Israel Hayom

שתי נשים נרצחו בתוך שלוש שעות; "לעצור את הטרור"

גופתה של נג'אח מנסור נמצאה בדירה בחיפה כשעליה סימני אלימות ● בן זוגה עוכב במקרה כששוטט ללא מסיכה ● אחר כך אותרה בב"ש אירנה גריבנב ללא רוח חיים ● גם במקרה זה בן הזוג חשוד במעשה

- דניאל סיריוטי וגדי גולן

יום מדמם: שני מקרי רצח של נשים אירעו בהפרש של כמה שעות. בשעה 11:38 אתמול נמצאה גופתה של נג'אח מנסור, בת ,35 בדירה בחיפה שבה התת גוררה עם בן זוגה, בן ,28 שנעצר בחשד לרציחתה. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת האירוע קבעו במקום את מותה של מנסור, שעל גופתה נמצאו סימני אלימות ודקירות.

מנסור, גרושה ואם לארבעה ילדים קטנים, עברה לפני כמה חודשים לקריית חיים שבחיפה יחד עם החשוד מאחד הכפרים בגליל המערבי. עדים לרצח ששמעו צעקות מהדירה, הבחינו בבן הזוג יוצא מהמקום כשהוא אוחז בסכין - והזעיקו את המשטרה.

אולם עוד בטרם הגיעו הכוחות ממשטרת מחוז חוף לזירה, החשוד עוכב על ידי צוות שיטור שערך סיור שגרתי ברחוב וזיהה אותו ללא מסיכה. במהלך התשאול שנערך לו, התעורר חשדם של השוטרים נגדו, כאשר במקביל נמצאה גופתה של מנסור. בית משפט השלום בחיפה נענה לבקשת המשטרה והוציא צו איסור פרסום גורף על כל פרטי החקירה.

גורם בעיריית חיפה אמר ל"ישראל היום" כי בני הזוג היו מוכרים לרשויות הרווחה ולמשטרה בשל אירועים קודמים של אלימות במשפחה.

"כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי שהוזעקו לדירה", סיפר פרמדיק מד"א עאנן אבו ימן שהוזעק לזירת האירוע. "מצאנו את האישה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

שכן של בני הזוג סיפר כי מעת לעת נשמעו מהדירה צעקות ומריבות: "הם גרו בדירה שכורה. הבנו שהם תושבי אחד הכפרים בגליל שביקשו להתרחק מהמשפחות שלהם ומהסביבה השמרנית שבה חיו עד שעברו לגור אצלנו בשכונה. מדובר בשיכונים שבהם מתגוררות עשרות משפחות, וזה לא חריג ששומעים מריבות מדי פעם. ביום האירוע שמענו צעקות מהדירה וגם ראיתי את בן הזוג יוצא מהבית לאחר מכן, אבל לא חשבתי שהוא רצח אותה".

"לא שמענו צעקות"

כשלוש שעות לאחר מכן אותרה גופתה של אירנה גריבנב בת ה־76 בביתה שברחוב מבצע עובדה בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותה.

זמן קצר לפני כן זוהה בן זוגה על גג הבניין שבו התגוררו, לאחר שעל פי החשד עלה לשם במטרה להתאבד. השוטרים שהורידו אותו מהגג, העבירו אותו לטיפול רפואי ואז התעורר החשד כי פגע באישה שאיתה הוא מצוי במערכת יחסים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד השוטרים שתפס את החשוד בעת שניסה להתאבד, טלפן לגריבנב על מנת ליידע אותה כי בן זוגה נלקח לטיפול.

לאחר שלא התקבלה ממנה תשובה, איתרו השוטרים את בנה. הוא פתח להם את דלת הבית, ושם הם מצאו את גריבנב ללא רוח חיים. על פי החשד, החשוד הלם בראשה עם פטיש. ציפורה, שכנתם של השניים, סיפרה: "אני בהלם. לא שמענו צעקות, ולא הבחנתי מעולם במריבה ביניהם". שכן אחר סיפר כי בני הזוג מעולם לא רבו וציין כי גריבנב "היתה אישה מקסימה".

אולם לדברי גנדי, שכן נוסף, גריבנב והחשוד "לא הסתדרו לאחרונה. הוא חלה במחלת לב ועבר טיפולים. הוא לא הרגיש טוב והפסיק לעבוד, אבל היא רצתה שיחזור לעבודה. הסגר, הקורונה, החוסר בעבודה - אני חושב שזה הכל יחד".

ממשטרת באר שבע נמסר כי על פי החשד הגבר היה מצוי במצב אובדני. נסיבות האירוע נחקרות.

20 נרצחו מתחילת השנה

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לשני מקרי הרצח המזעזעים: "שתי נשים תוך מספר שעות - נג'אח מנסור, בת 35 מחיפה, ואירנה

גריבנב, בת 67 מבאר שבע. הדעת מסרבת לתפוס שעוד שתי נשים נפלו קורבן היום לרצח מחריד, כשהחשודים הם בני זוגן. חייבים לעצור את טרור האלימות נגד נשים".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד קרא לממשלה לפעול בנושא: "שתי נשים נרצחו היום בביתן. מתחילת השנה נרצחו 20 נשים. זה מספר לא מתקבל על הדעת. הלב עם המשפחות, ואנחנו חייבים למנוע את הרצח הבא. אני קורא לממשלה להעביר את התוכנית שתמנע את האלימות נגד נשים".

ח"כ מרב מיכאלי מהעבודה כתבה בטוויטר: "הממשלה הזאת צריכה עכשיו להתכנס ולא לדבר על שום דבר חוץ מאיך למנוע את הרצח הבא. כי זה עניין של שעות. לא ימים, לא שבועות. הגנה על נשים, טיפול בגברים אלימים - יישום מיידי של התוכנית למניעת אלימות נגד נשים. אי אפשר להמשיך לדחות את זה. פשוט לא".

"ענישה מגוחכת"

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "גל הטרור נגד נשים נמשך, הכתובת על הקיר ולממשלה זה פשוט לא אכפת. הראיה הטובה ביותר לכך היא התוכנית למאבק באלימות שאושרה כבר בשנת 2017 על ידי הממשלה ועד היום לא מומשה.

200־כ" אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות. הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש. נמאס ממס השפתיים של נבחרי הציבור לאחר כל רצח שכזה. מה אתם עושים כדי למנוע את הרצח הבא?"

בעקבות הרציחות מסרה מנכ"לית שדולת הנשים מיכל גרא־מרגליות: "זו האישה ה־51 במספר מאז פרוץ הקורונה שמשלמת במחיר חייה על סדרי עדיפויות כושלים של הממשלה. מה עוד צריך לקרות כדי שהמדינה תשקיע את המשאבים שהיא עצמה התחייבה להם? המקרה המזעזע הזה הוא עוד עדות לטיפול כושל של ממשלת ישראל במאבק באלימות כלפי נשים והפקרת חיי הנשים בישראל.

"כל עוד תמשיך מדיניות ענישה מגוחכת ומקלה עם הרוצחים והיעדר טיפול בגברים האלימים, כל עוד הממשלה לא מספקת את מעני הטיפול והשיקום - נשים ימשיכו לשלם בחייהן. שני שלישים מכלל הקורבנות של רצח בידי בן זוגן התלוננו במשטרה טרם נרצחו. הממשלה מוכרחה להפנים שהמגיפה מובילה לעלייה אדירה במקרי האלימות נגד נשים וילדים, ושמחובתה לעצור זאת".

כל עוד הממשלה לא מספקת את מעני הטיפול והשיקום - נשים ימשיכו לשלם בחייהן. שני שלישים מכלל הקורבנות התלוננו במשטרה טרם נרצחו

כ־002 אלף נשים בארץ חיות תחת אלימות. הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? שוטרים בבניין שבו נרצחה אירנה גריבנב
צילום: דודו גרינשפן שוטרים בבניין שבו נרצחה אירנה גריבנב
 ?? צילום: מישל דוט קום ?? זירת הרצח בקריית חיים
צילום: מישל דוט קום זירת הרצח בקריית חיים
 ??  ?? נג'אח מנסור
נג'אח מנסור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel