Israel Hayom

עשרות אברכים התגודדו בישיבה, תושבים התעמתו עם שוטרים

- אבי כהן ודניאל רוט־אבנרי

שוטרי משטרת מרחב דן, שפועלים בימים האחרונים ביתר שאת בבני ברק, סגרו אתמול ישיבה בעיר שפעלה בניגוד להנחיות. בתגובה החלו להתקהל באזור תלמידים ואזרחים והשליכו אבנים על השוטרים והניידות. הם אף חסמו כביש בפחי אשפה.

במסגרת המאבק המשותף למע ניעת התפשטות נגיף הקורונה, השוטרים אמורים לסגור את הכע ניסות והיציאות לבני ברק, הנחשבת לפחות רשמית לעיר אדומה. אלא שאלה פתוחות ברוב שעות היממה.

בשעות הצהריים, ברחוב אלכע סנדר בעיר, הבחינו השוטרים ביע שיבה שלמראית עין היתה סגורה. בדיקה משטרתית העלתה שבמקום מתגודדים עשרות בני אדם, בניגוד להנחיות.

חסמו תנועה עם פחים

השוטרים הורו על פיזור ההתקהע לות ובתגובה, לטענתם, המתקהלים התבצרו במקום, החלו להשתולל, וזרקו אבנים לעבר שוטרים וניידת משטרה. בהמשך חסמו את ציר התע נועה בפחי אשפה.

למקום הוזעקה תגבורת ותוך זמן קצר השוטרים הצליחו לפזר את המתקהלים ללא מעצרים. האחראי על המקום קיבל דו"ח בסך 5,000 שקלים.

שר הביטחון בני גנץ גינה את הפרות תקנות הסגר במגזר החרדי והבהיר כי אינן מקובלות.

"אנחנו לא יכולים לקבל שיש מציאות כפולה של מה שמחליטים ומה שקורה", פסק ראש הממשלה החליפי. "שוחחתי עם ראשי הרשויות האדומות והבהרתי להם את ההערכה שלי על המאמצים שנעשים כדי להוריד את התחלואה, אבל אני לא יכול לקבל שיש פרקטיקת מדינה - אבל יש גם פרקטיקה אחרת ומוסדות חינוך נפתחים", אמר גנץ.

לדבריו, "אנחנו חייבים להקפיד על העניין הזה ונצטרך לבדוק איך מתנהגים עם אנשים שמפירים במכוון את החלטות המדינה. צריכים להיות קשובים לצרכים, אבל אנחנו לא יכולים לקבל אנרכיה".

גנץ: "אנחנו לא יכולים לקבל מציאות כפולה, של מה שמחליטים ומה שקורה בפועל. שוחחתי על כך עם ראשי הרשויות האדומות והבהרתי להם זאת"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel