Israel Hayom

מאבדים שליטה

מתווה של משרד הבריאות בגדר המלצה ● בדיקות סטורציה שלא מבוצעות באופן סדיר ● ונדבקים בקורונה שמבודדים את עצמם ולא נבדקים ● הכאוס בכדוריד הישראלי

- עדי רובינשטיין

כצפוי, ולא במפתיע, הענפים הקטנים ממשיכים לאבד שליטה על המתרחש בשטח, וספק אם יצליחו לקיים עונה שלמה כסדרה. ליגת הכדוריד הישראלית, שקיבלה מתווה קשוח למדי, מוכיחה שכבר בשלב ההכנות השכונה חוגגת, ממש מתחת לאפו של משרד הבריאות. הענפים הקטנים פשוט לוקחים את ההוראות שלו כהמלצה בלבד.

בשיחות שערכנו עם כמה שחקנים ומאמנים בשבוע האחרון עולה התמונה העגומה הבאה: הקבוצות חייבות לערוך לשחקנים בדיקות סטורציה (רמת חמצן בדם) מדי אימון. על כך אמר ל"ישראל היום" מאמן בכיר בכדוריד הישראלי: "אתה באמת חושב שכל השחקנים, בכל הקבוצות, עושים את הבדיקה הזאת מדי אימון? אז יש לי חדשות בשבילך. אני יודע על שחקן שחלה בקורונה ולא נבדק, אלא בודד את עצמו כדי לא לסכן את שחקני קבוצתו וכדי שהקבוצה לא תעצור את האימונים".

"האימונים כרגע מתקיימים בעיקר עם הזרים והחיילים שלנו, כי אחרים לא באמת מצליחים לשמור על בידוד ועל תנאי המתווה", אמר לנו אחד השחקנים בליגת העל, "יש אחד שעובד בחברת YES ואחר עובד במשרד גדול בבניין משרדים, אז הם לא מגיעים בכלל לאימונים, כי הם פשוט לא יכולים. זה המצב אצל כל קבוצות ליגת העל, רק רבע מהסגל מגיע להתאמן".

אפרופו זרים. במהלך הסגר האחרון חלקם פרסמו ברשתות החברתיות תמונות מאולמות הכדוריד, שבכלל היו אסורים לפתיחה. הם אמנם התאמנו לבד או עם מאמן הכושר של הקבוצה, אבל כאמור, באולם סגור. כזכור, מוקדם יותר נדבקו כבר כמה שחקנים בקורונה, אך השחקנים מהקבוצה היריבה לא נדרשו לבידוד מיידי, על אף התוצאות החיוביות.

סופה של אגדה

אחד מחלוצי האתלטיקה הישראלית, דוד קושניר, הלך אתמול לעולמו בגיל .89 קושניר היה אלוף ושיאן ישראל בקפיצה לרוחק, וייצג את ישראל בשתי אולימפיאדו­ת - מלבורן 1956 ורומא .1960

קושניר זכה באליפות ישראל בקפיצה לרוחק שש פעמים, והחזיק בשיא הישראלי במשך 18 שנה. קושניר אף זכה באליפות ישראל בריצת 100 מטר, בקפיצה משולשת ובקפיצה במוט. 1961־ב שבר את השיא הישראלי בקרב 10 - שיא שהחזיק שש שנים.

לאורך השנים אימן קושניר את בכירי האתלטים הישראלים, ביניהם רוגל נחום, שספד לו: "המורשת שלך ממשיכה ולא נפסקת, תודה על הכל".

קושניר היה זה שזיהה לראשונה את הפוטנציאל של אריק איינשטיין, שבשנת ,1956 כשהוא בן 17 בלבד, זכה באליפות ישראל בקפיצה לגובה ושבר שיאים, רגע לפני שפנה לקריירה אחרת לגמרי.

 ?? צילום: דני מרון ?? מאמן בכיר בליגת העל: "אני יודע על שחקן שחלה ולא נבדק"
צילום: דני מרון מאמן בכיר בליגת העל: "אני יודע על שחקן שחלה ולא נבדק"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel