Israel Hayom

בדרך השלום

המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית יגיעו היום לבחריין לחתימה על הסכם נרמול היחסים - בדרך לשלום מלא משרד החוץ: "פועלים לזה יותר משניעשורים" בכירבבחריי­ן:"אנחנונרגשי­ם"

- דניאל סיריוטי ואריאל כהנא

ישראל ובחריין יחתמו היום במנאמה על הסכם מסגרת לנרמול היחסים והסכם שלום מלא בין המדינות. בראש המשלחת הישראלית, שתכלול גורמים מדיניים ודיפלומטיי­ם בכירים, יעמוד היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, וכן מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. בראש המשלחת האמריקנית שתגיע מוושינגטון למנאמה במטוס של חיל האוויר האמריקני יהיו שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוחין, ושליחו של הנשיא טראמפ למזה"ת, אבי ברקוביץ.

המשלחות צפויות לקיים שורה של מפגשים בעניין יישום הסכם השלום בין המדינות וכינון יחסים דיפלומטיים מלאים, ובמסגרתם הקמת שגרירויות וחילופי שגרירים. לפי דרישת בחריין, המשלחות יחתמו על אשרור הסכם עקרונות משותף כשלב נוסף לקראת נרמול היחסים עם ישראל, ולא על הסכם שלום מלא כפי שנחתם לאחרונה בוושינגטון בין ישראל ואיחוד האמירויות.

גורם בכיר במשרד החוץ הבחרייני אמר ל"ישראל היום" כי בירושלים ובוושינגטו­ן נענו לבקשתה של מנאמה לחתום על הסכם ביניים בשלב זה. "אנחנו מאוד נרגשים לקראת הגעתן של המשלחות מישראל ומארה"ב ונערכים לקבלת פנים רשמית וממלכתית. אולם להבדיל מההסכם שנחתם בין ישראל ואיחוד האמירויות, אנחנו מעדיפים להתקדם בצעדים מדודים יותר ולחתום על הסכם מסגרת בשלב זה ולא על הסכם שלום מלא. אנחנו ערים לביקורת שהתעוררה בבחריין ובמדינות ערב בשל ההסכמים לנרמול היחסים עם ישראל ומתחשבים בה, אולם לא זה יעצור את ההתקדמות ביחסים בין המדינות לקראת הסכם שלום מלא, שיכלול יחסים דיפלומטיים מלאים, חילופי שגרירים, הקמת שגרירויות ושורה של הסכמים מדיניים, כלכליים, עסקיים ותיירותיים עם ישראל".

גורמים בכירים במשרד החוץ מישראל שכבר הגיעו למנאמה מסרו ל"ישראל היום" כי מדובר בציון דרך בהגעה להסדרת היחסים הדיפלומטיי­ם המלאים בין ישראל לבחריין.

לדבריהם, מאז ההכרזה על הכוונה להגיע להסכם שלום מלא והחתימה בוושינגטון על הסכם ההבנות העקרוני בין ישראל לבחריין ישנה התקדמות משמעותית בשיחות בין הצדדים; והגעת המשלחות מישראל וארה"ב לסדרת המפגשים במנאמה, נועדה להאיץ את ההתקדמות בהסדרת היחסים בין ירושלים ומנאמה ולקדם פעילות משותפת וגלויה בין המדינות בתחומים האזרחיים. "המסרים שאנחנו מקבלים מהבחריינים הם שיש רצון רב להתקדם מהר לעבר הנורמליזצי­ה. הנושאים

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? שר האוצר האמריקני, סטיב מנוחין
צילום: אי.פי.אי שר האוצר האמריקני, סטיב מנוחין
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel