Israel Hayom

יחד, נרשום הצלחות כבירות בכל העולם

- עאהדיה אל־סייד עאהדיה אל־סייד היא יושבת ראש אגודת העיתונאים בבחריין

אנו עדים היום להתהוותו של עתיד אחר, רגע של שינוי, בהיסטוריית היחסים בין ממלכת בחריין למדינת ישראל. חתימת הסכם ההבנות מגיעה בהמשך להסכם השלום שנחתם בבית הלבן בתמיכתו של הנשיא דונלד טראמפ, והיא משקפת את כוח הרצון להגשמת השלום בין שתי המדינות. באופן אישי, לא שיערתי שכל כך מהר אראה את המציאות הזאת, אשר ממלאת אותי, כאזרחית בחריין, גאווה גדולה.

אני מקווה שאצליח במילים אלה להעביר לקוראים את משמעות חתימת ההסכם עבור אזרחי בחריין, שהאמינו כל השנים שהתרבויות בנויות על אהבה, תרבות וחינוך, אמון מלא ויחסים הדדיים. במשך עשורים רבים לא הצלחנו לגשר מעל הקרע שיצרה הפוליטיקה, ולא האמנו שהוא יירפא. אבל היום אני נרגשת וגאה לפרסם דברים אלה לקוראיו הרבים של "ישראל היום", ולהעביר את המסר כי מעתה ואילך, אנו צופים אל העתיד ורואים את היחסים הנרקמים ואת שיתוף הפעולה המלא והייחודי בינינו בתחומים רבים: תיירות, כלכלה, טכנולוגיה וביטחון. אין כל ספק כי נרשום יחד הצלחות כבירות שישאירו טביעת אצבע של שתי המדינות, בחריין וישראל, לא רק בגבולותיהן - אלה בכל העולם ובכל המישורים.

מכאן, אני מברכת את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, את נשיא ארה"ב טראמפ ואת מנהיגנו מלך בחריין, חמד בן עיסא אל־ח'ליפה, על מנהיגותם ועל הובלת תהליך השלום. דו־קיום בין עמים יקר לליבו של מלך בחריין, בפרט כשמדינתנו מפגישה בין כל הדתות, וחיים בה בני עדות ודתות שונות בכבוד הדדי ובשלום. מלך בחריין ייסד מדינה שבה כל אזרחיה, ללא יוצא מן הכלל, מכבדים וחוגגים את חג המולד ומאירים עץ אשוח, חוגגים את החנוכה ואת חג הקורבן, מדינה שבאופן טבעי בונה ליד המסגד בית כנסת, כנסייה, ובתי תפילה לכל הדתות.

כולי תקווה שיחסי ישראל ובחריין ייבנו על יסוד משותף ואיתן, במיוחד בתקופה כה רגישה לשתי המדינות. כולנו קוראים מכאן לעם הפלשתיני לבחור בהנהגה שיכולה לקדם את האינטרס שלו באופן המוסרי והנכון, על מנת להבטיח את זכויות שני העמים - הפלשתיני והישראלי. חבל על הזמן שאובד, ומיותר לכנות את עושי השלום ותומכיו "בוגדים". ברור כי בבית הפלשתיני נחוצה רפורמה מקיפה, ועל ארגון הטרור חמאס להבין כי המשך תמיכתו והנאתו מחסות איראן והאחים המוסלמים בקטאר ובטורקיה, מזיקות לעם הפלשתיני כולו. חשוב להבין גם כי עם לא יוכל להתקדם ללא אסטרטגיית שלום עם שכניו וחבריו.

דווקא עכשיו, להערכתי, איראן, חיזבאללה והאחים המוסלמים ירצו להפגין שרירים, ולערום קשיים בדרכנו. למרות זאת אני בטוחה ששתי המדינות, ישראל ובחריין, חזקות מספיק על מנת להדוף את אויביהן ולמגרם, כי אין מקום לאידיאולוג­יה קיצונית. ציר הרשע במזרח התיכון ייעלם בבוא העת. עשורים שלמים שהתאפיינו באי־קבלת האחר לא הניבו כל תוצאה מלבד חוסר יציבות וחיזוק ארגוני טרור. אך המציאות היום השתנתה, והשינוי הראשון אמור להתחיל בבתים שלנו, בחינוך ילדינו לקבלת השונה, לכבוד הדדי, להדגשה ולבנייה של המשותף ולא המפריד, ולא פחות חשוב - מאבק בקיצוניות.

בסופו של יום, ההיסטוריה תזכור את האמיצים ואת הגיבורים שעשו את השלום והמציאו מזרח תיכון חדש - הוד מלכותו חמד בן עיסא אל־ח'ליפה, יורש העצר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד, כבוד הנשיא דונלד טראמפ, וראש ממשלת ישראל הנכבד בנימין נתניהו.

 ??  ?? העיתונאית עאהדיה אל־סייד לצד מלך בחריין
העיתונאית עאהדיה אל־סייד לצד מלך בחריין
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel