Israel Hayom

זעזוע בצרפת: נערף ראשו של מורה שהציג איור של מוחמד

פליט צ'צ'ני הגיע לביה"ס בתום יום הלימודים, זיהה את הקורבן ותקף ● מקרון: "פיגוע טרור אסלאמיסטי"

- אלדד בק,

עריפת ראשו של מורה צרפתי, שהציג בשיעור על חופש הביטוי קריקטורות של הנביא מוחמד, בידי פליט צ'צ'ני צעיר ביום שישי היכתה בהלם את צרפת ועוררה תגובות חריפות של זעזוע וגינוי.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהגיע לזירת ההוצאה להורג בעיירה קונפלון מצפון לפריז, זמן קצר לאחר שהתוי קף חוסל ביריות על ידי יחידת משטרה מיוחדת, הצהיר שמדובר ב"פיגוע טרור אסלאמיסטי טיפוסי". שר החינוך, ז'אן מישל בלונקר, העריך מצידו כי הפיי גוע מביע שנאה כלפי ערכי החילונים של הרפובליקה הצרפתית. "זה לגיטימי לפחד, אבל צריך להילחם בפחד, פחד אינו הדת שלנו", אמר השר הצרפתי והוסיף, "החילוניות מאפשרת לנו להיות שונים ולכבד אחד את השני".

נציגי הממשלה הצרפתית צפויים להשתתף היום בהפגנה המונית המתוי כננת בכיכר הרפובליקה בפריז לזכרו של המורה הנרצח. בין מארגני ההפגנה, מערכת השבועון "שארלי הבדו", שבי משרדיה בוצע לפני חמש שנים טבח ביד אסלאמיסטים כמחאה על פרסום קריקטורות על הנביא מוחמד. בפריז מתקיים בימים אלו משפט של נאשי מים בסיוע לחוליית הטרור, שביצעה את הטבח וכן את הפיגוע בסופרמרקט יהודי. ארגוני מורים ומפלגות פוליטיות קראו לקיים היום )'א( עצרות זיכרון ומי חאה בכל רחבי צרפת.

הרצח אירע ביום שישי בערב עם תום הלימודים בבית הספר וסמוך לכי ניסה למוסד החינוכי שבו לימד המורה להיסטוריה ולגיאוגרפי­ה, סמואל פאטי, אב למשפחה בן .47 התוקף בן הי81 הגיע לבית הספר ונעזר בתלמידים כדי לזהות את המורה. דקות ספורות לאחר מכן נמצאה בקרבת בית הספר גופתו של פאטי ערופת ראש וסימני דקירות נוי ספות עליה. התוקף אותר על ידי כוחות משטרה במרחק כמה רחובות מבית הספר וחוסל בירי. מבדיקת מכשיר הטלפון הנייד שנמצא סמוך לגופו עלה שהתוקף, יליד מוסקבה שקיבל עם בני משפחתו מעמד של פליט בצרפת, פרסם בחשי בון טוויטר הודעה על אחריותו לרצח עם צילום של הראש הערוף. המשטרה הצרפתית עצרה בעקבות הרצח ארבי עה מקרובי משפחתו של הרוצח, ובהם הוריו, וכן חמישה אנשים נוספים. בין העצורים, אביה של אחת התלמידות של הנרצח, שניהל מסע הסתה נגד המורה.

 ?? צילום: אי.פי ?? פרחים לזכרו של הקורבן
צילום: אי.פי פרחים לזכרו של הקורבן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel