Israel Hayom

יום ראשון לפתיחת הגנים: הסתדרות המורים כבר מאיימת בהשבתה

הבוקר צפויים להיפתח כל הגנים ורוב מעונות היום המפוקחים ● הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה: בלי מיגון מתאים וקפסולות - נשבות ● הקרב הבא: הקפסולות בכיתות א'-ב'

- נועם (דבול) דביר

כלל גני הילדים אמורים להיפתח הבוקר לאחר שלרשויות שפתחו אתמול יצטרפו גם אלו שביקשו לדחות את הפתיחה כדי להיערך.

היום צפויים להיפתח גם מרבית מעונות היום המפוקחים והמסובסדים לגילי לידה עד שלוש, ובכך יחזרו יותר ממיליון ילדים )6-0( למסגרות.

הסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בגני הילדים ובחינוך המיוחד. הסיבה לטענתה היא התעלמות של משרד הבריאות ומשרד החינוך מבריאותם של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד וחזרה לעבודה סדירה בגנים, ללא מיגון מתאים וללא קפסולות. המשמעות היא שבעוד כשבועיים יוכלו בהסתדרות המורים לנסות לשבש ולהשבית את הלימודים. "אני קוראת למשרד החינוך להיכנס איתנו להידברות מיידית כדי להבטיח את ביטחונם של עובדי ההוראה. הן בחינוך המיוחד והן בגני הילדים", כך לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד.

בעוד המומחים המליצו על מתווה של קפסולות בכל שכבות הגיל, גם בגני הילדים וגם בכיתות ,'ב-'א מקבלי ההחלטות העדיפו את השיקול הכלכלי על פני השיקול הבריאותי והחינוכי. מסיבה זו, סאגה נוספת וחילופי האשמות צפויים להתחדש בימים הקרובים בין משרד החינוך למשרד הבריאות סביב חזרתם של תלמידי בית הספר היסודי - שככל הנראה יעברו שבועיים עד שיחזרו. כאמור, גם במקרה הזה המליצו המומחים על קפסולות בכיתות א'-ב' אך בשל שיקולים כלכליים זה כנראה לא ייצא אל הפועל. גם כשתתבצע חזרה עדיין תלמידי כיתות ה' ומעלה ילמדו מרבית הזמן בבית.

בחזרה לגני הילדים שנפתחו אתמול: המתווה שגננות, סייעות והורים טוענים שאינו ניתן ליישום קובע כי גננות וסייעות משלימות יוכלו להיכנס רק לשלושה גנים ולא לכשישה גנים קבועים. אצל חלק מהרשויות המקומיות זה יוצר מחסור בסייעות. לדברי אורית (שם בדוי) אמא לילד בן 3 בגן עירייה בתל אביב: "בשבע וחצי בבוקר קיבלנו הודעה מהגננת שתהיה רק סייעת אחת בגן של 33 ילדים. היא לא ידעה כלום ולא נתנו לה הסברים. אחר כך הבנו שהעבירו את הסייעת לגן אחר בשכונה. זו התנהלות בלתי אפשרית, לחזור אחרי חודש של סגר עם מלא קשיי הסתגלות ורק סייעת אחת".

יוני רון, גננת בגן דולב בשוהם, סיפרה על יום החזרה הראשון: "היה ממש כיף, כולם התגעגעו. הקפדנו על מסיכות ושטיפת ידיים. היה הרבה פחות מגע - קשה לא לחבק את הילדים". כאמור, הבוקר אמורים לחזור לפעילות גם מרבית מעונות היום, אלא שבדיוק כמו בגני הילדים אף אחד לא מחייב את המטפלת במעונות לעשות בדיקת קורונה לפני החזרה למסגרות. אף אחד גם אינו מנהל רישום מסודר בנושא.

ובתוך כך, בשיא משבר הקורונה כאשר מערכת החינוך כולה עוסקת בלמידה מרחוק, סמנכ"ל התקשוב במשרד החינוך והממונה על המחשוב במשרד והחינוך טכנולוגי ד"ר עופר רימון פורש מתפקידו.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? גן אורן בנס ציונה
צילום: גדעון מרקוביץ' גן אורן בנס ציונה
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? חוזרים לגן באשדוד
צילום: לירון מולדובן חוזרים לגן באשדוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel