Israel Hayom

זעזוע בצרפת מעריפת ראשו של המורה: "סייעו למחבל"

עוד ימים

- יוני הרש,

השבועיים האחרונים של המרוץ לנשיאות מתקרבים, ואיתם גם גובר העניין של האמריקנים. נכון ליום שישי, יותר מי22 מיי ליון אמריקנים כבר נתנו את קולם בין היתר לאור התגברות ההצבעה המוקדמת בעידן הקוי רונה וגם לנוכח ההתלהבות הגדולה בקרב מצביעים דמוקרטים.

22 מיליון האמריקנים שכבר הצביעו מהווים 16 אחוזים מכלל המצביעים שהשתתפו בבחירות ,2016יב וכל זאת בשעה ששמונה מדינות עדיין לא העבירו נתונים על ההצבעה המוקדמת. אם הקצב הנוכחי יימשך, מומחים לבחירות בארה"ב מעריכים כי מספר המצביעים יעבור את הי051 מיליון, ושיעור ההצבעה יהיה הגבוה ביותר בבחירות לני שיאות מאז .1908 ההערכה כי הדמוקרטים משתתפים בהי צבעה המוקדמת ביחס של 2 לי1 על פני רפובליקנים, מה שעשוי להציב להם יתי רון זמני לפחות, זאת משום שרוב הרפובליקני­ם צפויים להצביע ביום הבחירות עצמו, מה שאומר שדינמיקת ההצבעה עשויה להשתנות בתוך שעות ספורות.

הנשיא טראמפ ויריבו ביידן ממשיכים במרץ בקמפיין. השניים ערכו ביום חמישי ראיונות נפרדים במקום העימות השני ביניהם שבוטל. שני המועמדים נדרשו כמובן לסוגיית ההתמודדות מול הקורונה - גם ברמת ההתנהלות האישית. בעוד הנשיא הודה בשיחה ביNBC כי ייתי כן שהוא לא נבדק ערב העימות הראשון עם ביידן, זמן קצר לפני שאובחן כחולה, סגן הנשיא לשעי בר התגאה בראיון שלו ליABC כי הוא נבדק זמן קצר לפני הצילומים. אחרי הראיון טראמפ המשיך בלוח הזי מנים הצפוף שלו, רצוף בעצרות בחירות, וניצל כל הזדמנות כדי לתקוף את יריבו. "אני מתמודד מול המועמד לנשיאות הגרוע בהיסטוריה", עקץ הנשיא באירוע בחירות בג'ורג'יה. "אתם יכולים לדמיין אם אפסיד? לא ארגיש כל כך טוב. אולי אפילו אצטרך לעזוב את המדינה?". טראמפ אף קרא "לכלוא את הביידנים" וכינה את סגן הנשיא לשעבר "פוליטיקאי מושחת, ומשפחה שהיא תאגיד פשע". בעצרת קמפיין בפלורידה כיוון הנשיא את החיצים לעבר בנו של ביידן, האנטר, ואמר שהוא כמו "מתווך נכלולי" של חברות פארמה. טראמפ גם הוסיף שגם הפעם יצליח להכות את הסקרים: "יהיה לנו גל אדום (הצבע הרפובליקני) כמו שלא היה אי פעם, הגל האדום מגיע".

ההתמקדות בהאנטר לא מפתיעה לנוכח התי

חקיר של ה"ניו יורק פוסט" בשבוע שעבר ועל פיו האנטר ניסה לקדם את עסקיו באוקראינה בעזרת אביו שכיהן אז כסגן נשיא. התחקיר זכה לקיתונות של ביקורת ושאלות על אמינות מקוי רותיו, מה שהוביל את רשתות טוויטר ופייסבוק לחסום את הפצתו, אך בעקבות זעם טוויטר חזרה בה. ביידן, מצידו, נשאל על החשיפה אך הסתפק ב"אין תגובה" וקרא לזה מסע הכפשה.

בתוך כך, בתו של רודי ג'וליאני, עורך דינו האישי של הנשיא כתבה מאמר דעה ב"וואניט פייר" ובו קראה להצביע לביידן. "כנראה לא אצליח לשכנע את אבי", כתבה קרולין ג'וליאני, "אבל יחד אנחנו יכולים להעיף את הממשל הרעיל הזה".

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel