Israel Hayom

עוצר לילי בפריז ובלונדון

בעוד הבוקר יחלו ההקלות המדודות, בציבור החרדי ישובו ללמוד מאות אלפי תלמידי ישיבות - בניגוד להנחיות ● בכיר חרדי: "לא נוותר על לימוד תורה בגלל רה"מ" ● הסגר בערים האדומות - עד יום רביעי

- יהודה שלזינגר בהכנת הידיעה השתתפו יורי ילון ואפרת פורשר

תחת תחושת הסיפוק עם הירידה בנתוני התחלואה, התגלו בסוף השבוע מתיחות ומו"מ שפוצץ בין נציגי החרדים לממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. כתוצאה מכך, הודיע אמש בכיר הרבנים האשכנזים חיים קנייבסקי - לפתוח את תלמודי התורה ואת הישיבות הקטנות מהבוקר. בתגובה קראו רה"מ נתניהו ופרופ' גמזו אמש: "אל תזלזלו ואל תעשו זאת, אחרת - נאכוף".

בחלק מהציבור החרדי - למעט אלו המזוהים עם ש"ס והחינוך העצמ מאי - החליטו להפר את הנחיות החמ זרה ללימודים ומאות אלפי תלמימ דים בתלמודי תורה ובישיבות קטנות (גיל תיכון) ישובו ללימודים כרגיל אדומ הן ביישובים ירוקים והן באדומים. זאת בעוד בערי ישראל שאינן מות, ייפתחו רק גני הילדים.

החרדים טוענים כי גיבשו מתמ ווה מסודר לחזרתם של תלמודי התורה והישיבות הקטנות, לטענמ תם גמזו והאחראי על המגזר, רוני הרב חיים קנייבסקי

נומה, אף אישרו את המתווה. אלא שביום שישי בישיבת הממשלה דחו השניים את אישור הפתיחה ועל כן הוחלט לשבור את הכלים.

הוויכוח נסב סביב תלמודי התורה )13-6( והישיבות הקטנות. לפי הממ תווה שהציעו החרדים, ייפתחו תלמ מודי תורה בקפסולות של 15 תלמ מידים. הלימודים ייערכו בחללים גדולים, התלמידים יביאו אוכל מהבית וישמרו על עטיית מסיכות. המלמדים ייבדקו מדי סוף שבוע.

בכיר חרדי המצוי בפרטים טען אמש בשיחה עם "ישראל היום", כי אין בכוונתם להתריס. "אנחנו לא מחסום משטרתי בבית שמש

רוצים להראות פה איזה מפגן כוח, לנהל מרד נגד המדינה או להכניס אצבע בעין. עשינו את כל מה שימ כולנו, ניהלנו שיחות, גיבשנו מתמ ווה, אנשי המקצוע אישרו אותו ושרי כחול לבן והיועמ"ש פסלו אותו ביום שישי. לא נוותר על לימוד תורה בגלל שיש להם שיקולים פוליטיים ומריבה נגד נתניהו".

פרופ' גמזו הגיב במישרין: "אל תזלזלו", פנה לחרדים. "רוב הערים שלכם מעל ציון 8 ברמזור. משמע, תחלואה משמעותית חבויה. פתיחת גני הילדים בערים הללו לא חפה מסיכון, אך זו לא החלטה פוליטית אלא החלטה שנלקחה על סמך הממ לצות ממי שמכיר את השטח היטב. פתיחה בגילים נוספים לא מאושרת, היא מסוכנת, מנוגדת לחוק ועלולה להחזיר אחורה חלק מהערים הללו".

במסיבת עיתונאים שכינס רה"מ נתניהו, הוא קרא לחרדים לזנוח את פתיחת הישיבות והזהיר בטון מפויס: "נאכוף לפי מידת יכולתנו. נשמור על כתר וסגר הדוק סביב ערים אדומ מות. יש לנו מספר מוגבל של שומ טרים ופקחים - ונפעיל אותם. אני לא רוצה לראות אירועי אלימות. אני מכבד את עולם התורה אבל גם את הבריאות של אזרחי ישראל. הלוואי שזה היה פשוט".

ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה, על הארכת הסגר באזורים וביישובים שנותרו "אדומ מים" - עד יום רביעי הקרוב. כמעט כל האזורים הללו - יישובי חרדים.

האזורים האדומים כעת: השטח המוניציפלי של בני ברק, מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה; היישוב רכסים שבצפון; ארבע שכונות בירושלים - רמת שלמה, רמת אשכול, מטרסדורף ומעלות דפנה; ביתר עילית ומודיעין עילית. מהסגר יוחרגו, בהתאם לחוק, מסגרות החינוך לגיל הרך במגזר החרדי - עד גיל ,6 שיפעלו כסדרן. החלטה זו גררה ביקורת נוקבת משרי הממשלה, שהגדירו אותה "בדיחה".

"עד יום ה' - ירוקים"

במקביל, בכניסות ליישובים הוצמ בו כבר מחסומים משטרתיים, ושומ טרים יסיירו בתוכם.

פרופ' גמזו העריך בסוף השבוע כי עד יום חמישי הקרוב לא יהיו יישובים אדומים בישראל.

 ?? צילום: יהונתן שאול ??
צילום: יהונתן שאול
 ?? צילום: אריק סולטן ??
צילום: אריק סולטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel