Israel Hayom

לא הכל שחור

מכבי ת"א נכנעה שוב, הפעם 85:82 לאולימפיאק­וס באתונה ● כמו בהפסדים הקודמים, אי אפשר לסמן אשם מרכזי ● אבי סגל על פתיחת עונה הזויה של קבוצות היורוליג, ועל תובנה חשובה אחת

- אבי סגל

למכבי ת"א יש את כל הסיבות לתרץ את פתיחת העונה הלא טובה ביורוליג: התחילה את האימונים מאוחר, חוסר במשחקי אימון, הליגה המקומית מושבתת והיעדר קהל במשחקיה הביתיים.

העניין הוא שגם כל הסיבות הללו לא מצדיקות מאזן ,3:1 כי גם רוב הקבוצות נאלצו להתמודד עם אותם המכשולים, וגם תנאי הכניסה שלהן לעונה לא היו אופטימליים. במקום שהסיבות האלה יהפכו במהרה לתירוי צים, הצהובים חייבים לתקן את הליי קויים. דראגן בנדר מסתמן כליהוק לא מוצלח, אבל מצד שני, עוד מוקי דם להפוך אותו לבעיה המרכזית של יאניס ספרופולוס.

לבנדר יש סדרה של נסיבות מקיי לות: שבעה חודשים ללא כדורסל, הגעה מאוחרת לקבוצה, כניסה חפוזה לעניינים והסתגלות מחודשת לכדוי רסל האירופי לאחר ארבע שנים. עם זאת, היכולת שלו צריכה להדאיג מאוד את הצוות המקצועי. בשני המשחקים בשבוע שעבר הוא קלע שלוש נקוי דות בלבד והיה נוכח/נפקד. התקפית הוא לא משתלב, הגנתית הוא מהווה בעיה. עמדה 4 של מכבי חשופה. אנג'לו קלויארו לא מספיק כדי לפתור את הבעיות בקו האחורי. מסי תמן שפרק ב' שלו בצהוב יהיה קצר ויסתיים לאחר החוזה לשלושה חודשים.

בשני ההפסדים בשבוע שעבר נכנעו הצהובים באותה תוצאה, ,85:82 אבל ההבדל בין המשי חקים היה גדול. ההפסד הביתי לבאיירן מינכן היה פשוט מפגן חולשה של מכבי ת"א, שהתוצאה הסופית בו החמיאה לה. המשחק מול אולימפיקוס היה אופרה אחרת, עם כמעט שלושה רבעים טובים והזדמנות אמיתית לחזור מאתונה עם שתי נקודות.

אבל ההפסד בערב שישי היה כזה שהיו בו גם כמה נקודות חיוביות: ההופעה של עוז בלייזר (הוכיח שיכול לשחק ברמות האלה), היכולת של כריס ג'ונס (חייב לקבל יותר קרדיט) והשיפור הגדול של אות'לו האנטר 3( נקודות בשני המשחקים הקודמים, 15 עם החטאה בודדת בשישי).

אף אחד לא בורח

העניין הוא שמדובר בדינמיקות משתנות. בעונה שעברה, באותו אולם ועם קהל, מכבי ת"א הביסה את אוליי מפיאקוס .65:90 מכבי של 2019/20 היתה דורסנית, או ידעה לנצח משי חקים בסיום כשדברים פחות הסתדרו. הפתיחה של הצהובים, ובמיוחד ההפי סד בפיראוס, מעידה שבינתיים היא לא זה ולא זה.

אפשר לראות שפתיחת העונה המאוד לא שגרתית פגעה בלא מעט קבוצות ומטלטלת את מפעל היורוי ליג כולו: ז'לגיריס קובנה, דווקא היא, היחידה ללא הפסד; אלבה ברלין מנצי חת במוסקבה את צסק"א; באיירן מינכן מוחקת 20 הפרש באיסטנבול ומנצחת את פנרבחצ'ה ועולה לי3:1 סופר מפי תיע; זניט סנט פטרסבורג, עד הפסקת הקורונה שלה, רשמה שני ניצחונות, על אנאדולו אפס וברצלונה.

זה גורם לכך שפתיחת העונה החי לשה בצהוב פגעה יותר בפן המורלי והמנטלי ופחות פגעה ברמה הפרקטית. גם קבוצות כמו ריאל מדריד ואנאדולו אפס פתחו עם אותו מאזן, וצסק"א רק .2:2יב בזמן שמכבי מתקשה, המפעל הבכיר ביבשת לא בורח לה לשום מקום. זו הבשורה הטובה הגדולה אחרי ניצחון בודד בארבעה משחקים.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ג'ונס (משמאל), שלשום. חייב לקבל יותר קרדיט
צילום: אי.פי.אי ג'ונס (משמאל), שלשום. חייב לקבל יותר קרדיט
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel