Israel Hayom

מנדלבליט חושש מפרסום תמלילי שיחות, ובצדק

- חיים שיין

ימים קשים, ללא ספק, עוברים על היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט. מניסיונו האישי הוא היה צריך להיזהר משיחות מוקלטות - ונכשל. מהשיחה שפורסמה בשבוע שעבר התברר כי הטענה בדבר שי ניצן וחבורתו, שאוחזים בגרונו של מנדלבליט בכל הנוגע להחלטות בתיקי ראש הממשלה, יש לה על מה שתסמוך. אין מדובר עוד בטענה קונספירטיב­ית, כפי שתקשורת ה"ביביפוביה" ניסתה להציג. במכתב מתנצל לפרקליטים, מנדלבליט מזהיר מפני פרסומים נוספים מתוך הקלטות, ואני מאמין לו. הוא יודע על מה הוא מדבר. הוא לא היחיד שחושש מאוד מהמשך פרסומי תמלילי שיחות. אזרחים רבים, שניקיון מערכת אכיפת החוק חשוב להם, מחכים עדיין לשמוע מה נאמר בשיחות בינו לבין גבי אשכנזי. שיחות שמערכת אכיפת החוק, מסיבות מובנות, התגייסה למנוע את פרסומן.

כעת מתברר למנדלבליט שגם התמיכה שקיבל מעיתונאים ומפרשנים, שאת הדעות והמוטיבציו­ת של כמה מהם אני מכיר עוד מלפני שנים רבות כסטודנט באוניברסיט­ת תל אביב, היתה בערבון מוגבל. כל עוד הוא שירת את הכמיהה שלהם להדיח את נתניהו מבלי בחירות דמוקרטיות, הוא נחשב לעילוי חסין, מניף שלט לתיקון החברה הישראלית מפגעי השלטון. כעת, לאחר שהחליט שאין מקום לקיום חקירה או לחידושה, בענין המניות והצוללות, פטרוניו הפילו אותו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. שיקול הדעת שלו כבר לא ראוי ובלתי סביר בעליל. יתכן שמנדלבליט משוכנע כעת שהתייחסות בכירי הפרקליטות והתקשורת אליו היתה כאל מכשיר יעיל בשירות המהפכה. אתמול התחלנו לקרוא בתורה בפרשת בראשית, מתברר שאפילו בגן עדן היה צורך בנעליים גבוהות.

מכל הפרשיות שניסו לשרבב לתוכן את נתניהו, פרשת רכש הצוללות, המכונה תיק ,3000 היתה תקווה גדולה לחילופי שלטון בלי בחירות. במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת איחדו כוחות כדי להביא לסיום שלטון הימין. היה מי ששוכנע שעוד שנים רבות יעמדו פרקליטים צעירים מול תמונתו במשרד המשפטים ויצביעו עליו כמי שהצליח להפיל ראש ממשלה. חוקרי משטרה כבר דמיינו את הימים שבהם בדיור המוגן הם יספרו לנכדיהם על תרגילי חקירה שהביאו לחילופי שלטון. טאלנטים בערוצים שמרו סרטונים לעת נוסטלגית שבה פרחי תקשורת יהללו אותם על נחישותם ועוז רוחם מול כוחות האופל.

מכל הפרשיות שניסו לשרבב לתוכן את נתניהו, פרשת רכש הצוללות, תיק ,3000 היתה התקווה הגדולה לחילופי השלטון בלי בחירות

התקווה נכזבה. כבר לפני שלוש שנים היועץ המשפטי קבע שאין חשדות פליליים כלפי נתניהו בתיק הצוללות. שר ביטחון לשעבר וכמה חברים בכחול לבן לא נחו לרגע, לא היו מסוגלים להשלים עם העובדה שעניין הצוללות קרס ושקע כמו תקרת פל־קל. עיקר המאמץ שלהם הופנה לעבר תקווה חליפית בתיק .4000

כשמתברר שגם תיק 4000 תפור בתפירה גסה, המניפולטור­ים שמפעילים את המפגינים ודואגים למימונם, החליטו שבלית ברירה צריך לחזור לתיק הצוללות. לכך יש להוסיף את התדהמה בכחול לבן מכך שכמות המנדטים שלה בסקרים משתווה לאלו של ליברמן. כדי לקושש כמה קולות אבודים, הם מנסים לעקוף את היועמ"ש ולהקים ועדת חקירה. הצעתי לדורשי ועדת החקירה לבחון אם להם עצמם כדאי לבדוק מעורבות בעסקאות נשק ובנדל"ן ביטחוני.

משעשע לראות את המפגינים הנושאים על גופם בלונים מנופחים דמויי צוללות. עדיף בעיניי שמאל מפגין וימין בשלטון, על פני ימין מפגין כשהשמאל בשלטון. העשורים האחרונים מוכיחים שיש בכך חיסכון רב בדמים יקרים.

רבים מאזרחי ישראל מקווים שנתגבר על נגיף הקורונה ויתאפשר לקיים בחירות דמוקרטיות, על דרכה ועתידה של מדינת היהודים.

 ??  ??
 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? היועמ"ש לצד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן
צילום: יהודה בן יתח היועמ"ש לצד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel