Israel Hayom

אדלשטיין: "מי שיפתח צפוי לעונש ולשלילת תקציבים"

דין לעצמם: בערים החרדיות היו שהתעלמו במופגן מהאיסור לקיים את הלימודים ופתחו את המוסדות ● גפני שוחח עם רה"מ והציע מתווה מיוחד למוסדות החינוך החרדי

- יהודה שלזינגר

בניגוד גמור להנחיות השמירה בעקבות הקורונה ובהמשך ישיר להוראתו של הרב קנייבסקי, כמה עשרות מוסדות חינוך נפתחו אתמול בערים החרדיות ברחבי הארץ.

הנהגת הציבור החרדי גזרה על עצמה אתמול שתיקה, אך גורם חרדי המצוי בפרטים אמר כי ישנה הידברות בין הציבור החרדי לבין גורמי הרפואה מטעם הפרויקטור, שבמסגרתה מנסים לגבש מתווה מוסכם לפתיחת המוסדות, "הרצון הוא ללמוד תורה, אבל לא להתנגש עם המדינה".

מוסדות של ש"ס וחסידות גור לא פתחו את המוסדות וכיבדו את ההנחיות של משרד הבריאות.

בתוך הציבור החרדי יש מי שיצאו נגד פתיחת המוסדות וישנה עצומה ברשת תחת הכותרת "חרדים לבריאותנו". בעצומה נכתב כי "בימים אלו, כאשר מאושפזים רבים מבני הציבור החרדי במצב קשה ורחמנא ליצלן חלקם אף קיפחו את

חייהם בעקבות נגיף הקורונה. אנו החרדים לדבר השם ולציווי תורתנו הקדושה: 'הישמר לך ושמור נפשך מאוד' ו'נשמרתם מאוד לנפשותיכם' - רואים בעצב ובבושה, שיש לצערנו חלק מאחינו ומטובי הציבור אשר טועים ומטעים אחרים, לנהוג בחוסר אחריות ובזלזול בחיי אדם, כאשר אינם שומעים לדעת הרופאים ולהוראות גורמי הרפואה כיצד לנהוג.

כעת נודע על עסק הביש אשר נרקם, לפיו יש המעוניינים להת

נות פתיחת מוסדות החינוך בתמורה לסגר מתוך הסכמה על הערים החרדיות, דבר הנוגד את השמירה על הנפש ואת דעת מרנן גדולי הדור".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התבטא אתמול בנושא ואמר "אני שומע בדאגה כי בערים שנמצאות בסגר ובכתר נפתחו למרות ההנחיות מוסדות חינוך נוספים. אף אחד לא נתן אישור לפתוח מוסד חינוכי שלא לגילי 0 עד .6 מי שעושה זאת צפוי לעונש ואולי אף לשלילת תקציבים מהמדינה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שוחח אתמול עם רה"מ בנימין נתניהו בעניין הלימודים במגזר החרדי. ח"כ גפני הבהיר אתמול לרה"מ בשיחה שערכו השניים כי נבחנת האפשרות למציאת מתווה מוסכם של צמצום מספר הילדים בכיתות, ולימוד במרחבים גדולים ומרווחים בבתי הספר של החינוך העצמאי ובבתי הספר של הבנות שלא לומדות כעת, תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות. שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול ישיבה בהשתתפות ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ונציגי הרשויות רכסים וירושלים, כדי לבחון את הסיוע הניתן על ידי המדינה ומערכת הביטחון לערים.

גנץ אמר לראשי הרשויות הנמצאים בכתר כי מערכת הביטחון תסייע לכל משפחה, "נגביר את הסיוע ונוריד את התחלואה; אני מצפה מכם כמנהיגים לעשות הכל בקרב הציבור שלכם כדי שיישמרו ההנחיות".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? תלמידים חוזרים מביה"ס בבני ברק
צילום: גדעון מרקוביץ' תלמידים חוזרים מביה"ס בבני ברק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel