Israel Hayom

"אני מצליח בבחירות - לא בסקרים"

רה"מ נתניהו התייחס לסקרים המחמיאים למפלגת ימינה ואמר ל"ישראל היום": "שבנט יחליט אם הוא ימין" ● ח"כ שקד השיבה: "מי שכרת ברית עם ניסנקורן ופרץ, לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר" ● לפיד הוסיף: "הכל אצלך זה פוליטיקה"

- יהודה שלזינגר וגדעון אלון

אחרי הסקרים המחמיאים למפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, רה"מ נתניהו אמר אתמול לשאלת "ישראל היום" כי הוא אינו מוטרד מהתחזקות בנט בסקרים והוסיף: "אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות".

"שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד בהצבעת אי־אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה? ברית אחים", הוסיף נתניהו.

ח"כ איילת שקד ענתה לנתניהו בנאום 40 חתימות במליאה: "אדוני ראש הממשלה, ראיתי שהדהדת עוד פעם את הספין השקרי על לפיד, אבל אני רוצה לומר לך, מי שכרת ברית עם ניסנקורן ועמיר פרץ הוא לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, ממש כמו שסגר שחוזרים עליו שוב ושוב אינו הופך לסיפור הצלחה".

שקד הוסיפה גם התייחסות לדבריו של ח"כ גפני בראיון בסוף השבוע האחרון למגזין "שישבת" שאמר כי נתניהו פשוט לא רצה את ימינה בממשלה, ואמרה: "אנחנו בימינה פוליטיקאים ישרים שלא מבלפים את הציבור שלנו. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות אמרנו שנלך רק עם הימין ושאנחנו חלק מגוש הימין.

למרות הצעות מפתות מהצד השני ותאמינו לי - היו כאלה, נשארנו נאצ מנים להבטחה שלנו לבוחר".

"ראש הממשלה, אתה בחרת לפרק את הגוש, או כמו שאמר ח"כ גפני רק ביום שישי האחרון: "נתניהו לא רצה את ימינה בממשלה, אני לא יודע למה. ואתם כחול לבן, אתם שלוש מערכות בחירות נבחרתם על סמך המוטו של 'רק לא ביבי' והפצ כתם לסחבה בממשלתו. אני אומרת פה דבר ברור: אנחנו לא נהיה חלק מהתרגילים הפוליטיים של השמאל, את הממשלה הבאה ימינה תרכיב".

הוויכוח במליאת הכנסת המשיך כאשר נתניהו הטיח בימינה שוב כי "בנט הצביע ללפיד יחד עם הרשימה המשותפת". ח"כ מתן כהנא מימינה צעק לעברו "שקרן". בהמשך הוסיף כהנא: "נתניהו מוציא דברי שקר, בזמנו נעצרה בנייה בירושלים. איך נתניהו מסוגל לומר שמפלגת ימינה היא שמאל כשהוא עצמו יושב עם ניסנקורן ואיציק שמולי שמוגדרים כאנשי שמאל".

"נאום תקוע בלופ"

בתוך כך, ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף את נתניהו ושאל אותו בתחילת נאומו: "באיזו שנה אתה חי? כי בשנה הזו, ,2020 הכל מתפרק סביבנו. הפוליטיקה השתלצ טה עליך לגמרי. זה מה שקורה אחרי יותר מדי שנים. קורה לך מה שקוצ רה תמיד לראשי ממשלות שנמצאים יותר מדי שנים בתפקיד".

לפיד הישיר מבטו אל נתניהו ואמר כי "נתקע לך הנאום. אתה

תקוע עם טקסט מלפני ארבע שנים. בינו לבין המציאות העכשווית אין שום קשר. זו כבר לא אותה מדינה. אתה כבר לא אותו אדם. רק הנאום תקוע בלופ. עוד פעם 'עצרתי את השמאל', על איזה שמאל מדובר? למפלגת העבודה יש שני מנדטים והם יושבים בממשלה שלך".

בסיום נאומו אמר לפיד כי "ביום שבו אמרת 'הצלחה אדירה' סוחרי בגדים בדרך יפוצתל אביב שרפו את הסחורה שלהם ברחוב. בלי סיבה. מרוב ייאוש. בשנה הזו 87 אלף עסצ

קים ישראלים נסגרו. אנשים שעשו הכל בסדר. עבדו קשה, שילמו חשצ בונות. בשנה הזו התברר שיש מחיר לזה שבמשך שנים הזנחת את מערצ כת הבריאות. הכל אצלך פוליטיקה".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגצ דור ליברמן, תקף את נתניהו ואמר: "ראש הממשלה מתפאר בדוקטרינת נתניהו, אבל מה שאני רואה ושומע זה בעיקר קומבינות נתניהו. עם החצ רדים אתה פותח גני ילדים בערים אדומות בניגוד לכל ההמלצות של כל המומחים. אתה גם מאפשר, למצ רות שלא שאלו אותך ולא סופרים אותך, לפתוח תלמודי תורה באותן ערים אדומות. הציבור לא מאמין לך, הציבור לא סומך עליך אז קח את האחריות, נגיד לך יפה תודה, סע לשלום, המפתחות בפנים".

לפיד: "ביום שבו אמרת 'הצלחה אדירה' סוחרי בגדים בדרך יפו־תל אביב שרפו את הסחורה שלהם ברחוב מרוב ייאוש"

 ??  ?? ח"כ שקד במליאה
ח"כ שקד במליאה
 ?? צילום: שמוליק גרוסמן/ דוברות הכנסת ?? נתניהו. "ברית אחים"
צילום: שמוליק גרוסמן/ דוברות הכנסת נתניהו. "ברית אחים"
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בנט. הסקרים מחמיאים
צילום: אורן בן חקון בנט. הסקרים מחמיאים
 ??  ?? "ישראל היום", 16.10.2020
"ישראל היום", 16.10.2020

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel