Israel Hayom

"ישראל ללא פילטר": המיזם להתמודדות עם אנטישמיות

- דן לביא

המשרד לנושאים אסטרטגיים והסוכנות היהודית ישיקו מיזם דיגיטלי באמריקה הלטינית, שיסייע לקהילות היהודיות להתמודד עם התעמולה האנטישמית והאנטי־ישראלית בעקבות העלייה המדאיגה בתופעות אלו.

המיזם, ששמו "ישראל ללא פילטר", ‪,"Israel Sin Filtro"‬ נועד לסייע לקהילות היהודיות ולארגונים באמריקה הלטינית להתמודד עם תופעות האנטישמיות ועם שיח השנאה והדה־לגיטימציה הגדלים נגד ישראל, באמצעות תכנים חיוביים המציגים את מדינת ישראל כפי שהיא באמת - "בלי פילטר".

בפועל, במסגרת המיזם יעלה במדיה החברתית קמפיין הפונה לכלל האוכלוסייה בספרדית ובפורטוגזי­ת ומציג את פניה היפים של ישראל. בין הנושאים שבהם יעסוק הקמפיין שיימשך, בשלב הראשון, כמה שבועות: חדשנות ישראלית והישגים טכנולוגיים, פרויקטים חברתיים בישראל, ההיסטוריה של העם היהודי וארץ ישראל, פניה המגוונים של החברה הישראלית, ישראל כמקום מפגש של דתות ועוד.

המיזם יושק היום בזום, במעמד השרה לנושאים אסטרטגיים אורית פרקש־הכהן ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, בהשתתפות מנהיגים וראשי ארגונים מהקהילות היהודיות ברחבי אמריקה הלטינית.

השרה לנושאים אסטרטגיים אמרה: "הרשתות החברתיות הפכו בימינו למקור מידע מרכזי, אך גורמי דה־לגיטימציה מנצלים אותן לרעה כדי להסית נגד ישראל. הדרך הטובה ביותר להילחם בשקרים היא לספר על ישראל כפי שהיא באמת, ללא פילטרים".

יו"ר הסוכנות היהודית הוסיף: "זו העת לנצל את היכולות הטכנולוגיו­ת של אומת הסטארט־אפ למאבק צודק על שמה הטוב של ישראל בעולם ולסייע לקהילות היהודיות שבחזית המאבק".

המיזם הנוכחי מתקיים כחלק ממהלך רחב של המשרד לנושאים אסטרטגיים, שמטרתו להפנות חלקים משמעותיים לפעילות דיגיטלית חיובית, ככלי להתמודדות עם אתגרי הדה־לגיטימציה ברשתות החברתיות, ולרתימת קהלים חדשים לנושא.

זאת לצד פעילות עשרות שליחי הסוכנות היהודית, הפרוסים ברחבי אמריקה הלטינית ופועלים לחיזוק הקהילות היהודיות בתנועות הנוער, בבתי הספר, בקמפוסים ועוד.

 ??  ??
 ??  ?? השרה פרקש־הכהן ויו"ר הסוכנות
השרה פרקש־הכהן ויו"ר הסוכנות
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel