצר לילי. בבלגיה השכנה הוטל גם כן עוצר לילי בכל המדינה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ביקשה מאזרמ חיה להישאר בבתים ולהימנע מנסימ עות לא הכרחיות. בלונדון ובמחוזות נוספים בבריטניה הוכרז על "דרגה "2 במאבק נגד הקורונה, המהווה סגר מעשי. פירושו של דבר: איסור לארח חברים וקרובי משפחה בבתים ולהיפגש עימם במקומות ציבוריים סגורים. מסעדות וברים כבר נתונים לסגר לילי.

ממשלת פולין החריפה את ההגמ בלות הקיימות והודיעה על סגירת בריכות וחדרי כושר. בצ'כיה - שבה הוכרז על מצב חירום לאומי - פתח הצבא בית חולים שדה לחולי קורונה.

כמ001 אלף מקרי הידבקות חדשים

נרשמו במהלך סוף השבוע ביבשת. הנתונים הגבוהים ביותר, נכון לאמ תמול, הם בצרפת ובבריטניה (יותר ממ61 אלף), ברוסיה (כמ51 אלף), בסמ פרד ובאיטליה (כמ11 אלף) ובבלגיה (יותר .)10,000ממ בגרמניה נרשמה זה היום השלישי ברציפות עלייה במספר הנדבקים היומי - .7,850

כמו כן, נרשמה אתמול עלייה נוספת במספר המתים מהמגימ פה באירופה. 279 ברוסיה, 150 בבריטניה, 109 באוקראינה ומ48 בפולין.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, המצב הקשה ביותר באיחוד האירופי כרגע הוא בבלגיה, שבה עומד מספר הנדבקים על 379 למ001 אלף איש. לאחריה הולנד וספרד.

בעולם חצתה המגיפה עוד נקומ דת ציון משמעותית לאחר שמספר המתים כבר עלה על 1.1 מיליון, ובארה"ב מספר המקרים המאובחנים של הנגיף הגיע בסוף השבוע למ8 מימ ליון. ביום שישי אף נרשם נתון גבוה במיוחד של מקרי ההידבקות היומיים בארה"ב - 69 אלף - הגבוה ביותר מאז יולי.

ד"ר וויליאם שאפנר, אפידמיולוג באוניברסיט­ת ואנדרבילט, ארה"ב, אף הזהיר כי אם אכן המגמות יימשכו לחורף הקרוב, יהיה אפשר להגדיר זאת כ"גל שלישי משמעותי".

 ?? צילום: אי.פי ?? תושבים בברצלונה
צילום: אי.פי תושבים בברצלונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel