Israel Hayom

"בגלל תקלת מחשב": היועמ"ש ניקה את גמליאל מטענת השקר

מנדלבליט הודיע כי לא תיפתח חקירה: "אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת" ● עם זאת, העביר לטיפול המשטרה את הפרת המגבלות ● מקשיח את האכיפה נגד נבחרי ציבור: קנסות - גם בדיעבד

- יאיר אלטמן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט אתמול שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בשל הפרת ההגבלות.

כזכור, השרה הפרה לפני כשבועיים את הגבלות סגר הקורונה, אך לא תיפתח חקירה וזאת משום שלא שיקרה בחקירה האפידמיולו­גית ושיתפה פעולה עם הרשויות. עם זאת, ייתכן כי יירשם לחובתה קנס.

השרה, שנדבקה בקורונה, שהתה במהלך יום הכיפורים בבית כנסת בטבריה, הנמצאת במרחק של כ־051 ק"מ מביתה שבצפון תל אביב. לפי החשד, גמליאל נדבקה בנגיף במהלך שהותה במקום. עוד דווח כי בתחילת החקירה האפידמיולו­גית שלה, השרה ניסתה לכאורה להטעות את אנשי משרד הבריאות ולהתחמק מהם - וזו הטענה שנבדקה. בדיקת היועמ"ש העלתה כי גמליאל סיפרה לחוקרת האפדימיולו­גית כי התפללה בבית הכנסת בטבריה, אולם תקלה בתוכנה של משרד הבריאות הובילה לכך שנרשם כי בית הכנסת שוכן בתל אביב, שם השרה מתגוררת.

לפי הודעת היועמ"ש, יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה ביצעה בדיקה לשרה, ובמסגרתה התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מהגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולו­גית. "לאחר בחינת הדברים, המליצה פר

קליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ועמית מררי", נמסר בהודעתו של מנדלבליט.

היועמ"ש קיבל את ההמלצה, וקבע כי "הממצאים שהוצגו בפניי מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן". עם זאת, הדגיש מנדלבליט, הוא העביר לטיפול המשטרה את הטענה שלפיה גמליאל, שהתנצלה על מעשיה, הפרה את ההגבלות, במטרה לבדוק עם השרה את נסיבות העניין.

כחלק מהחלטתו, הנחה היועמ"ש על מדיניות אכיפה חדשה ביחס להפרות שבוצעו על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים, לפיה "במקרים שבהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, תתקיים אכיפה אף בדיעבד. במקרים המתאימים יוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות". לדבריו, כדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה יש לשמור על הנחיות הממשלה - ולכן יש חשיבות עליונה לאמון הציבור, שכן אלה "חלות באופן שוויוני על כלל האוכלוסייה".

"לא מוכנה לשבת בכלא"

בתוך כך, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו הודתה אתמול במהלך דיון בוועדת הקורונה שהפרה את הנחיות הסגר.

במהלך הדיון פנתה ח"כ מלינובסקי אל יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשאביטון ואמרה כי היא נפגשה בסגר עם אנשים, והוסיפה שהיא לא תשב בכלא בגלל טיפשות של אחרים. "יש לי ילדים קטנים. באים חברים, מה, אתה חושב שהם לא נפגשים? שכולם יושבים בכלא?", אמרה.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? גמליאל
צילום: מארק ישראל סלם גמליאל
 ?? צילום: קוקו ?? מנדלבליט
צילום: קוקו מנדלבליט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel