Israel Hayom

לירון וייסמן: ממסך הטלוויזיה ללימודי סיעוד

בגיל 40 תחל השחקנית ("האלופה", "חברות") את הלימודים באקדמית ת"א־יפו ● "מקווה שכשאסיים, הקורונה תהיה שייכת להיסטוריה"

- נועם (דבול) דביר

בין מאות הסטודנטים שיחלו השנה ללמוד בבית הספר לסיעוד של האקדמית תל אביב־יפו תהיה גם השחקנית לירון וייסמן .)40( את פניה, שרבים מכירים ממסך הטלוויזיה ומסדרות כמו "האלופה", "חברות" ו"המדרשה", יראו מעתה גם חבריה לכיתה בשיעורי הזום.

"במשך שנים היה לי חלום נוסף למשחק והוא להיות מיילדת", מספרת וייסמן, "זה חלום ישן, יש לי משיכה מאוד גדולה לעולם הטיפול. זו דרך ארוכה לעשות, אני לא יודעת אם בסופו של דבר באמת אגיע להיות מיילדת ולא יודעת איך אחווה את הלימודים, אבל החלטתי שהשנה אתחיל".

"לשלב גוף ונפש"

וייסמן, שסיימה בעבר בית ספר למשחק, למדה לפני כשלוש שנים לימודי מומחה להורות ומשפחה במכון אדלר. "הרגשתי שחסרה לי פעולה מעשית. מאוד מעניינים אותי תהליכים נפשיים ופסיכולוגי­ים, אבל ברגע שזה רק דיבור או שיחה זה לא מספיק. החלום שלי הוא לשלב בין העולמות, לטפל בגוף ובנפש יחד. זה נראה לי הכי הגיוני שזה מחובר".

ומה באשר לקורונה? "מסלול הלימודים הוא ארוך, ואני מאוד מקווה שכשאני אסיים, הקורונה תהיה שייכת להיסטוריה. יש לי חברות שהן רופאות ואחיות בבית חולים, וזה לא פשוט לעבוד עכשיו, גם בחדר לידה. הכל מאוד מורכב, גם מבחינה פיזית כי יש את כל המיגון, וגם נפשית - יש את החשש. זה משהו שעוד רחוק ממני".

בית הספר לסיעוד של האקדמית תל אביב־יפו הוא הגדול ביותר במרכז הארץ, עם יותר מ־008 סטודנטים בשנה. בוגריו עובדים בתפקידים בכירים בבתי החולים בארץ.

במוסד מדווחים כי בתקופה האחרונה גדל מספר הנרשמים ללימודי סיעוד, הן בעקבות המצב הכלכלי והן בעקבות משבר הקורונה, שהעלה את הצורך החשוב בכוח אדם איכותי במרכזים הרפואיים בישראל. תזכורת: המוסדות האקדמיים הודיעו כי הלמידה בסמסטר הראשון תהיה למידה מקוונת, באמצעות הזום והרשת.

"לכל דבר יש יתרונות וחסרונות", אומרת וייסמן, "הייתי מעדיפה לשלב בין לימודים מקוונים בזום לבין לימודים פרונטליים בכיתה. חשוב לבוא ולהכיר את הסטודנטים האחרים והמרצים כי אין כמו קשר אישי, אבל מנגד חלק מהלימודים לחלוטין יכולים להפוך לדיגיטליים. נראה לי שיש בזה היגיון".

 ??  ??
 ?? צילום: אפרת אשל ?? וייסמן. "חלום ישן"
צילום: אפרת אשל וייסמן. "חלום ישן"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel