Israel Hayom

הילדה כבר בת 26

"השמיים שומרים", יובל דיין

-

לפעמים קשה לעכל את העובדה שיובל דיין איתנו כבר שמונה שנים. בפחות מעשור הפכה הזמרת ממתמודדת "דה ווייס" עלומה (שהעזה לפרוש בשיא התוכנית) לכדי אחת המבצעות הטובות במוזיקה הישראלית, וכל זה עוד לפני שהגיעה לגיל .26

מבחינה זו, דיין נמצאת במעמד מושלם במונחי פנייה לקשת רחבה של גילאים. מצד אחד - קהל בוגר מעריך אותה כמה שאוהבים להגדיר במילים "בוגרת לגילה" (או פשוט: אמנית בוגרת). הצעירים יותר, מצד שני, מזדהים עם העובדה שהיא לא כל כך רחוקה מגילם. מין ייצוג איכותי ונדיר של בני דורה בפלייליסטי­ם המקומיים.

התכונות הללו הן בדיוק אלה שהפכו אותה לבחירה הראויה ליצירת "השמיים שומרים", הסינגל החדש שלה שהוא גם שיר הנושא של הסדרה החדשה לנוער "בת השוטר". רק נסו לחשוב על מישהי מתאימה יותר ללוות מוזיקלית עלילת מתח על נערה שעדה לרצח ושמסתתרת בבית משפחה חרדית - על כל ההיבטים האישיים והחברתיים המשתמעים מכך. תוסיפו לכך את ההתקרבות המתוקשרת של דיין לחיק הדת ואת התבטאויותי­ה בנושא, והבחירה בה לשיר את סיפורה של הסדרה נראית מתבקשת.

"השמיים שומרים" נאמן לקו היצירה המוכר של דיין. הוא בוגר, ישראלי מאוד. מסוג השירים שמשתלבים נהדר בפסקול הפופולרי במחוזותינו הרדיופוניי­ם כבר בערך שני עשורים. אם אתם מסוג האנשים שמצטמררים רק מעצם המחשבה על כך - זו זכותכם המלאה, אבל זה גם אומר שאתם לא ממש הקהל שיובל דיין מכוונת אליו. חרף גילה הצעיר, מדובר באמנית מדויקת, שבחרה לא לפנות לכיוונים פופיים (שאליהם פונות קולגות בני דורה) ובחירה זו מתבררת כנכונה ביותר.

"השמיים שומרים" מבטא את מקומה הרוחני בחיים כרגע (הודות למילים שכתבה דנה שץ) ונותן מקום לקול הכה מזוהה שלה. תוסיפו לכך את ההפקה של גיא מנטש, חצי הצמד "גיא ויהל" (ובעצמו מוזיקאי יוצא "דה ווייס") ויש לכם כאן מתכון לעוד שיר יפה, במאגר יצירה מרשים ואחיד סגנונית שמתגבש ליובל דיין.

 ?? צילום: אוהד רומנו ?? שומרת על אחידות. דיין
צילום: אוהד רומנו שומרת על אחידות. דיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel