Israel Hayom

קפץ על המציאה

משבר הקורונה הוביל את הקופץ לרוחק הבריטי דן בראמבל לשכוח מהחלומות על טוקיו 2021 ולהתחיל לעבוד כשליח של אמזון ● בשבוע שעבר צייץ על מצבו בטוויטר והצליח לגייס תרומות שהחזירו אותו אל מגרש האימונים

- דור הופמן

רשימת .ה.הישגים של דן בראמבל לא נתנ.ה לו חסינות מול נגיף .הקורונ.ה ו.השלכותיו. אלוף בריטני.ה לשעבר בקפיצ.ה לרוחק באולם, מחזיק בתוצא.ה .החמישית בטיב.ה בתולדות .האי .הבריטי 8.21( מטרים), מקום שישי בעולם 2016־ב ומקום שישי באירופ.ה 2018־ב נכנס גם .הוא לרשימת .הקורבנות .הספורטיביי­ם של .התקופ.ה .האחרונ.ה.

לאחר שהכסף הפסיק לזרום ומגרשי האימון בלונדון נסגרו בזה אחר זה, בראמבל נאלץ לאפסן את החלומות על טוקיו 2021 במגירה ולהסתכל למציאות בעיניים. את בור הקפיצה הוא החליף במחסנים של אמזון, מנסה להתפרנס בכבוד כשליח של חבילות דואר. "שנה שהתחילה על הדרך לטוקיו קיבלה מהר מאוד תפנית חדה שמאלה", צייץ בשבוע שעבר והסביר שהשנה הזאת גבתה ממנו מחיר כבד

ואילצה אותו להתאים עצמו למצב.

זה התחיל כמו עוד סיפור ספורטיבי עצוב בעידן הקורונה, אלא שאותו ציוץ היה זה שהציל את הקריירה של בראמבל, שעוד לפני הקורונה היה קורבן של נסיבות.

כמו כל אתלט גם הקופץ הבריטי חלם על המשחקים האולימפיים, אולם במקרה שלו החלום הפך סיוט. את ריו 2016 פספס בסנטימטר אחד, וכמה שבועות לפני אליפות בריטניה של אותה שנה נפצע בצורה קשה ולא השתתף.

לטענתו, הוא איבד את הביטחון ואת חדוות הספורט עד כדי כך שהמתין שנה עד לניסיון הקאמבק. זה לא היה

קל, אבל 2017־ב בראמבל קפץ ארבע פעמים מעל שמונה מטרים, רק כדי לגלות ששמו הוסר מרשימת הקופצים הזכאים לתמיכה כלכלית.

2018־ב הוא קפץ למרחק של 8.15 מטרים והרגיש שהוא חוזר לעצמו, אלא שאז הספונסר הודיע על ניתוק הקשר ובראמבל נותר לבדו.

"החלטתי לעבור עיר מגורים ולהחליף מאמן לראשונה זה תשע שנים", סיפר באותה תקופה, "השנים האחרונות לימדו אותי המון ואני רוצה לנצל את זה כדי למקד את כל האנרגיה במשחקים האולימפיים".

אז בספטמבר 2019 בראמבל עשה מעשה. הוא הקים אתר שאוסף תרומות עבורו ופירט שם את כל מסלול הקריירה, המכשולים והחלום הגדול של המשחקים האולימפיים. "אני רוצה שתעזרו לי להפוך את החלום למציאות", כתב, והציב מטרה - 12 אלף ליש"ט לטובת שכר דירה, טיפולים רפואיים, מאמנים, ציוד, דלק ומזון.

בשנה הראשונה האתר הזה פעל בעצלתיים. פה חמישה ליש"ט, שם עשרה, מדי פעם 100 בתוספת ברכת "מגיעה לך הזדמנות אלוף". רגע המפנה בעלילה היה הציוץ של בראמבל מלפני עשרה ימים, שבו מופיעות שתי תמונות שלו: כשליח וכקופץ. הציוץ הזה זכה לאלפי שיתופים ולייקים, ובהתאם גם העיר את האתר.

התרומות החלו להיערם, אך היתה זאת תרומה אחת בסך 8,875 ליש"ט מחברת "ג'ים שארק" שהחזירה את בראמבל למגרש האימונים. "ראינו את הציוץ שלך והחלטנו לעזור", נכתב לצד התרומה, "אתה צריך להביא זהב, לא חבילות".

את התרומה הגדולה קיבל בראמבל יום אחרי שחגג .30 כעת, כשהחלום על טוקיו שוב חי ובועט, הוא מסכם: "זאת מתנת יום ההולדת הכי טובה שקיבלתי בחיים. סליחה, אמא".

 ?? צילום: מתוך טוויטר ?? דן בראמבל
צילום: מתוך טוויטר דן בראמבל
 ??  ?? התמונות שצייץ בראמבל
התמונות שצייץ בראמבל
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel