Israel Hayom

לאחר הסרת ההגבלות: המחאות חודשו; גז מדמיע רוסס על מפגינים בחיפה

- יורי ילון, אבי כהן, עדי חשמונאי ודניאל סיריוטי

לאחר הפוגה עקב הסגר, אלפי בני אדם השתתפו אתמול בהפגנה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בכיכר פריז ובמוקדים שונים ברחבי הארץ בקריאה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסיים את תפקידו לאלתר.

המשטרה הקצתה שטח גדול להי פגנה כדי לאפשר למפגינים לשמור על ריחוק חברתי, אבל למרות זאת המפגינים העדיפו להתגודד בכיכר פריז ולא שמרו על מרחק של שני מטרים זה מזה. חלק מהמפגינים קיימו צעדה שיצאה מרחוב בצלאל והגיעה למתחם ההפגנה.

גם בחיפה התקיימו הפגי נות, ושם המשטרה עצרה שלוי שה תושבי קריית ים בחשד שריי ססו גז מדמיע לעבר מפגינים. אחת ההפגנות שמשכה אליה כוי חות משטרה רבים היתה ברחי בת המדיטק בחולון, שבשבועיים האחרונים אירעו בה כמה מקרי אלימות, כולל התזת גז מדמיע. מאות מפגינים הגיעו אתמול אחר הצהריים לרחבת המדיטק, ולהם המתינו כמו בפעמים הקודמות כמה עשרות מפגיני ימין שהיו עם דגלי הליכוד ותמונות של נתניהו וקראו למפגינים נגד ראש הממשלה בניי מין נתניהו, בין השאר: "אתם בוגי דים, צריכים לקחת לכם את תעוי דת הזהות", "שמאלנים, לכו אתם"

ועוד. המפגינים גם החזיקו תמונות של היועמ"ש אביחי מנדלבליט וליאת בן ארי שכתוב עליהן "עבריינים".

אלימות בת"א

גם בתל אביב התקיימה הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין בהנחיית אורלי וילנאי וגיא מרוז, ושם נשמעו גם נאומים של שרת החוץ ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, השחקנית אורנה בנאי, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר אלוף (מיל') אילן בירן, ראש המל"ל לשעבר פרופ' עוזי ארד והמחזאי רמי ורד.

גם בת"א המשטרה עצרה מספר חשודים בחשד לאלימות נגד מפי גינים. ברחוב נורדאו עצרה המשטי רה חשוד אשר ריסס דבר מה לעבר מפגינים וכתוצאה נפגעה אחת המי שתתפות ונזקקה לטיפול רפואי. מוקדם יותר, במהלך הפגנה שהי תקיימה ברחוב קויפמן בת"א עצרה המשטרה חשוד בן 54 שקיי לל מפגינים ותקף את אחד מהם בכך שהכה בפניו באגרוף. המי פגין לא נזקק לטיפול רפואי. במשטרה נמסר: "אנחנו רואים בחומי רה אלימות מכל סוג שהיא, במחאות ובכל מקום אחר ופועלת למיצוי הדין עם אלה הנוקטים אלימות".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מפגינים בבלפור
צילום: אורן בן חקון מפגינים בבלפור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel