Israel Hayom

פומפאו: "סנקציות על מי שיסייע לאיראן"

סנגורי הזוג אלוביץ': "יש להתערב באופן שימוש היועמ"ש בסמכויותיו"

- יאיר אלטמן נטע בר

איש העסקים שאול אלוביץ' ואשתו איריס הגישו אתמול את תשובתם לבג"ץ, לגבי עמדת היועמ"ש מנדלבליט, שדחה את הצעת נשיאת ביהמ"ש העליון לפתוח בבדיקה מקדימה, בנוגע להדלפות חומרי החקירה בתיק .4000

הזוג סבור כי מנדלבליט משתמש בסמכויותיו באופן המחייב התערבות בהחלטתו.

"מאחורי ריבוי מילים מסתתרת אמת פשוטה – המשיב אינו מעוניין לקיים חקירה שתוצאתה היא אחת משתיים: הכפופים לו מתוך מערכת האכיפה או עד תביעה מרכזי בכתב האישום שעליו הוא חתום ביצעו עבירה", טוענים בני הזוג.

לשיטתם, "זו דוגמה מובהקת להפעלה בלתי סבירה של הסמכויות שהופקדו בידי המשיב באופן המחייב התערבות בהחלטתו. במקרה זה, התנהלות המשיב גורמת, בין היתר, גם לפגיעה אנושה ובלתי צודקת בזכותם של העותרים להליך הוגן", מסרו השניים בתשובתם.

זו נמסרה בידי פרקליטיהם, עורכי הדין ז' חן ומיכל רוזן, לבג"ץ בעקבות העתירה שבני הזוג הגישו לפני כחודשיים. איראן הודיעה אתמול על סיומו של אמברגו הנשק שהוטל על המדינה במסגרת הסנקציות האמריקניות על נשק קונבנציונל­י במועצת הביטחון של האו"ם.

בתגובה לדברים הבהיר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו כי ארה"ב תטיל סנקציות על כל אדם פרטי או גוף שיסייע כספית או יספק, ימכור או יעביר נשק לאיראן.

בהודעה בטלוויזיה הממלכתית באיראן נטען כי אין בכוונתה של טהרן להצטייד כעת בכבדות בנשק זר. "דוקטרינת ההגנה של איראן נשענת על כוח האדם ועל כושר הייצור המקומי. לרכישה של נשק להשמדה המונית או למסע הצטיידות בנשק זר אין מקום בדוקטרינת ההגנה שלנו", נכתב.

מוקדם יותר אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף כי "נשקה של איראן תמיד היה לצורכי הגנה, ולא יזם מלחמות". בהודעה מטעם משרד החוץ האיראני נכתב כי "איראן מפנה את

תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית לביצוע החלטה 2231 של האו"ם. על וושינגטון להפסיק את ניסיונותיה לחבל בהחלטה ולהתחייב באופן מלא להחלטות האו"ם".

עם זאת, למרות הטענות שנשמעות מטהרן, איראן כבר הביעה את רצונה לרכוש מטוסי קרב סיניים מתקדמים מדגם J-10 עבור חיל האוויר המיושן שלה ומערכת נ"מ רוסית מדגם ,S-400 שעשויה להקשות תקיפות אוויריות נגד מטרות גרעין במדינה. כזכור, שגריר רוסיה באיראן אישר לפני שבועיים כי עסקה כזו אכן נשקלת על ידי מוסקבה.

 ?? צילום: אי.פ.אי ?? שר החוץ האיראני זריף
צילום: אי.פ.אי שר החוץ האיראני זריף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel