Israel Hayom

פירות הסכם אברהם: "ירושלים תארח כרבע מיליון מוסלמים בשנה"

מחר תנחת בארץ משלחת מדינית מהאמירויות ● מטרתה: לקדם ביקורים בישראל בכלל ובהר הבית בפרט ● עיריית ירושלים: "תפנית ענקית"

- אריאל כהנא

לראשונה בגלוי, בישראל תנחת מחר משלחת מדינית רשמית מטעם איחוד האמירויות. היא תקיים ביקור גומלין למפגש שערכה לפני חודש וחצי הנציגות הישראלית הבכירה באבו דאבי. מטרת הביקור היא להמשיך לקדם את ההיבטים המעשיים של כינון היחסים בין המדינות, לאחר החתימה על ההסכמים הרשמיים.

אחד הנושאים המרכזיים שנציגי האמירויות צפויים להעלות הוא הגעת תיירות רחבת היקף מארצות ערב לישראל, ובפרט להר הבית בירושלים. בבירה אכן נערכים לגל התיירות ההמוני, הצפוי לאחר מגיפת הקורונה. "ירושלים תארח 100 אלף עד רבע מיליון תיירים מוסלמים בשנה", אומרת פלייר חסןנחום, המשנה לראש העיר.

בשבוע שעבר ביקרה חסן־נחום באמירויות וערכה מספר רב של פגישות עם בכירים בממשלה וברשויות. היא שמעה מבני שיחה על רצונם העז לבקר בעיר ולעלות להר הבית. "כולם חולמים לבוא ולהתפלל באל־אקצא, המקום השלישי בחשיבותו לאסלאם", סיפרה. כמחזיקת תיק התיירות בעירייה אומרת חסן־נחום כי העיר תיערך לכך. "כשם שפיתחנו את התיירות הנוצרית, כך נפתח עכשיו את התיירות המוסלמית. עומדת להיות פה תפנית ענקית".

ואולם האיום הגדול ביותר על התיירות המוסלמית העתידית לא מגיע מהצד הישראלי, אלא דווקא מהפלשתינים. בסוף השבוע ביקרה בישראל משלחת כלכלית גדולה מהאמירויות, שהובאה לארץ על ידי

חברת נטפים. האורחים האמירתים התפללו במסגד אל־אקצא, אולם הביקור עורר את זעמם של הפלשתינים. אמש שוב הותקפה קבוצת מבקרים מהאמירויות בהר הבית בידי עוברי אורח פלשתינים.

תנועת פת"ח בירושלים פרסמה בסוף השבוע הודעה ובה אמרה כי ביקור האמירתים בהר הבית, "אינושונה מהפלישות של חיילי הכיבוש והמתנחלים. ביקור כזה אינו רצוי". בכירים אמירתים ציינו בשיחותיהם עם התקשורת הישראלית כי הם מעוניינים לבקר בהר הבית, אך חוששים מתקיפות מצד הפלשתינים.

 ??  ?? חסן־נחום בביקור באמירויות
חסן־נחום בביקור באמירויות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel