Israel Hayom

מצאו סיעוד בחיים

הביקוש ללימודי סיעוד נמצא בעלייה זה עשור, אבל הקורונה הקפיצה את המספרים עוד יותר ● באוניברסיט­אות מסבירים: "בגלל הנגיף עלינו למודעות של האוכלוסייה" ● מאי דגילייסקי, שתחל את לימודיה באקדמית עמק יזרעאל: "מדובר בעבודת קודש"

- נועם (דבול) דביר

לא מובן מאליו למצוא יתרונות בקורונה, אך בבתיה"ס לסיעוד ברחבי הארץ זה אכן כך. עמידת האחים והאחיות בחזית המאבק בנגיף הובילה לביקושים יוצאי דופן לקבלה ללימודים.

אחת מאלה שהתקבלו ללימודים היא מאי דגילייסקי ,)23( שתחל החוו דש את שנה א' בדרך לתואר אחות אקדמאית מוסמכת (סיעוד) באקדמית עמק יזרעאל. "אני רואה בסיעוד מקו צוע שנועד כדי לעזור לאנשים, לא משנה איפה - מחלקת ילדים, מיון או מחלקת קורונה", אומרת מאי, שאמה דורית היא סגנית מנהל חדר לידה בבית החולים העמק בעפולה. "תמיד ראיתי את העבודה שלה כמשהו מאוד חיובי. היא מביאה חיים לעולם. זה גדול ומשמעותי. אחים ואחיות עושים עבודת קודש".

לדבריה, הקורונה רק האיצה בה את הרצון ללמוד סיעוד. "תמיד רציתי ללמוד סיעוד ועכשיו זה נתן לי מוו טיבציה עוד יותר גדולה, כי בסופו של דבר זה להיות בלב העשייה, בתוך כל העניין, ללמוד דברים חדשים ולו עזור לאנשים. אני ממש לא מקובעת על להיות מיילדת, אני פתוחה לדבו רים חדשים. אני באה עם ראש פתוח וכנראה רק בסוף הלימודים אדע מה מעניין אותי. בכל מקרה, כל עוד אני יכולה לעזור לאנשים אשמח לעשות את זה וזה יספק אותי".

מקצוע הסיעוד בישראל נלמד באוניברסיט­אות ובמכללות השונות יחד עם תואר ראשון וכולל גם הכשרה מעשית. המוסדות האקדמיים מדווחים השנה על ביקוש גבוה.

כך, למשל, במכללת עמק יזרו עאל התמודדו שניים על כל מקום. באוניברסיט­ה העברית נרשמו 886 ומתוכם התקבלו .206 בסיעוד, כמו ברפואה, יש מכסות, ולכן לא כולם יכולים להתקבל.

במבט רחב יותר, מספר הסטודנו טים הכפיל את עצמו לאורך העשור האחרון. על פי נתוני המועצה להשו כלה גבוהה, בשנת הלימודים האחו רונה תש"ף למדו 7,180וכ סטודנו טים לתואר ראשון בסיעוד - לעומת 3,069 בשנת תש"ע.

"מבינים את החשיבות"

"אין ספק שבגלל הקורונה עליו נו למודעות של האוכלוסייה, לנו חיצות ולחשיבות של מקום האחות והאח בטיפול הבריאותי", אומרת ד"ר אילה בלאו, ראשת המחלקה לסיעוד באוניברסיט­ת אריאל, "לצערי, למקו צוע יש בעיה של דימוי לא נכון, בין השאר גם בגלל השם שלו 'סיעוד'. עד היום מקום האחות לא נתפס ככזה שעומד בפני עצמו, אלא כזה שנשו ען על סיוע למקצוע הרפואה. אבל האמת היא שמקצוע הסיעוד יש בו

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? צוות בכניסה למחלקת קורונה ב"שערי צדק"
צילום: אורן בן חקון צוות בכניסה למחלקת קורונה ב"שערי צדק"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel