Israel Hayom

רשות ניירות ערך משיקה: שבוע המשקיעים הבינלאומי

המטרה: להנגיש את ההשקעות לציבור, וגם לקדם את ההשקעות המפוקחות ● בחנו עצמכם: איזו חיה אתם בתחום ההשקעות? ● מתברר שהאריה הוא קודם כל מסודר ושולט בסדר היום שלו

- ערן בר־טל

רשות ניירות ערך השיקה אתמול את שבוע המשקיעים הבינלאומי ‪World Investor(‬ WIW - ‪)Week 2020‬ זו השנה הרביעית ובאופן יצירתי במיוחד.

שבוע המשקיעים הבינלאומי, שבעולם מושק למעשה היום, נוסד כדי להעלות את המודעות לחשיבות של חינוך פיננסי ככלי מרכזי לקידום צרכנות פיננסית אחראית בקרב הציבור הרחב. רשות ניירות ערך הישראלית שותפה לקמפיין, שמוביל ארגון ,IOSCO הפורום הבכיר ביותר לשיתוף פעולה בין רשויות ניירות ערך בעולם, יחד עם כ־001 רשויות מפקחות ברחבי העולם.

השנה רשות ניירות ערך מציינת את הקמפיין בפעילויות שונות שנועדו להנגיש את הנושא לקהל יעד צעיר, אשר מצוי ברשתות החברתיות ובאינטרנט. במרכז הקמפיין סקר מאפייני משקיעים, בסימן "גיליתי את המש

קיע שבי".

הסקר נכתב בסיוע המרכז לפנסיה, לביטוח ולאוריינות פיננסית באוניברסיט­ת בן־גוריון, והוא עוסק בזיהוי קשרים בין ידע ותכונות אופי לבין נטייה ומוכנות להשקעה בשוק ההון. מענה על הסקר בן עשר השאלות יאפיין חמישה סוגי משקיעים: מלך! - אריה, הולך על בטוח - קואלה, על רגל אחת - פלמינגו, האקונה מטטה - סוריקטה, ויש לך עוד זמן - גוזל.

חשיפה לכלים מועילים

בסיום המענה על השאלון, כל משקיע ייחשף להסבר קצר ולכלים הקשורים בשוק ההון. בסקר יש לבחור את מידת ההסכמה להיגדים כמו "לפעמים אני לא אמין ואחראי כפי שהייתי אמור להיות", "אני מבזבז זמן לפני שאני מתיישב לעשות דברים" ו"ברגע שאנשים בסביבי מדברים על כסף, אני מתרחק". השאלון מוגש לציבור על ידי רשות ניירות ערך במסגרת

פעילות לקידום צרכנות פיננסית אחראית, ויש לקחת בעירבון מוגבל. רשות ניירות ערך מדגישה את חשיבות ההשקעה בפעילות מפוקחת ואת התרומה הרבה שיכולה להיות להסתייעות בבעל רישיון לפני ביצוע השקעה בשוק ההון ובמהלכה.

הפרסומים לשבוע זה מלווים בסרטונים קצרים ובאפקטי AR באינסטגרם, המאפשרים זיהוי אישי עם סוגי המאפיינים השונים. השנה גם יושקו מדבקות לשימוש בערוץ הווטסאפ הקשורות בהשקעות בניירות ערך ויתקיים מפגש עם הציבור אונליין להעשרת הידע על שוק ההון בראי תקופת הקורונה, בראשות יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה ובהשתתפות מנהלת מחלקת תאגידים עו"ד שרה קנדלר. במפגש תתקיים גם הרצאה אורחת של היזמת והמרצה הבינלאומית צמרת פירסט, במסגרת הפעילויות שמובילה הרשות כשירות לציבור.

בשנים האחרונות קיימה הרשות כמה קמפיינים שנועדו להגיע לציבור הרחב כדי להעלות למודעות את חשיבות הטמעת החינוך הפיננסי. קמפיינים אלו כללו פרסום של סדרת סרטונים קצרצרים בסגנון שאלון רחוב, שבמסגרתם עוברי אורח נשאלו על מושגים בסיסיים הקשורים בשוק ההון, פרסום "המדריך לגלקסיה להשקעות בלתי מפוקחות" והקמת אתר השקעות מזויף www.( ,)rne.co.ill שנועד להעלות את מודעות הציבור לסיכוני התרמית.

 ??  ?? סוגי "המשקיעים"
סוגי "המשקיעים"
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel