Israel Hayom

"לסגן ראש מח"ש אין קשר ישיר עם אוחנה"

נציב שירות המדינה חזר בו: תוקם ועדה לאיתור פרקליט מדינה גורמים משפטיים מכחישים בתוקף את הדיווח, שלפיו משה סעדה מדליף לשר מתוך המחלקה ואיים לכאורה על חוקרים ● "מידרו אותו מחומרי חקירות"

- יאיר אלטמן יאיר אלטמן ואיציק סבן

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הודיע אתמול כי החליט לאשר את יציאתו לדרך של הליך המינוי לפרקליט מדינה, וכי בכוונתו לאפשר את הקמת את הוועדה לאיתור הפרקליט הבא.

מדובר בשינוי עמדה מצידו, זאת לאחר שבשבוע שעבר שלח מכתב לשר המשפטים אבי ניסנקורן, שבו טען כי אי אפשר להקים את הוועדה, שכן אין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים. היועמ"ש אביחי מנדלבליט גיבה את עמדתו של ניסנקורן וקבע כי "אין מקום שנציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה".

בהודעה שמסר נציב שירות המדינה הרשקוביץ, הוא עדכן כי חוות דעתו של היועמ"ש מחייבת ולכן הוא נאלץ לאשר את הקמת הוועדה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן בירך על ההחלטה ואמר כי "זו ההחלטה המתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק".

הגשת המועמדויות לתפקיד תינעל ב־8 בנובמבר. האם השר לבטחון פנים אמיר אוחנה מקיים קשר בלתי אמצעי עם סגן ראש מח"ש, משה סעדה, או שמדובר בניסיון להלך אימים על סעדה בעקבות ביקורת שהטיח בהתנהלות מח"ש, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועמ"ש מנדלבליט?

בפרקליטות המדינה חושדים כי סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, משה סעדה, מנהל קשר הדוק עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, תוך הסתרת הדבר מהממונים עליו, ואף איים על חוקרים שאם לא ישתפו אותו במידע שמודר ממנו - הוא יפנה לשר.

גורמים משפטיים שעימם שוחחנו הכחישו לחלוטין את הדיווח, טענו כי מקורו בחשש בקרב "אנשיו של ניצן" מגל הפרסומים האחרון של העיתונאי עמית סגל בחדשות ,12 שפגעו בשמם, וחששם כי לפחות חלקם מקורם בסעדה.

בין סעדה לבין אנשיו של ניצן ניטש מאבק ארוך שנים. "חלק מהדברים שפורסמו, סעדה התריע לגביהם בזמן אמת וטען כי קיימים קשיים והתנהלות לא ממש תקינה", אמר ל"ישראל היום" אחד הגורמים המעורים בפרטים. "במקום לקחת אותו ולהגיד 'אתה מצביע על הבעיות פה שצריך להתמודד איתן', מידרו אותו מאותו רגע מהחומרים ולכן חושבים שהוא חלק מהעניין".

בחודש שעבר פרסם סגל בחדשות 12 עדויות לקשרים אסורים וחשדות לטיוחים על ידי בכירי הפרקליטות והמשטרה בפרשת תיקי נתניהו. בין היתר, פורסם כי גורם משטרתי פנה למח"ש באשר ללחצים הפסולים שהופעלו על ניר חפץ, כדי לגייסו כעד מדינה.

אלא שעל פי אותו דיווח, המקור היה מוכן לשתף את הפרטים אך דרש חיסיון על שמו ודרגתו משום שחשש לעבודתו. ראש מח"ש, קרן בר מנחם סירבה לכך, ולכן הלחצים לא נבדקו.

בסמוך לכך פנה גורם בכיר ממח"ש למבקר המדינה עם מסמכים וחומרים הקשורים לאותו פרסום וביקש מהמבקר לבדוק זאת.

לאחר כמה ימים עדכן המבקר כי לא יפתח בבירור פרטני ואישי, אלא הנושא ייבחן באופן סדור מנקודת מבט מערכתית בתוכנית העבודה לשנה הבאה, וכי בחינה פרטנית באשר לאדם כזה או אחר בפרקליטות תיבחן על ידי הנציב דוד רוזן.

מטעמו של אמיר אוחנה נמסר בתגובה: ״השר לביטחון הפנים ושר המשפטים לשעבר מצוי בקשר עם רבים מהעובדים אותם הכיר במשרד המשפטים, ואין לו שום עניין לשתף פעולה עם ציד המכשפות שמנהל מי שאוחזים בגרונו״.

גורמים משפטיים: "מקור הדיווח בחשש בקרב אנשיו של שי ניצן, מגל הפרסומים האחרון בחדשות ,12 שפגעו בשמם, וחששם כי לפחות חלקם מקורם בסעדה"

 ?? צילום: דודי ועקנין ?? משה סעדה
צילום: דודי ועקנין משה סעדה
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? השר אוחנה
צילום: גדעון מרקוביץ' השר אוחנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel