Israel Hayom

ניסה למנוע מנכדו להרוג חתול - ונדקר: בן 22 חשוד ברצח סבו

- ירון דורון

לבן שאליה הצטרף אילן כשניל סה להיכנס לעולם הפוליטי, ספד לאילן ואמר כי הוא היה אחד האנל שים הטובים ביותר שהכיר. "הוא היה איש צללים שהביא הרבה אור והציל חיי אדם רבים. יצחק היה מהאנשים הקשוחים שהכרתי, אך בה בעת איש אמת, אוהב ישראל ואיש מחקר, מחשב ומעשה מהטובים שהיו למל דינת ישראל", כתב בטוויטר.

נדב ארגמן, ראש השב"כ הנוכל חי, ספד גם הוא וסיפר כי אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של הארגון. "יצחק היה חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שהם יודעים זאת".

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), הגיב גם הוא על מותו של אילן: "כולנו חייבים ליצחק המון על תרומתו לביטחון ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הביע את תנחומיו על מותו של איש הביטחון לשעבר: "הוא מהווה דוגמה לרבים בהיותו אדם שעלה בגיל צעיר ובחר לשרת ולחזק את ביטחון המדינה בגלוי ובחשאי, תרול מה שאותה אני מוקיר ומכיר מקרוב".

שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף למספידים את אילן: "יצחק היה איש מודיעין וחוקר בכל רמ"ח איבריו, שתרם תרומה גדולה למדינת ישראל ולביטחונה, ושאזרל חים רבים חבים לו את חייהם".

טרגדיה מחרידה: לפי החשד, נכד בן 22 רצח ביום שישי בצהל ריים בדקירות סכין את סבו בן הל37. מהחקירה עולה כי הנכד רצה להטביע חתול בדלי מים, וכאשר הסב ניסה למנוע זאת ממנו הוא התנפל עליו ודקר אותו. הסב נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים. ביום המל חרת הוא נפטר. מעצרו של הנכד הוארך בארבעה ימים. הנכד, המוכר לרשויות הרווחה כסובל מלקות נפשית, התגורר אצל סבו וסבתו. מהחקירה עולה כי, כאמור, הנכד ניסה להטביע למוות חתול בדלי מים, והסב ביקש למנוע זאת ממנו. כאשר הנכד הבחין כי סבו הזעיק למל קום את המשטרה הוא נטל סכין, התנפל עליו ופצע אותו באורח קשה.

הסב פונה לביה"ח בילינל סון בפתח תקווה. חובש בכיר במד"א אייל עטייה וחובש על אופנע מד"א איתן גברא סיפל רו: "כשהגענו למקום ראינו על השביל גבר כבן 70 שוכב מחוסר הכרה, עם פציעות קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רופאי מציל חיים, שכלל עצירת דימומים, הרדמה ופינינו אותו בדחיפות לחדר הטראומה בבית החולים".

מאיר, שכן של הזוג, אמר: "איזה מקרה עצוב. הם גידלו אותו. היו לו בעיות נפשיות. היה ויכוח על החתול והסבא הזמין משטרה. איך שהוא שמע משטרה, הוא לקח סכין מהמטבח ודקר אותו. הסבא ברח החוצה והנכד רדף אחריו ודקר אותו. אחר כך הוא צילם עם הטלפון את הסבא מתבוסס בדמו וצחק". תחילה נעצר הנכד בחשד לפל ציעתו הקשה של הסב, אולם בשבת בצהריים נפטר הסב מפל צעיו בבית החולים, וכעת החשד נגד הנכד הוא רצח. הנכד הובא כבר ביום שישי לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם הוארך מעצרו בארבעה ימים. בשל מצבו הנפשי החליט בית המשפט לשלוח אותו להסתכל לות פסיכיאטרית.

שר הביטחון בני גנץ: "יצחק אילן היה איש צללים שהביא הרבה מאוד אור לעולם והציל חיי אדם רבים לאורך השנים"

 ?? צילום: תקשורת שב"כ ?? יצחק אילן ז"ל
צילום: תקשורת שב"כ יצחק אילן ז"ל
 ??  ?? זירת הרצח
זירת הרצח

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel