Israel Hayom

סערת האשפוז של עריקאת בישראל

ביקורת חריפה בימין וגם ברשתות החברתיות בערבית, על פינויו של בכיר הרשות לטיפולי קורונה בירושלים ● "תומך טרור"

- שחר קליימן, לילך שובל ודניאל רוט־אבנרי

בכיר אש"ף, ד"ר סאיב עריקאת, שהועבר אתמול לביה"ח הדסה עין כרם להמשך טיפול רפואי לאחר שמצבו הידרדר בחסות הקורונה, ספג חצי ביקורת מכל הכיוונים.

ברשתות החברתיות בערבית נשמעה ביקורת חריפה כלפיו. "רק לפני חודש תקפת את איחוד האמירויות ואמרת שההסכם מהווה דקירה בגב של הסוגיה הפלשתינית. והיום אתה מקבל טיפול בהדסה?", תהה איש תקשורת לבנוני.

חברה אחרת באש"ף שנדבקה בקורונה לאחרונה היא הפוליטיקאי­ת הפלשתינית חנאן עשראווי. שלושה ימים לאחר הודעתו של עריקאת, מסרו באש"ף כי גם עשראווי בת ה־47 אובחנה כחיובית לנגיף.

תנועת הימין הישראלית "אם תרצו" הגיבה בחריפות: "בושה וחרפה שמדינת ישראל מעניקה שירותי VIP לתומך טרור מושחת, מוביל ,BDS שונא ישראל מובהק. ביום שבו מציינים את רצח השר רחבעם זאבי ז"ל, מדינת ישראל מחבקת את מי שתמך בגלוי בחוליה שרצחה אותו.

"אזרחי ישראל הנאנקים ממשבר כלכלי וחברתי חמור לא צריכים לממן את הטיפולים הרפואיים של מי שפעל כל חייו לחיסולם", נכתב בתגובת הארגון.

בלשכה לענייני משא ומתן באש"ף מסרו כי מזכיר הוועד הפועל בארגון סבל מבעיות כרוניות במערכת הנשימה, וכי מצבו הנוכחי דורש טיפול והשגחה רפואיים מיוחדים. על כן הוא הועבר לבית חולים בישראל.

לפני כעשרה ימים עריקאת עדיין לא נזקק לטיפול רפואי. למעשה, בשבוע שעבר עלתה האפשרות שמקורבו של אבו מאזן יעבור לטיפול בבית חולים ברבת עמון.

עם זאת, החמרה במצבו הובילה את גורמי הרפואה ברשות הפלשתינית להעביר בקשה מיוחדת לישראל. בהמשך לכך התקבלו אישורים הן מהדרג המדיני והן מהמנהל האזרחי. עדי ראייה שצוטטו בכלי תקשורת ערביים ציינו כי אמבולנס ישראלי העביר את עריקאת מביתו.

דובר פת"ח מוניר אל־רג'וב טען כי העברת עריקאת לביה"ח הדסה עין כרם לא קשורה להידבקותו בקורונה, אלא להשתלת הריאות שעבר לפני כשלוש שנים. לדבריו, ביה"ח הדסה נבחר משום שמדובר במרכז הרפואי הקרוב ביותר שמכיל את הציוד הנדרש.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? סאיב עריקאת
צילום: אי.אף.פי סאיב עריקאת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel