Israel Hayom

"בערים האדומות מבינים שהסגר היה בדיחה"

מעבר לביקורת על התנהגות החרדים, התמונה בקרב התושבים מורכבת יותר ● במודיעין עילית חוששים מביטול הלימודים ● בבני ברק דואגים לעסקים, ובירושלים סבורים שהסגר חובה: "לא מבינים את גודל האסון"

- דניאל רוט־אבנרי, חנן גרינווד ויורי ילון

מתחת להררי הביקורת וקיתונות הזעם שהוטחו אתמול בחברה החרדית בכללותה, על ההתעלמות המופגנת מהסגר שנותר בחלק ממושבותיה, מתברר שהתושבים אינם תמימי דעים ואינם מיליטנטיים כמו הקולות במהדורות החדשות.

חלקם, השם ירחם, רואים בהמשך הסגר עד יום רביעי - ברכה.

במגזר נקרעים בין הוראתו של גדול הדור החרדי־ליטאי הרב חיים קנייבסקי לפתוח את תלמודי התורה לבין הנחיית הממשלה שלא לעשות זאת.

במודיעין עילית חוששים מפני הסגר שעלול להיות מוטל על העיר. "התושבים מבינים שהסגר שהיה עד עכשיו זו בדיחה לעומת מה שיהיה בחודש הקרוב", סבור מנחם קולדצקי, עורך האתר החרדי "אקטואליק" שחלה בעצמו בנגיף וששכל את אביו לקורונה.

"מצד אחד מבינים את הסכנה של הקורונה, אבל יש מאות נערים נושרים ברחוב החרדי, מה שמוביל לחישוב קשה של נושרים מול מתים - מוות רוחני הם קוראים לזה. בעיני חרדים אמיתיים, ילד שהופך לחילוני זה כמעט שקול למוות".

בשולי הדברים, נפתחו אתמול לראשונה קבוצות ווטסאפ של "הדגלים השחורים" בבני ברק ובביתר עילית. גם בפן העסקי הכאוס רב. "להיות בעל עסק בבני ברק היום זה להיות חבר בקבוצה שהולכת

ומתמעטת", מצייר תמונה קודרת מנדי קוריץ מבני ברק, בעלים של חברת מערכות האבטחה "קוריץ מערכות" וחבר איגוד בעלי העסקים בעיר. "אני רואה בעיניים כלות איך כל יום עוד כמה עסקים תולים שלט 'להשכרה' על החנות וסוגרים את העסק".

עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, מתעקש ש"העיר אינה אדומה. הצלחנו לעצור את ההתפרצות בעיר ולמרות זאת יש סגר".

ויש מי שתומך בסגר. מנחם אר

נטל, נשיא בית הכנסת בשכונת מעלות דפנה בבירה, מצדיק את המשך הסגר על שכונת מגוריו. "אני מסכים עם הסגר הזה שהוא חובה", הוא מפתיע. "הרוב בשכונה שלנו הולכים עם מסיכה, אבל יש עדיין תושבים שלא מקפידים על מסיכה. 20 רבנים חשובים נפטרו בתקופה האחרונה מקורונה בירושלים, ויש כאלה שממשיכים לזלזל בהוראות. אני ממש כועס עליהם. המשך הסגר במעלות דפנה הוא יותר מאשר מוצדק. לא מבינים את גודל האסון".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel